הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

צאו לאימון כושר עם הנץ החמה

השכמה לצליל נעים – השתמשו בצליל השכמה נעים ומרגיע. צליל השכמה טורדני או מעצבן יגרום לכם לקום על רגל שמאל וכשאתם עצבניים וחסרי סבלונות נראה כי תתקשו לצאת לאימון הכושר. בחרו נעימה מוסיקלית הגורמת לכם להרגיש נינוחים, הדבר ישפיע לטובה על הרגשתכם בשעות הבוקר ובמהלך האימון.
הכנה מוקדמת- למי יש כוח לחפש בבוקר בגדי אימון נוחים ועוד כאלה שנראים עלינו טוב- מטלה זו עשויה לגרום לכם לתסכול ורוגז מיותר ובוודאי לא תסייע לצאת לאימון רעננים, לכן הכינו כבר בערב לפני השינה את בגדי האימון והציוד הנלווה ( בקבוק מי השתייה, מד דופק, כובע וכדומה). השכמה בידיעה שציוד ובגדי האימון מוכנים תאפשר לכם לצאת לאימון במהירות ובקלות.
אימון כושר בבוקר
אימון הליכה בבוקר
השכימו מידי יום באותה שעה- גם בימים שאין בכוונתכם להתאמן השכימו באותה שעה, כך תרגילו את גופכם לשעת השכמה זו ואולי תרוויחו עוד מעט זמן איכות בבית לצד קפה ועיתון הבוקר.
אל תתמהמהו- הרגילו את עצמכם לצאת לאימון הכושר מיד לאחר ההשכמה, ככל שתשהו יותר בבית כך תתקשו לצאת לאימון הבוקר.קומו, התלבשו וצאו מהבית.
ארוחה קלה- ככל שתתאמנו יותר כך תכירו את גופכם ותדעו כמה באמת אתם צרכים לאכול לפני האימון. ככלל מומלץ לאכול את המינימום שיאפשר לכם להתאמן בתחושה טובה. בננה, חטיפי אנרגיה או יוגורט הינם מקור אנרגיה מצוין לאימון הבוקר. אם אימון הכושר שלכם מפרך וקשה מהרגיל אזי מומלץ, כמובן, להגדיל את מקורות האנרגיה ולא להסתפק בחטיף קל.
אל תתאמנו לבד- מרביתנו זקוקים למעט עידוד ומוטיבציה, אימון עם בן זוג קבוע או בקבוצה יוצר מחויבות אשר תמנע מכם לוותר. הידיעה כי משהו ממתין לכם ובסופו של יום תצטרכו לספק לו הסברים תגרום לכם לצאת לאימון גם בעת משבר מוטיבציה.
גיוון- כמו בזוגיות גם באימוני הכושר, מגוון תרגילים או פעילויות ספורט ירעננו אתכם ויאפשרו למצוא בכל פעם עניין מחודש באימון. תחרויות מול בין הזוג או מדידה של תוצאות וניסיון לשפרם מהווים דרך טובה נוספת להגברת המוטיבציה ושמירה על עניין .
הגדירו יעדים- בחרו יעדים מדידים וברי השגה והיצמדו לתוכנית האימון שתאפשר לעמוד ביעדים אלה. יעדים יכולים להיות יעד ירידה במשקל, מרחק, זמן וכדומה. ככל שתעמדו ביעדים כך תגבר המוטיבציה שלכם ותקומו ברצון לקול צלצול ההשכמה בבוקר.