הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

התעמלות בריאותית

התעמלות בריאותית- רצפת האגן

מאת: רונית הלפרין
פעילות גופנית היא פעילות רצויה ומומלצת לחיזוק ולשיפור התפקוד של הגוף.
פעילות גופנית מתחלקת לכמה רמות, החל מהפעולות היומיומיות השוטפות וכלה בספורט התחרותי.
כל פעילות גופנית, אפילו שיעול, כרוכה במאמץ כלשהו, המעלה את הלחץ בתוך חלל הבטן.
הלחץ בתוך חלל הבטן עולה בשל כיווץ שרירי הגב והבטן, והמטרה היא לייצב את חוליות עמוד
השדרה המותני ולמנוע את קריסת בית החזה לתוך האגן.
אורח... להמשך קריאה

שיטת אלכסנדר

שיטת אלכסנדר מסייעת לשפר את הרגלי התנועה הלקויים
ומעניקה כלים לשיפור איכות תפקוד הגוף, על כך במאמר שלהלן.
מאת : אתי סהר
עריכה : ענבל גיל להמשך קריאה

שיטת פאולה

שיטת פאולה היא שיטה שמתרגלים בה שרירי עפעפיים, שרירי שפתיים ושרירים טבעתיים אחרים, וזאת מתוך הבנה כי ניתן לשפר את תפקודו של שריר טבעתי אחד על ידי תרגול של שריר טבעתי אחר. סמדר נבו, מורה מוסמכת לשיטת פאולה, מסבירה כיצד להמשך קריאה

טיפולי שיאצו לגיל השלישי

גיל זה דבר אחד, אבל ניסיון זה דבר שני, כדי לשפר מצב בריאותי ובפרט בקרב הגיל השלישי, חשוב לפגוש את האנשים הנכונים שמבינים בניסיון אבל גם ובעיקר- בגוף האדם.  להמשך קריאה

לימודי שחייה למבוגרים כי אף פעם לא מאוחר מדי

אם אתם משננים את התירוץ אני כבר מבוגר מדי לפעילות ספורטיבית או מתקשה מדי לרכוש מיומנויות חדשות אז תדעו כי סתרו זאת באינספור מחקרים וכי פעילות גופנית כגון שחייה מומלצת גם למי שלא עסק בפעילות גופנית בחייו, ויותר מכך, אלה אשר התחילו לשחות רק בגיל 70 הצליחו להאריך את חייהם מלמעלה מ-18 חודשים בממוצע בהשוואה לקבוצת ביקורת שלא נטלה חלק בפעילות גופנית מימייה. להמשך קריאה