הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

לעבור את החג בשלום

איך עוברים את החג בשלום ?
חוסר מעש וזלילה הם כאמור הסיבות העיקריות לכפתור הנוסף שנפתח בג'ינס ולהרהורי החרטה בימים שאחרי החג ולכן יש לטפל בשני היבטים אילו:

צאו מהבית
ישיבה בבית גורמת , מן הצד האחד, לזלילת חטיפים ושאריות ארוחה, ומן הצד השני אינה תרומת לשריפת קלוריות.
לכן כלל ראשון וחשוב, שיאפשר לעבור את החג וימי חול המועד שמנים פחות ומרוצים יותר, הוא לצאת מהבית ליום פעילות מלא. באופן כזה תעסיקו את הילדים ואת עצמכם, תחסכו בזלילה ותפעילו את גופכם.

מצאו פעילות גופנית מהנה לכל המשפחה
אם כבר יצאתם מהבית עזבו לרגע אחד את המנגל (או לפחות שימרו אותו לסוף היום ), בחרו פעילות מהנה לכל המשפחה- רכיבה על אופניים או טיול בחיק הטבע הם כמובן הפעילויות המתאימות ביותר לימי האביב.
אפשר למצוא פעילויות אחרות מהנות לא פחות : חתירה בקיאקים (בימים בהם השמש זורחת) יכולה להיות פעילות מהנה וייחודית למשפחה..

שתפו את הילדים בתכנון
אם אתם מטיילים עם ילדים, שתפו אותם בתכנון יום הטיול. אתם , למשל, יכולים לקבוע את יעדי הטיול או מסלול הרכיבה ואילו הילדים יכולים לתכנן מבעוד מועד משימות ומטלות היתוליות למסלול.
תחרויות ריצה ומשחק "חפשו את המטמון" הם דוגמא לפעילויות מהנות ביותר המאפשרות לילדים ולהוריהם לחלץ עצמות.
רעיון למסלול אופניים
מסלולי רכיבה על אופניים בתפוז
מאגר מסלולי טיול בארץ

ההחלטה לצאת מהבית קלה יחסית ורבים יעשו זאת. לעומת זאת ההתמודדות עם הזלילה בארוחות החג ובימי חול המועד אינה כה פשוטה. הקפדה על מס' כללים והמלצות יסייעו להתמודד עם המשימה בשלום ובעיקר ללא עודפי שומן וחרטות מיותרים.


2000 קלוריות בארוחת החג

אל תגיעו רעבים לארוחת החג
מאז הימים שסבתא נהגה להימנע מלאכול במהלך היום "כי בערב יש ארוחה" עברו שנים.. תקופת הצנע חלפה ואין שום סיבה לחסוך בארוחות, ההיפך הוא הנכון- מומלץ לאכול באופן מסודר במהלך היום לפני ארוחת החג.
אכילה סדירה תימנע תחושת רעב והתנפלות על מטעמי הסעודה.
זכרו כי תחושת השובע מגיע כ10 – 20 דק' מסיום הארוחה, לכן אנשים רעבים נוהגים לאכול הרבה יותר מכמות המזון לה הם זקוקים.

איכלו מהכול,אך מכל דבר קצת
האוכל בארוחת החג טעים, המנות הרבות מפתות ואיננו רוצים לפספס אף מנה.
בארוחת חג ממוצעת יש 2000 -3000 קלוריות ולכן כדי לשמור על מסגרת קלורית סבירה וליהנות מהארוחה כדאי לטעום מעט מכל מנה. בסיומה של הארוחה תצאו שבעים אך לא מפוצצים.

ערך קלורי של ארוחת החג

שימרו על שיגרת הארוחות
סדר היום בחג משתבש וכך גם זמני הארוחות. כתוצאה מכך אנו מגיעים לארוחה רעבים ולכן אוכלים הרבה.
נסו, עד כמה שניתן, לאכול בזמנים הקבועים כך לא תחשו רעב במהלך היום.

אכלתם הרבה מהרגיל ? לא נורא קזזו את זה למחרת
אכלתם הרבה? אתם בודאי מרגישים זאת. לא נורא, צאו למחרת לריצה או להליכה ונסו לצמצם את כמות האוכל ביום שלמחרת. כך תצליחו לקזז את העודף הקלורי שצברתם אתמול, ותרגישו טוב יותר.

הארוחה הייתה אצלכם ? חלקו את המטעמים לאורחים
אל תשאירו מטעמים מפתים איתם תאלצו להתמודד במהלך השבוע, תנו לאורחים.

אחרי החגים; חוזרים לכושר לשגרה ולגזרה
בצאת החג חזרו לסדר היום. סדר יום מאורגן וקבוע יסייע להתמיד בפעילות גופנית וישפר את הרגלי התזונה.
לאחר שבוע של אכילה, חשוב במיוחד לחזור ולהתמיד בפעילות אירובית שלוש עד ארבע פעמים בשבוע: ריצה, הליכה, שחיה או אירובי דאנס הן פעילויות מעולות לצורך קיזוז מאגרי הקלוריות שהתווספו בחג.
להשגת אפקטיביות מרבית, הקפידו כי כל אימון כושר שכזה יערוך לפחות 45 דקות.
כדי לחזור לגזרה מומלץ לשלב במהלך השבוע גם תרגילי חיטוב, אותם ניתן לעשות בימים שאינכם עושים פעילות אירובית. יום אימון אירובי ויום אימון חיטוב לסרוגין יאפשרו לקבוצות שרירים שונות לנוח.