הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

תוספי התזונה המומלצים לעוסקים בספורט

מהם תוספי התזונה המומלצים לעוסקים בספורט

תחום תוספי התזונה הם עולם ומלואו ובכל יום שחולף, מפתחים ורוקחים תוספי תזונה חדשים בעלי יכולות וסגולות אשר לא ידענו שאפשר לצרוך באמצעות תוספים. את תוספי התזונה יש ליטול ולצרוך באופן נכון וכזה אשר ישיג את המטרה לשמה הם נלקחו מלכתחילה. העוסקי בספורט מבינינו, צורכים תוספי תזונה על מנת לשמור על פעילותו התקינה של הגוף ולהצליח לשפר את איכות האימונים – לצד שמירה על הבריאות והגוף, המאבד יותר וצורך יותר בעת עיסוק בכל ענף ספורט קיים.

תוספי תזונה לספורטאים נחלקים לשני הסוגים אותם ציינו לעיל והם:

1.     שיפור הישגים ספורטיביים – כאשר כל ספורטאי, מקצוען או חובבן, ניגש לאימון, המטרה היא תמיד לנסות להצליח להשתפר ולשפר את הביצועים. בעזרת תוספי התזונה הנכונים והזנת הגוף בכל מה שהוא דורש וצריך, שיפור הישגים והצלחת האימון, גדלים באופן קבוע וגם כסוג של בונוס, הגוף שלנו שומר על עצמו טוב יותר.

2.     שמירה על פעילותו התקינה של גופנו – כאשר אנו עוסקים בספורט, גם אם מדובר באימון חובבני, הגוף שורף, צורך ומאבד מגופנו יותר מאשר שכיבה על הספה. נטילת תוספי תזונה אמורה להשיב לגופנו את מה שהוא איבד במהלך האימון. על ידי נטילת תוספי תזונה מותאמים ונכונים לנו, נצליח למנוע חוסר תזונתי בגופנו הנוצר כתוצאה מהשריפה במהלך פעילות גופנית מאומצת, נשמור על הגוף שלנו ונעניק לו את מה שחסר לו או את מה שהוא צריך בהתאם לסוג הספורט. רבים אינם יודעים זאת אך תוספי תזונה מונעים פציעות ו/או מצליחים לגרום לפציעה להיות פחות חמורה.

סוגי תוספי תזונה מומלצים

·        מולטי ויטמין – אספקת הרמה הבסיסית של ויטמינים ומינרלים לפי קהל היעד ובהתאם לנחיצות

·        ויטמין C (מומלץ גם למי שאינו עוסק בספורט)

·        מגנזיום

·        חומצות אמינו - זירוז ההתאוששות לאחר הפעילות הספורטיבית

·        חלבוןתורם לבניית השריר

·        BCAA – שמירה על המערכת החיסונית, הפחתת עייפות, דלדול שריר, מאסת שריר ועוד.

·        קריאטין (לא נועד לתחום הסיבולת)

חשוב לציין כי זו היא רק רשימה חלקית וישנם תוספי תזונה נוספים. כאשר אתם עומדים לעסוק בספורט או כבר עוסקים בו, קבלו המלצות מהמומחים איזה תוספי תזונה מומלץ לכם לצרוך.

לסיכום, בין אם אתם ספורטאים מקצועיים לבין אם אתם אוהבים לפקוד את מכון הכושר מספר פעמים בשבוע, שקלו להוסיף תוספי תזונה על מנת להצליח לשפר את ההישגים שלכם  וגם לשמור על פעילות תקינה של הגוף. זכרו, במהלך עיסוק בספורט, הגוף צריך יותר ולכן השתדלו להעניק לו את שהוא צריך.