הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

מה מטרת האימון שלך?

ניתן לחלק את היכולת האנושית- כוח לשלוש תתי קטגוריה:
כוח דינאמי(איזוטוני)- היכולת להניע או לתמוך במשקל ובמילים אחרות יכולת השריר להתגבר על התנגדות בתנועה.
כוח סטאטי (איזומטרי)- היכולת להתגבר על התנגדות מבלי שאורך השריר ישתנה
כוח מתפרץ- היכולת להפעיל התנגדות מקסימאלית בתנועה מהירה אחת.

סבולת
בשפה עממית יש המשתמשים (בטעות) במינוח "כוח סבל" ולמעשה מתכוונים ליכולת להתמיד בפעולה מאומצת הכרוכה בהפעלת מס' שרירים לארוך זמן ממושך
.סבולת
גמישות
יכולת תנועת המפרקים בטווחי התנועה שלה.

עקרון האימון הממוקד
בכדי להשיג תוצאות מרביות באימון כושר מומלץ לעבוד באופן ממוקד בהתאם למטרותינו.
ראשית אלינו להגדיר מהם מטרות האימון- ירידה במשקל, הגדלת מסת השריר, שיפור הגמישות או הכוח וכך הלאה. מאמן כושר טוב יכין עבורכם תוכנית אימון שנועדה להפיק את המרב בהתחשב במטרות כפי שהוגדרו. תוכנית האימון תכיל תרגילים שייצרו עומס יתר על שרירי הגוף ומערכות אחרות, באופן המדמה את העומס שיוצר במציאות לקראתה אנו מתכוננים. כך למשל, מי שצופה כי יתמודד עם עומס יתר בחלקי הגוף העליונים ראוי שהאימון יתמקד בכך.

באופן טבעי, לרבים מהמתאמנים אין מטרה ספציפית באימון, הם לא מתאמנים לקראת תחרות ומטרתם היא שיפור כללי של הכושר הגופני. לשם כך יש ליצור תוכנית אימון מגוונת שתכלול תרגילים שונים בהם ישתתפו שרירים שונים.התרגילים יהיו פונקציונאליים, כלומר כאלה שישפרו את יכולותינו היומיומיות.
נראה כי האידיאל הינו תרגילים הכוללים מאמץ יתר סימולטני ברגליים ובידיים בעת ובעונה אחת.

להלן מס' דוגמאות לתרגילים בתחומים השונים:
אימון אירובי המשפר את הסבולתהתרגילים בדוגמא זו קצרים ואינם מספיקים בכדי לשפר את הסבולת, להשגת מטרה זו יש לבצע מס' חזרות ולהתמיד לפחות 20 דק' באימון.
אימון מתיחות לשיפור הגמישותהתרגילים המופיעים בדוגמא זו מתאימים גם למתיחה והרפיה בסוף האימון.
תרגילים פונקציונאליים לחיזוק וחיטובהתרגילים בדוגמא זו מבוצעים באמצעות
ה Gliding disc