הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

פעילות גופנית ועוד...

אשטנגה יוגה – הדרך אל האושר

מאת: גלעד חרובי 
"תשעים אחוז תרגול, עשרה אחוז תיאוריה." זהו המוטו המנחה את הוראתו של פטהבי ג'ויס, אבי האשטנגה יוגה שנפטר בשנה שעברה, כשהוא בן 93. שיטת האשטנגה ויניאסה יוגה מורכבת מסדרות קבועות של ויניאסות שהן רצף תנוחות בשילוב נשימה. המאפיין הבולט ביותר של התרגול הוא הדינמיות שלו, שבין השאר בא לענות על המוטו הגורף של פטהבי ג'ויס: "גם ברזל מתעקם בחום". אשטנגה יוגה התפרסמה בעולם כשיטה... להמשך קריאה

קיאקים – ספורט בריאותי מומלץ

חושבים שקיאקים זה רק בשביל הכיף? יש לנו חדשות בשבילכם! להמשך קריאה

צ'י קונג - אוצר מילים

אז מה זה צ'י קונג?
צ'י הוא מונח סיני מרכזי המיוחס לסוגים של אנרגיה. זהו הכוח החיוני המצוי מאחורי כל התהליכים המתקיימים בעולם. הוא ידוע גם בשם אנרגיית כל החיים. בגוף קיימים סוגים שונים של צ'י.
המונח קונג מבטא תרגול, למידה, אילוף וגם רכישת יכולות. לכן תרגול הצ'י קונג מאפשר לאלף את הצ'י כך שיזרום זרימה חלקה ובריאה בגופנו. המתרגל לומד להשתמש בנשימה, בריכוז ובתנועה כדי להשפיע על זרימת הצ'י. להמשך קריאה

כיצד תת המודע משפר את הכושר

אמנם כושר גופני הוא תכונה המושגת באמצעות אימון פיסיולוגי אך, כפי שספורטאים רבים כבר גילו, תת המודע יכול בהחלט להניע אותנו, לסייע לנו לשפר את הכושר, ולהתמיד באימונים. גרציה אמיתי, העוסקת באימון להשגת יעדים באמצעות תת המודע, מסבירה כיצד ומציעה שיטה שתסייע לכם לרתום את תת המודע להשגת המטרות.
להמשך קריאה

בלט; שילוב מרעננן באימון כושר

מאת: גיא באום
אימון כושר עשוי להוות קרקע המאפשרת שילוב של תכנים שונים ומגוונים. כך למשל קיימים תקדימים לשילובן של תורות עתיקות המתרכזות בעבודה על הגוף – כמו היוגה ואמנויות הלחימה, שהשתלבו בשיעורי הסטודיו כמו כפפה לַיד. להמשך קריאה

בחירת תיק גב לבית ספר

חזרה לבית הספר , חזרה לכאבי הגב ?
כמידי שנה אם פתיחת שנת הלימודים התמונה השכיחה ביותר ברחובות הישוב בו אני מתגורר בשעות הבוקר הינה תיקי (או ילקוט כפי שכונה בצעירותי) ענק נישאים על רגליים דקיקות של ילידם וילדות בדרכם לבית הספר. להמשך קריאה

אוסטיאופורוזיס; ניתן למנוע

מאת: תמיר לוי
אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן),התעמלות בונה עצם,הוא אחד התחומים הפרוצים בתחום החינוך הגופני . רבים מודעים לתופעה, ולעובדה כי פעילות גופנית מקטינה את התפתחותה. מדריכים רבים מרשים לעצמם להעביר שיעורים למרות שלא עברו הכשרה מתאימה, ובעלי סטודיו רבים משתמשים בנושא כגימיק לגיוס מנויים.
בכתבה שלהלן נברר כיצד ניתן למנוע את תופעת בריחת סידן – מהי השיטה ומה ייחודה, וכן מי רשאי ללמד אותה. להמשך קריאה

עבודת גמר בטריאתלון

סיפור על רגע אחד והדרך להשגתו...
מאת: אמיתי גזית
נסו לדמיין את תחושתו של אדם שסיים זה עתה ריצת מרתון או טריאתלון, לאחר חמישה חודשי אימון מפרכים.
להמשך קריאה

שיטת חמשת השלבים

מאת:אמיתי גזית
מבין הגורמים הרבים שהופכים אדם לספורטאי תחרותי נמצאת במקום גבוהה ברשימה יכולתו המנטאלית, הפסיכולוגית, להתמודד עם המתח והחרדה במהלך תחרות ולפניה.
ספורטאי תחרותי מוצלח יידע להביא עצמו לשיא ברגע התחרות, האירוע ייצור בו מתח חיובי אשר ידחוף אותו למקסם את יכולותיו. להמשך קריאה

ארגונומיה משרדית

ארגונומיה; התאמת סביבת עבודה משרדית
במאה השנים האחרונות השתנתה סביבת העבודה האנושית, וכיום מרבית האנשים בעולם המערבי עובדים בסביבה משרדית. ואולם מסתבר כי הגוף האנושי לא התאים עצמו לישיבה ארוכה, ולכן עבודה בסביבה כזאת עשויה לגרום לנזק ולכאבים. ניתן למנוע תופעה זו על ידי שיפור סביבת העבודה והנדסת האנוש ושינוי הרגלי העבודה באופן שיתאים לסביבה שכזאת. להמשך קריאה

כאבי מחשב – יש דבר כזה

כאבי מחשב ?
מיגרנות, כאבי כתפיים, פריצות דיסק, כאבי עיניים – כל אלה ועוד יכולים להיחשב בנקל לסימפטומים של סינדרום המילניום – 'כאבי מחשב'. ואולם, אם אתם סובלים מכאבים אלו, אל תמהרו לארון התרופות, לרופא המשפחה, או לפיזיותרפיסט – לפעמים שינויים קטנים בעמדת העבודה שלכם עשויים למגר את כאבי המחשב, ולחסוך לכם כסף.
ארגונומיה – המדריך המל להמשך קריאה

היפ הופ Milo style

מאת: אמיתי גזית
הריקוד האירובי
נולד לאחר שג'קי סורנסון בנתה שיעור המבוסס על צעדי מחול ותרגילי התעמלות, במטרה לספק תעסוקה לנשות הטייסים בבסיס חיל האוויר שבו התגוררה.
אך את התנופה הגדולה לתחום סיפקה השחקנית ג'ין פונדה, אשר הפכה אוהדת נלהבת של הריקוד האירובי ופתחה סטודיו שבו ערכה שיעורי אירובי. בעקבות הצלחתה, הפיצה השחקנית קלטות וידאו שזכו להצלחה מסחררת בשנות ה-80'.
כעשור לאחר מכן התווספה המדרגה... להמשך קריאה

יתרונות יוגה לגוף ולנפש

עם הזמן, יותר ויותר אנשים גילו את נפלאות היוגה. על פניו זה נשמע מוזר, הרי מדובר בגישה שכבר מוכרת עשרות שנים אם לא מעבר לכך, יש מקומות בהם זה נהוג להתחיל את היום עם תרגילי יוגה, כחלק בלתי נפרד משגרת היום. 
להמשך קריאה

מדריך הכושר - באילו תחומי ספורט כדאי לבחור

יש הרבה מאוד סיבות טובות מדוע לעסוק בספורט על בסיס קבוע: פעילות גופנית מטיבה הן מהבחינה המנטלית וטומנת בחובה יתרונות רבים גם מהבחינה הפיזיולוגית. 
להמשך קריאה