היום: יום שלישי 26 ספטמבר 2017
הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

כושר מאמרים וטיפים

ספורט לילדים

מאת: אמיתי גזית
גיל מבוגר אינו הסיבה הבלעדית ללחץ דם גבוה, מחלות לב ומחלות אחרות. ניתן למנוע בעיות בריאותיות אלו או לצמצם את הסיכוי לחלות בהן על ידי שמירה על אורח חיים בריא והקפדה על פעילות גופנית כבר מגיל צעיר. להמשך קריאה

מתחילים בכוח

מאת: דנה אדלר פורטל*

אחת הסוגיות בחדר הכושר, שהתשובה עליה איננה חד משמעית, היא השאלה במה להתחיל- אימון כוח או אימון אירובי? בעולם אידיאלי מומלץ היה להפריד בין שני האימונים, כי כך ניתן להפיק את המרב מהם. כאשר הם מתקיימים ברצף איכות האימון השני נפגמת. אם אין אפשרות להפריד בין האימון האירובי לאימון הכוח, מה שיכריע בסוגית התזמון הוא המטרה של המתאמן – אותה יש להגדיר על פי סדר החשיבות ולהתאים... להמשך קריאה

הטעויות שיעכבו את ניפוח השריר

מאת: ד"ר איתי זיו וצור קסטל*

אימון מחזורי, אימון על מחזורי, ודלורם הן שיטות אימון שכיחות המיועדות להשגת מטרות שונות אבל בניגוד למה שרבים חושבים הן ממש לא מתאימות להעלאת מסת שריר(היפרטרופיה).
אימון מחזורי - אימון בתחנות. במהלכו מחליפים בחדר הכושר שש עד שנים עשר מכשירים בזמני עבודה ומנוחה קבועים בהתאם לרמת המתאמן, המצב הבריאותי, הניסיון באימון ועוד. האימון מתאים לקבוצות קטנות שעובדות יחד והוא... להמשך קריאה

צאו לאימון כושר עם הנץ החמה

מאת: אמיתי גזית

בימי הקיץ, כשעומס החום שורר במרבית שעות היממה ורק בשעות הערב המאוחרות מתקרר מעט האוויר, אין כמו לצאת לאימון כושר בבוקר, אימון זה יספק לכם את מנת האנדורפינים והאנרגיה למשך כל היום.
גם אם אינכם ציפורי שיר ואתם מתקשים להשכים מוקדם בבוקר תוכלו, לאחר שתאמצו מס' כללים, ללמוד כיצד לקיים אימון כושר עוד לפני הקפה הראשון של הבוקר. להמשך קריאה

הכנת תוכנית אימונים במעבדה

אם בעבר רק ספורטאי מקצועי יכול היה לדעת את רמת הסיבולת האירובית שלו (באמצעות בדיקת פרופיל חומצת חלב) וליצור תוכנית אימון מתאימה הרי שכיום כל אחד יכול לגשת למכון ווינגיט לבצע בדיקה זו ובדיקות אחרות ולהכין באמצעותם תוכנית אימונים התפורה למידותיו. להמשך קריאה

?אימון כושר; מה מתאים לך

מאת: אמיתי גזית
מדי שבוע מגיעות למערכת האתר עשרות פניות ושאלות מגולשים. אחת השאלות הנפוצות שאנו מתקשים להשיב עליה היא – מהו אימון הכושר והפעילות הגופנית הטובים ביותר.
הקושי להשיב על שאלה זאת נובע מכמה גורמים;
ראשית, בחירת סוג האימון הגופני תלויה בראש ובראשונה במטרה שלשמה הוחלט לצאת לאימון. האם מדובר בספורט לשם הנאה בלבד או לצורך ירידה במשקל? האם המטרה היא שיפור כושר גופני או חיטוב... להמשך קריאה

מה מטרת האימון שלך?

התמורה שנקבל מאימון כושר תלויה כמובן בסוג האימון ומטרותיו. שיפור הגמישות, הסיבולת או הכוח הינן מטרות ספציפיות אותן ניתן להשיג באימון כושר ממוקד.
כוח
להמשך קריאה

שריפת קלוריות- גם במנוחה

מאת: אמיתי גזית
רבים מהעוסקים בפעילות גופנית מתעניינים בקצב שריפת קלוריות בעת האימון, מי שמעוניין לרדת במשקל בודאי ישמח לדעת מהו אימון בו מתקיימת צריכת קלוריות מרבית. אך בעוד משך אימון סטנדרטי הוא כ 60 דק', הרי ששריפת קלוריות מוגברת מתקיימת זמן רב לאחר האימון ועשויה להימשך 24 שעות אחריו ובאימונים מסוימים גם 48 שעות.
השבוע בררתי עם יעל ניר בעלת "הסטודיו של יעל" בשרון, את סוגיית שרפת הקלוריות... להמשך קריאה

בדיקת מאמץ למניעת הפתעה

מאת: ד"ר רותי פילץ-בורשטיין
בדיקת מאמץ חשובה לאנשים העוסקים בפעילות גופנית משום שהיא מאפשרת לרופא הספורט לבחון באופן מבוקר את תגובת מערכת הלב, הנשימה וכלי הדם למאמץ העולה בהדרגה.
להמשך קריאה

הערכת קושי בעת אימון כושר

מאת: ד"ר עמוס גרודזינובסקי (Ph.D.)
הפורום הישראלי למניעת מחלות לב וכלי דם
אימון כושר גופני משפיע לטובה על הבריאות הכללית ועל איכות החיים. הוא מקטין את הסיכוי לחלות ומסייע בשיקום לאחר מחלות, ובעיקר אחרי מחלות לב, ריאות וכלי הדם. עם זאת, רבים מהעוסקים בפעילות גופנית, עושים זאת ללא הדרכה, ביקורת או מעקב. אם אתם נמנים עם אלו, להלן נצביע למענכם על הנקודות החשובות בעריכת תוכנית אימון לפעילות גופנית. להמשך קריאה

כיצד שורפים נכון

מאת: מולי אפשטיין
מתאמנים רבים מתעניינים יותר בהפחתת שומן ופחות ברכישת כושר גופני, אולם רבים מהם עושים זאת באופן שגוי. מולי אפשטיין מנפץ את המיתוסים המקובלים על שריפת השומנים וחושף את הדרך הנכונה לעשות זאת. להמשך קריאה

חיטוב בטן, כיצד?

הקיץ בפתח ושרירי הבטן (לא) במתח? חוששים מלבישת ברמודה? חרדים מחשיפת הבטן בבריכת השחייה השכונתית? ובכן, לא הכול אבוד...
בגד הים האופנתי אינו מספק מסתור מתאים למאגרי המזון שהצטברו מאז סדר הפסח, דרך מנגל יום העצמאות ועד עוגות הגבינה של שבועות.
אך איננו כאן כדי לייאש, ובפינו מילות עידוד ונחמה. דעו כי ניתן לגבור על הבושה. כן, כן, אפשר להילחם בצמיגים.
נכון, אין זו עבודה קלה, וכדברי צ'רצ'יל, נוכל... להמשך קריאה

מסת שריר לא רק לשרירנים

מאת: עמית גל אלון
שרירים גדולים יותר מגבירים את קצב שריפת הקלוריות
עיבוי סיבי שריר והגדלת המסה השרירית הם חיוניים מאוד להגברת חילוף החומרים בגופנו ולשימורו. נשים וגברים המעוניינים לרזות או לשמור על משקל גופם ייהנו מאוד מיתרונות אימוני הכוח, אשר יעזרו להם לשרוף יותר קלוריות ביום יום. שרירים דורשים אנרגיה רבה יותר מאשר שומן, והדבר מתבטא בשריפת קלוריות מוגברת גם כשלא מתאמנים (בעיקר לאחר ימי... להמשך קריאה

פעילות גופנית; מניעת פציעות

מאת: מיקי גזית
גוף בריא והקטנת הסיכון לחלות במחלות שונות הם דוגמאות אופייניות לגמול שזוכים לו אנשים המשלבים פעילות גופנית בשגרת חייהם.
אך לצד הגמול טמון גם סיכון לפציעות, הנובע מעצם העובדה שבאימון גופני פועל הגוף בעומסים גבוהים מהרגיל.
להמשך קריאה

מתי נכון לקיים אימון כושר

מאת: מולי אפשטיין
בוקר, צהריים או ערב - מתי אתם מעדיפים להתאמן? לעיתוי האימון יש משמעות, בעיקר כשמדובר באימון כוח. אולם למתאמן הממוצע חשוב יותר להתמיד, מאשר להתלבט מתי להתאמן. להמשך קריאה

פעילות גופנית להורדת מתח

לפעילות גופנית תרומה חיובית להפגת מתחים; בכתבה הבאה מתאר ד"ר חזי אהרוני מהן השפעותיה של הפעילות הגופנית על גופינו ומה לה ולמצב הרוח.
מאת: ד"ר חזי אהרוני להמשך קריאה

ספורט למצב הרוח

מאת: ד"ר חזי אהרוני
בשעת ביצוע פעילות ומאמץ גופני מתקיימת פעילות הורמונלית ענפה, שמופרשים בה נוירופפטידים (חלבונים) כתגובה לרמות גבוהות של מתח וכאב. חלק מההורמונים המופרשים משמשים כמשככי כאב טבעיים והם מרגיעים את פעילות השרירים (דובנוב ובארי, 1998; הנפורד, 2000; Dubnov & Berry, 2000).  להמשך קריאה

כושר גופני בחורף

מאת: מולי אפשטיין 
לספורטאים שעוסקים בפעילות בחוץ - עונת החורף והגשמים עלולה להיות סיוט. הקור, הרוח, הרטיבות, הביגוד המסורבל, לא ממש מקלים על החיים. מולי אפשטיין מצביע על הסכנות ומביא כמה עצות ג'יירוט. להמשך קריאה

טיפים לאימון כושר בחורף

מאת: מולי אפשטיין
אל תפחיתו את צריכת הנוזלים שלכם
זה נכון שקצב ההזעה בתנאי קור הנו נמוך יותר מזה המושג בתנאי מזג אוויר חם, אבל עדיין ניתן לאבד כמות רבה של נוזלים. איבוד הנוזלים מתרחש גם דרך מערכת הנשימה, עקב קצב נשימה מוגבר; חשיפה לקור מגבירה אף את קצב ייצור השתן. בתנאֵי קור מנגנון הצמא נעשה פחות רגיש, ומכאן קצרה הדרך לאיבוד רב של נוזלים, להתייבשות, לירידה ביכולת הביצוע ולירידה ביכולתו של הגוף... להמשך קריאה

פעילות גופנית

מאת: מיקי גזית, מאמנת כושר
אנו מכירים בחשיבות של פעילות גופנית , ובכל זאת איננו מצליחים להביא את עצמנו
באופן עקבי וממושך להתמיד בה.
במאמר שלפניכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לבחור פעילות גופנית מתאימה, ולהתמיד בה. להמשך קריאה