הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

לעבור את פסח מבלי להשמין

קראו את תוויות המזון- אמנם לא תמיד הרכב המזון בארוחת הסדר נתון לשליטתכם, אך דווקא מסיבה זו מומלץ לבדוק את הרכב המזון בשאר ימי החג. בדקו מהו שיעור הקלוריות במנה ואחוז השומן בה. בנוסף חשוב לבדוק מהי יחידת המשקל אליה מתייחס הנתון- לרוב תציג החברה את שיעור הקלוריות ב100 גר' אך לעיתים יוצג נתון אחר- שימו לב גם לכך.

הקפידו על אורחות ביניים - מומלץ לאכול מידי 3 שעות . לכן בין ארוחות אכלו משהו קטן- פרי או חטיף מזין. אם תוותרו על ארוחות הביניים אתם עשויים להגיע מורעבים לארוחה ולאכול בהתאם.

אל תדלגו על ארוחות- בדומה להסבר המופיע בסעיף הקודם- דילוג על ארוחות עשוי להסב נזק קלורי הגבוהה מהתועלת. עדיף לאכול בכל ארוחה כמות קטנה של מזון מאשר לטרוף בארוחה אחת מנות רבות עשירות בקלוריות.

שתו הרבה מים- שתיית מים תסייע בשמירה על מאזן הקלוריות בזכות תחושת השובע שתחשו לאחר לגימה ואילו תחושת צמא עשויה להתפרש לעיתים כרעב. מעבר לכך, הקפדה על שתיית מים כתחליף למשקאות הממותקים שיציפו אתכם בחג היא בעלת ערך בפני עצמה.

הפעילו את גופכם- דווקא בחג, כשמתפנה זמן רב, רבים הופכים לפדלאות ולכל היותר מפעילים את שרירי הבוהן כאשר הם מעבירים ערוץ בטלוויזיה. נצלו את הזמן הפנוי, צאו לטיול או להליכה בסמוך לבית. תוכלו לשתף את בני הבית בפעילות ובכך תסייעו גם להפיג את שעמום הילדים.

נהלו יומן ארוחות- ניהול יומן נתפס, אולי, כטרחה אך כאשר מעבירים את היום מארוחה לארוחה קשה לעקוב אחר המזון שצרכנו. רישום של הארוחה והמנות שאכלנו יעשה סדר ויכניס אותנו למסגרת הכרחית.

אכלו מאכלי דגנים מלאים- חיטה , אורז או כוסמת שלא הוסרו מהן הקליפה ונבט הדגן במהלך העיבוד. רכיבים אילו בעלי ערכים תזונתיים גבוהים – הם עשירים בסיבים תזונתיים, בויטמינים, חלבון ועוד. מאכלי דגנים מלאים דלי קלוריות ושומן, מצד אחד ומצד שני הם בריאים ואכילתם הוכחה במחקרים רבים כמונעת מחלות.