הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

איך לשמור על תזונה נכונה בגיל מבוגר

זה לא סוד שאם הגיל אנו עולים במשקל , פחות פעילים ספורטיבית ולא שומרים על הגוף שלנו כמו שצריך .
שמירה על תזונה נכונה חשובה בכל גיל אך בגיל הזהב, השפעתה חשובה פי כמה וכמה בקרב קשישים, בניגוד לצעירים.
עודף משקל עשוי להטיב לבריאות ואילו עלייה במשקל עלולה להוות סיכון בריאותי ואף להגדיל את סיכויי התמותה.
מחקר שנערך בקרב 4,000 קשישים בארצות הברית, גילה כי קשישים בעלי מאסת גוף נמוכה (BMI) הינם בעלי שיעור תמותה גבוהה יותר מאשר קשישים בעלי מסת גוף גבוהה. מחקר נוסף שבוצע בישראל מצביע על מסקנות דומות. המחקר ביקש לבדוק את השפעות ההשמנה על תמותת קשישים. במסגרתו נאספו במשך חמש שנים נתונים על 470 קשישים שאושפזו במחלקה הגריאטרית בבית החולים בילינסון ושגילם הממוצע 82. התברר כי קשישים בעלי מסת גוף גבוהה, האריכו ימים יותר מקשישים בעלי משקל תקין.....להמשך הכתבה לחצו כאן!!

(הכתבה"תזונה נכונה בגיל הזהב" נכתבה ע:י  נגה סער‚ דיאטנית קלינית בעמל-רשת לבתי אבות סיעודיים ברחבי הארץ ובקיבוצים)