הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

איך תתדלקו את הגוף לפני או אחרי פעילות ספורטיבית?

מתאמנים באימוני כוח ואפילו באימוני אירובי ולעיתים, אתם שוכחים לאכול לפני האימון? החלטתם לצאת על בטן ריק? לא תקין. כל פעילות גופנית שנעשית גם אם היא נחשבת מבחינתכם למתונה, עליכם לאכול מנה נכונה לפני –אתם מתלבטים תמיד מתי כדאי להכניס את האוכל לגוף בשביל שלא תחוו בחילה במהלך האימון – אל דאגה, כל שעליכם לעשות הוא לאכול בשעות קבועות ואם אתם מתכננים אימון בשעה מסוימת, חשוב להקפיד על אכילה של שעה לפני לפחות.

עד לפני כמה שנים לא ידענו שלא רק מתאמנים מקצועיים זקוקים לתזונת לפני עשיית כושר. תמיד חשבנו שאלו זקוקים לאנרגיה רבה בשביל לבנות שריר על בסיס טוב. אולם, לא רק הם נמצאים בתוך המשוואה הזו, אלא גם מתאמנים בתחילת הדרך ואף אלו שמבצעים פעילות שהיא איטית או קלילה. כלומר, גם אם אתם מתכננים הליכה למשך חצי שעה וביצוע סטים כאימון כוח בנוסף, גם במקרה הספציפי הזה, צריכה להיות התייחסות מבחינת התזונה.

גרנולה – האנרגיה של הספורטאים

אם היום שלכם היה עמוס, לא הסתדר לכם מבחינת הזמנים שתכננתם, אין לכם כוח להכין חזה עוף או לפתוח קופסת שימורים – גרנולה יכולה להיות הפתרון המהיר ולא רק, היעיל ביותר עבור האנרגיה שאתם זקוקה לה לפני האימון. ככל שתשלבו מאכלים בריאים וקלילים יותר לפי האימון, תמנעו הרבה פציעות, לחצים מיותרים וחוסר איזון. מדובר בתהליך חשוב בו השריר מפיק אנרגיה והגוף משחרר רדיקלים – במידה ולא יתבצע ההליך הזה, הגוף יצא מאיזון והנזק שייווצר כתוצאה מכך, הוא גדול הרבה יותר.

בשביל למנוע מחלות מיותרות, נזקים גופניים ונפשיים במקביל, עליכם לדעת לשלב נכון את התזונה לפני האימון. שילוב של גרנולה יכול להיות נוח בזכות האפשרות של ההכנה הקלה, האפשרות לקחת אתכם את המאכל לכל מקום, יחסוך לכם הרבה זמן בהכנת האוכל.

בכל אימון שאתם מבצעים, בין אם הוא אירובי או אנאירובי, קיימת עלייה בדופק, בחום הגוף ואף בלחץ הדם. הגוף יכול לאותת לכם כי מדובר לפעמים במחלה ואף לתקוף את עצמו כהתגוננות. בעקבות כך, יכול להיווצר תהליך שמדכא את מערכת החיסון ולכן, פעילות שלא נתמכת באכילת תזונה נכונה לפני, עלולה להפוך אתכם לחולים. אכילה נכונה של סוכרים ופחמימות תאזן את המערכת החיסונית ותאזן את הגוף שלכם.

 

 

המטרה הסופית של היום שלכם, היא להגיע לחדר כושר וליהנות מאימון מרגיע, מפתח אנרגיה ושומר על השרירים. בשביל להיות ממוקדים במטרה שלכם, עליכם לדאוג לקופסת גרנולה בתיק או אפילו חטיף גרנולה קטן, לשים לב לשעת האימון המיועדת ותכנן את הזמנים נכון. לא ניתן לבצע אימון ללא דאגה לתזונת הספורט שלכם. התוצאות הבריאותיות והנפשיות לא יאחרו להגיע ואתם בוודאי לא מעוניינים בכך. תזונה נכונה לפני האימון, תהפוך את החיים שלכם לפשוטים יותר ואת הגוף שלכם לבריא הרבה יותר.