הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

טיפים לאימון כושר בחורף

הגבירו את צריכת הפחמימות
במזג אוויר קר עולה קצב הניצול של הגליקוגן על ידי השרירים, מצב הגורם לדלדולו המהיר יחסית. הקור מגביר אף את השימוש בשומן כמקור אנרגיה, אולם אין צורך להגביר את צריכתו במזון.

אל תאכלו יותר מדי
אם ברצונכם לשמור על חום הגוף במהלך הפעילות הגופנית, עדיף להיות בכושר על פני להיות שמן. צבירת שומן ברקמות התת-עוריות אינה מעניקה יתרון מיוחד. זה נכון שאדם שמן יחוש נוח יותר בהשוואה לאדם רזה כאשר שניהם יעמדו בסביבה קרה – אולם המצב יתהפך אם השניים יבצעו פעילות גופנית. אנשים רזים יכולים לפעול בעצימות גבוהה יותר מחבריהם השמנים, ומכאן שהם יכולים לייצר חום פנימי גבוה יותר. יוצאת דופן בהקשר זה היא השחייה. שם, לשומן התת-עורי יש יתרון, משום שהוא מונע בריחה מהירה של חום הגוף אל הסביבה הקרה.

אם הנכם רצים מקצועיים, השתמשו בשני זוגות של נעלי ריצה לפחות
החלק הפנימי של הנעל סופח לחות, ובלימת הזעזועים שלה נפגמת בהשוואה לנעל יבשה. הניחו לנעליים הרטובות להתייבש במשך 48 שעות, ובינתיים השתמשו בזוג הנוסף.

לבשו בגדים הניתנים לפתיחה במהלך הריצה
שימוש בבגד עם רוכסן הוא פתרון מצוין לסילוק עודפי חום במהלך הריצה. כיום קיימים בגדים פרי פיתוחה של טכנולוגיית סיבים מתקדמת. בגדים אלה יאפשרו לכם להישאר יבשים במהלך הפעילות ובמקביל לשמור על חום גופכם. במזג אוויר קר במיוחד השתמשו בכובע ובכפפות.