הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

בחירת כלי בית שיוסיפו לעיצוב הבית


תהליך עיצוב בית הוא תהליך חשוב מאוד שמטרתו היא להעניק לבית שלכם את המראה המושלם שתמיד חלמתם עליו. חשוב מאוד לדעת שעיצוב הבית איננו כולל רק את הדברים הגדולים כגון: בחירת צבעים לבית, בחירת ריהוט לבית, שילוב של נישות מגבס או כל דבר גדול אחר שמשפיע על עיצוב החלל, אלא הוא בא לידי ביטוי גם ובעיקר בפרטים הקטנים. חלק חשוב מאוד מתהליך העיצוב של הבית הוא לבחור אקססוריז מושלמים לבית. אקססוריז יכולים להיות מוצרים משלימים מכל סוג, לרבות כלי בית איכותיים, דקורטיביים ופונקציונאליים שישתלבו במטבח שלכם באופן מרהיב וייחודי ויאפשרו לכם לארח אורחים בצורה בלתי נשכחת.

אקססוריז לעיצוב הבית - במה מדובר?

אקססוריז או בעברית אביזרים משלימים לעיצוב הבית, הם אביזרים שהתפקיד שלהם הוא להשלים את העיצוב של הבית ולהוסיף בכל חדר את האווירה שאתם רוצים ליצור בה כגון: אווירה קלילה, רגועה, מצחיקה, דרמתית ועוד. לרוב אנשים לא מבינים את הערך של אקססורי ועל כן, לא שמים עליו דגש רב מדי בתהליך עיצוב בית. בתום התהליך לרוב הם מרגישים שמשהו לוקה בחסר. ואכן, ללא אקססוריז לבית, הבית לא מספיק מושלם מבחינת העיצוב שלו. המוצרים המשלימים יכולים להיות: עציצים, תמונות, שטיחים וכמובן: כלי בית מכל סוג.

כיצד בוחרים מוצרים משלימים לעיצוב הבית בצורה הטובה ביותר?

בכדי לבחור את המוצרים המשלימים הטובים ביותר לבית שלכם, חשוב מאוד שתבצעו חלוקה של הבית לאזורים ולאחר מכן, תגדירו את האווירה שתרצו ליצור בכל אחד מהחללים שהגדרתם. בחדר שינה לא פעם מעוניינים ליצור אווירה רגועה, חמימה ונעימה ועל כן, כדאי לשלב בהם מוצרים העשויים מחרס, עץ ועוד. בחללים כגון: חדר עבודה כדאי להוסיף מוצרים משלימים קרים יותר העשויים מזכוכית. במטבח חשוב מאוד לשלב מגוון רחב של כלי בית אשר מתאימים לעיצוב המטבח שלכם ולעיצוב הבית כולו. אם מדובר על עיצוב בית בסגנון המודרני כדאי שתשלבו כלי בית מעוצבים בצורה נקייה ומודרנית. אם מדובר על עיצוב בית כפרי יותר, כדאי לשלב כלי בית התואמים לסגנון העיצוב המדובר. כלי בית העשויים מעץ, חרס ועוד.

כיצד כלי בית תורמים לעיצוב הבית?

לא מעט אנשים אינם מקשרים בין כלי הבית לעיצוב הבית שלהם. לכאורה, כלי הבית אמורים להיות פונקציונאליים וניתן לבחור אותם בלי שום קשר לעיצוב הכולל של הבית או המטבח. אולם, חשוב מאוד לדעת שגם לכלי הבית יש ערך והשפעה על עיצוב הבית כולו. דמיינו לעצמכם שאתם מאחרים חברים או בני משפחה בביתכם לארוחה חגיגית, אתם מוציאים את כלי הבית כאשר אין שום קשר ביניהם מבחינה עיצובית וכן, אין שום קשר בינם לבין עיצוב הבית כולו. הדבר יהרוס את ההרמוניה של עיצוב הבית. הסתירה בין כלי הבית לבין סגנון העיצוב של הבית תשפיע בצורה מהותית על הנראות הוויזואלית של הבית ותפגום לכם ויתכן שאפילו לאורחים שלכם בחווית האירוח.

לעומת זאת, כלי בית שנבחרים בקפידה בין היתר בהתאם לסגנון העיצוב של הבית, תורמים רבות לאווירה בבית. מאפשרים לכל אדם לארח בצורה הטובה והמרשימה ביותר. אם בא לכם לפנק את החברים או בני המשפחה שלכם באירוח מדהים, אין ספק שכדאי שתקפידו מראש שכלי הבית שלכם יהיו בעיצוב מושלם התואם לביתכם.

ניתן לומר כי לאקססוריז יש חשיבות רבה בכל הנוגע לעיצוב בית. כיום ניתן למצוא לא מעט מוצרים משלימים לבית וחשוב להקפיד שגם הפריטים הלכאורה קטנים בבית כגון כלי הבית, יהוו מוצרים משלימים לעיצוב ביתכם.