הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

איך תוספי התזונה עוזרים לנו בזמן פעילות גופנית

פעילות ספורטיבית הפכה לחלק משגרת היום של רובינו, חלקנו אוהבים לרוץ על חוף הים, חלקנו מעדיפים רכיבה על אופניים בפארק וחלקנו לא יכולים לוותר על משחק כדורגל קשוח או משחק כדורסל נוקשה עם החברים לפחות פעם בשבוע. בנוסף לפעילות הספורטיבית שאנו מבצעים, אנחנו גם עובדים, מטפלים בילדים, מחזיקים בית וכו' ולא תמיד אנו מוצאים את הזמן לאכול לפי תפריט מסודר שהוא חלק בלתי נפרד מהספורט. תוספי מזון זו הדרך המושלמת לעזור לעצמנו להשלים את הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך ולא מקבל אותם מהמזון הרגיל שאנחנו אוכלים.

תוספי תזונה לפני האימון

דמיינו את הסיטואציה: אתם חוזרים עייפים מהעבודה, אתם יושבים כמה דקות לנוח מהיום שעברתם ויודעים שעוד מעט כבר צריך להתחיל את טקס המקלחות וההשכבות לישון עם הילדים. רבים מאיתנו נשברים בשלב כזה או אחר ומוותרים על האימון שתכננו וכאן בדיוק מתחילה הבעיה כי אם ויתרתם פעם אחת כנראה שתוותרו עוד כמה פעמים. תוספי תזונה מומלצים לפני האימון הרבה פעמים כדי לתת לגוף שלנו את האנרגיה והכוח לצאת מהמיטה אן לקום מהספה ולצאת לאימון. תוספי התזונה שלפני האימון חשובים מאוד גם לאימון עצמו, כלומר הם לא רק מעודדים ומחזקים אותנו לצאת לפעילות הספורטיבית אלא גם הופכים את האימון לאפקטיבי יותר.

תוספי תזונה במהלך האימון

כאשר אנחנו במהלך האימון ואנחנו משתמשים בתוספי תזונה או תוספי מזון אנחנו למעשה מחדירים לגוף אנרגיה זמינה שמתפרקת מהר ולמעשה נותנת לנו דלק להמשיך ולרוץ, לרכב, לקפוץ ולשחק משחקי כדור. תוספי תזונה במהלך אימון אפקטיביים מאוד באימונים עצימים וארוכים, הגוף לא יכול למשוך בשיא שלו הרבה זמן, מלבד הנוזלים שאנחנו כמובן מחזירים אליו במהלך הפעילות הוא גם צריך חלבונים ופחמימות כדי שיוכל להמשיך את הפעילות ובעיקר רוכבים או רצים למרחקים ארוכים מכירים היטב את הצורך של התוספים במהלך הפעילות עצמה.

תוספי תזונה לאחר האימון

אז תוספי התזונה מומלצים מאוד לפני האימון ובמהלך האימון אבל בעיקר הם מומלצים לאחר האימון. כולנו רוצים לשמור על הבריאות שלנו ולכן חשוב מאוד לתת לו את החומרים המזינים להם הוא זקוק לאחר אימון. לא כולם מודעים לעובדה הזו אבל השרירים למעשה מתפתחים בשלב שלאחר האימון, כלומר במנוחה שאחרי. במהלך הפעילות עצמה אנחנו דווקא פוגעים בשריר ופוצעים אותו וההחלמה שלו לאחר האימון היא למעשה הבנייה שלו. כדי לעזור לשריר לבנות את עצמו בצורה נכונה מומלץ מאוד להשתמש בתוספי תזונה שמכיילים חלבונים וכך האימון שלנו הופך להרבה יותר אפקטיבי. תוספי תזונה טבעיים עוזרים לגוף שלנו גם להתחזק ולהתפתח אבל הם גם עוזרים לנו להתכונן כבר לאימון הבא. האימון הבא בעוד יום או יומיים למעשה מתחיל כמה דקות לאחר האימון הנוכחי, אם תשמשו בתוספי התזונה הנכונים ובזמן הנכון לאחר האימון תגיעו לאימון הבא חזקים יותר ומוכנים יותר.