היום: יום חמישי 30 מרץ 2017
הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

תזונה נכונה

כל האמת על אומגה-3

מאת: סיגל בוכניק פוטש*
בדרך כלל יש תמימות דעים בכל הנוגע ליתרונותיה של חומצת השומן אומגה 3. היא מורידה כולסטרול ומיטיבה עם היכולות הקוגניטיביות. רבים נוטלים אותה במקום ריטלין כדי לשפר את הקשב והריכוז. מחקרים רבים נעשו על אודותיה ומצאו כי אומגה 3 היא חומר טוב לגוף ולכל תאי המוח, משום שהיא דומה במבנה שלה למבנה של מעטפת התאים בגופנו. הבעיות נמצאו דווקא במקורות שמהם הפיקו את חומצת השומן הנהדרת הזאת.... להמשך קריאה

איך לשמור על תזונה נכונה בגיל מבוגר

איך לשמור על תזונה נכונה בגיל מבוגר?נכתבה ע:י  נגה סער‚ דיאטנית קלינית בעמל-רשת לבתי אבות סיעודיים
  להמשך קריאה

אחרי החגים שורפים

מאת: דנה אברמוביץ
בין ארוחת הסדר למנגל יום העצמאות אנו מרגישים נפוחים למדי וזה בדיוק הזמן לאמץ מספר הרגלים וכללים שיעזרו לשמור על קצב חילוף חומרים טוב ולשרוף יותר קלוריות.
להמשך קריאה

מנת אנרגיה באריזה

מאת: אמיתי גזית
כשהציעו לי להכין כתבה על חטיפי אנרגיה חשבתי שזה רעיון נחמד. אם חטיפים אני מסתדר לא רע, אז מה איכפת לי אם אני מקבל גם אנרגיה. אני יודע שזה לא בדיוק "פסק זמן" אבל מצד שני זה מגיע ללא ייסורי המצפון שחשים לאחר לעיסת גוש שוקולד עשיר בשומן. להמשך קריאה

סדר בשלושה חלקים

מאת: מיה בן אבו
עבור רבים, חג הפסח מסמל את תחילתו של קרב איתן עם מכת מצרים הגדולה מכולן, ארוחת ליל הסדר. מידי שנה אנו מוצאים את עצמנו מתמודדים שוב ושוב עם ארוחות החג, המציבות בפנינו מקבץ בלתי נדלה של קלוריות שעלולות להוסיף קילוגרמים מיותרים לגופנו, ואף לפגום בבריאותנו. להמשך קריאה

סדר פסח;כמה עולה החג?

מאת: איילת ויינשטיין.
מנהלת מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר מכון וינגייט להמשך קריאה

לעבור את פסח מבלי להשמין

מאת : אמיתי גזית
פסח מגיע ואיתו ארוחת הסדר, ארוחת שאריות הסדר והמנגל. וכרגיל כשמדובר במזון- לצד התענוג טמונה גם סכנה אסתטית ובעיקר בריאותית. אך אם נאמץ מספר הרגלים נוכל לעבור את החג ללא נזק קלורי משמעותי. התמדה בהרגלים אילו תסייע גם אחרי החג לשמור על המאזן הקלורי: להמשך קריאה

השמנה; מדוע זה קורה לנו?

השמנה כתוצאה ממיעוט בפעילות גופנית
שימו יד על הלב וחשבו – כמה פעמים מצאתם את עצמכם מגיעים למועדון ושולחים יד ארוכה לכפתור של המעלית במקום לטפס במדרגות?
ובכן, חשבו גם על כך – אחת הסיבות העיקריות להשמנה היא מיעוט בפעילות גופנית. להמשך קריאה

תזונה נכונה בעת פעילות גופנית

מאת; מירית כהן
לתזונת ספורטאים נודעת השפעה ישירה על משקל גופם ועל הרכבו, על זמינותם של רכיבי התזונה בזמן ביצוע הפעילות הגופנית (בעיקר סוכרים ומלחים), על זמן ההתאוששות לאחר הפעילות וכמובן על הביצועים עצמם.
להמשך קריאה

השמנה בגלל "דאגת הגוף"

מאת: ד"ר דינה ראלט
השמנה, המגפה של ימינו, נראית פשוטה לפתרון: צריך רק לאכול פחות לזוז יותר. אם כך, מדוע אחוז ההצלחה ארוכת הטווח של דיאטות הוא כל כך נמוך?ולמה כדאי למעוניינים לרזות להוסיף תרגילי התנגדות וכוח להתעמלות האירובית שלהם? להמשך קריאה

תזונה, חלבון וביצועי סבולת

ספורטאים, מאמנים ומדענים יודעים זה מכבר שתזונה ואימון גופני קשורים זה לזה בקשר הדוק – במיוחד כאשר מדובר בשיפור הביצועים הגופניים. עדויות מדעיות שהצטברו לאחרונה מאששות את הטענה שתזונה עשויה להשפיע באופן מהותי על תהליכים מולקולריים ותאיים המתרחשים בשריר במהלך האימון ובזמן ההתאוששות. הסקירה הקצרה הבאה, שפורסמה בספריית מדעי הספורט באתר GSSI, מנתחת את פוטנציאל ההשפעה של תוספת חלבון על הביצוע... להמשך קריאה

תזונה; להתגלגל עם השינוי

חלק ראשון
בכל הקשור להרגלי תזונה (כמו להרגלים אחרים) אנו נמצאים במלכוד, הנובע מביטחון (לרוב מדומה) שמקנים אותם הרגלים ואי-הוודאות הכרוך בשינויים. המחשבה על שינוי הרגל מבהילה לעתים עד כדי חלחלה. להמשך קריאה

דיאטה ? הכל בראש

מאת: דנה אברמוביץ
"זה הכול בראש," אומרים לי לא פעם מטופלים, "אני רק צריך לעשות סוויץ' בראש והכול יסתדר." הם מבינים שלספור קלוריות זה כנראה לא כל הסיפור.
צודקים. להמשך קריאה

תזונה; להתגלגל עם השינו חלק ב'

המונח "שינוי הרגלי אכילה" נעשה בימינו מותג של ממש – דרך מעודנת וחדשנית למילה המאוסה "דיאטה".
בואו ננסה להבין מה קורה באמת לאדם בתהליך של שינוי הרגלים, ועד כמה הדיאטה עצמה היא חלק קטן בתהליך עצמו; להמשך קריאה

חזון הרזון – העריץ האכזר

אמצעי התקשורת מציפים אותנו במסרים כפולים מבלבלים; מן הצד האחד מטיפים לנו להגיע לממדי גוף בלתי אפשריים, ומן הצד האחר מפתים אותנו לאכול מיני מזונות עתירי שומן. דנה אברמוביץ קוראת תיגר על מודל הרזון הבלתי אפשרי ומציעה דרך להתמודד עם המסר המתסכל והקשה להשגה
להמשך קריאה

דיאטה; להתמודד עם נפילות

כל מי שעשה דיאטה בחייו (ומי לא עשה?) חווה לפחות פעם אחת נפילה.
נפילה מוגדרת כחזרה זמנית להרגלים קודמים, לאחר תקופה של שינוי; למשל, חזרה לאכילת מזונות שנמנענו מהם או הפסקת פעילות גופנית לאחר תקופה של התמדה.
רבים טועים ומפרשים נפילה ככישלון בדיאטה, כשלמעשה כל נפילה היא קרש קפיצה לרכישת כלים חדשים להתמודדות. להמשך קריאה

אוכלים בגלל הרגש

אנשים רבים מתקשים בדיאטה. אחרים מצליחים בדיאטה אך מתקשים לשמור על משקלם לאורך זמן.
נראה כי הסיבות לכך הן עמוקות, ואינן נועצות רק בהרכב האוכל ובכמות הקלוריות הנצרכת.
דנה אברמוביץ, דיאטנית קלינית המתמחה בשינוי חשיבה והרגלי אכילה, מסבירה. להמשך קריאה

מאזן האנרגיה; להישאר רזה

בכדי לשמור על משקל הגוף או לרדת בו מומלץ לעקוב אחר מאזן האנרגיה בגוף.
מהו מאזן האנרגיה וכיצד ניתן לעקוב אחריו? על כך במאמר שלהלן. להמשך קריאה

כמה אנרגיה אנחנו מוציאים

קצב חילוף החומרים במנוחה ((RMR הוא הגורם המשפיע ביותר על כמות האנרגיה שאנחנו מוציאים ביום. בדיקת RMR, שבה נמדד קצב זה, מסייעת בקביעת התצרוכת הקלורית היומית.

להמשך קריאה

לעבור את החג בשלום

חגי ישראל ובהם חג הפסח מצטיינים תמיד בחגיגות זלילה, ארוחות ענקיות עם מנות רבות ומנגלים מבוקר עד ערב. נוסיף לכך את הצורך במנוחה משגרת היום יום ונמצא מתכון לא רע להרחבת מלאי הצמיגים, ניפוח הכרס ולהצרת עורקים.
אך אפשר לעבור את החג בדרך אחרת. אפשר ליהנות, לנוח ולהתנתק ואם זאת לשמור על גזרה סבירה ולהימנע מנקיפות מצפון בימים שלאחר החג. להמשך קריאה

טיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול

טיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול אינה דבר פשוט וכרוכה לעתים קרובות בנפילות, מהמורות וכישלונות אך בהחלט אפשרית, זאת באמצעות טיפול משולב (תרופתי פסיכולוגי וסוציאלי) המביא לגמילה ושימור האיזון לאורך זמן.

להמשך קריאה