היום: יום ראשון 19 נובמבר 2017
הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

מתיחות וגמישות

אימון מתיחות ימנע כאב

מאת: מיקי גזית
אחת התופעות המוכרות לכל העוסק בפעילות גופנית, בעיקר למתאמן חדש בעל כושר גופני ירוד, היא כאבי שריר שחשים מיד לאחר הפעילות או כיממה לאחר מכן.
להמשך קריאה

גמישות

מאת: ניסים זוארץ
הדרך האפשרית היחידה לשיפור גמישותם של השרירים ושל תנועתיות המפרקים היא באמצעות ביצוע יחידת אימון שלמה של מתיחות. יש להקצות לחלק זה פרק זמן דומה למשך הזמן המוקדש לאימון אחר, כמו שיעור אירובי או אימון משקולות בחדר הכושר.
ביצוע מתיחות בפרק זמן של חמש עד עשר דקות בסוף אימון או בסוף שיעור, עשוי לעזור בשימור טווחים קיימים ולהחזיר את מצב השריר לקדמותו. אך ביצוע מתיחות בפרק זמן קצר זה... להמשך קריאה

מתיחות

מאת: ניסים זוארץ
המטרות של תרגילי המתיחות הן להגדיל את טווח התנועה במפרקים ולפתח גמישות בשרירים. הגמישות תלויה במפרקים, והיא משקפת את טווח התנועה הקיים במפרקים ואת היכולת של האיבר לנוע בחופשיות לכל אורכו של הטווח הזה. נוסף לשיפור בטווח התנועה במפרקים, השרירים מתארכים. ניתן להגמיש מפרקים בעזרת מתיחות ספציפיות מסוגים שונים ובעזרת תנועתיות במפרקים, כלומר, תנועות חוזרות ונשנות המבוססות על הנעת... להמשך קריאה

טווח תנועה

טווח תנועה תיאור תנועה במעלות במפרק מסוים. טווח התנועה בעצם הוא המדד שלנו לתיאור גמישות אצל אדם. מכיוון שמדובר במפרק מסוים אנו למדים שתרגילי מתיחות חייבם לכלול עבודה ספציפית על תנועתיות המפרקים.
כאשר מדברים על טווח תנועה מבחינים בין טווח תנועה אקטיבי המושג על ידי פעולת השרירים ובין טווח תנועה פסיבי המושג בעזרת כוח חיצוני והוא גדול מטווח התנועה האקטיבי בכ10%.
לכל מפרק בגוף האדם ישנה יכולת... להמשך קריאה

חשיבותם של אימוני מתיחות

מאת: יואב אבידר
כמה שיעורי מתיחות מופיעים במערכת השעות של הסטודיו שלכם? האם אתם מקפידים על ביצוע אימוני גמישות ומתיחות כחלק מתכנית האימון שלכם? התשובות תהיינה לרוב – מעט מאוד אם בכלל או ממש לא. להמשך קריאה