הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

חשיבות שילוב כושר ותזונה

אין ספק כי בשנים האחרונות, מהפכת הבריאות השתלטה על העולם. בעוד שבעבר אנשים לא היו שמים לב באופן מיוחד למידת הכושר שלהם ולמאכלים שהם צורכים, הרי שכיום, ברור לכל כי על מנת לשמור על אורח חיים בריא ותקין, חשוב מאוד לשלב בתוכו תזונה נכונה ופעילות גופנית על בסיס קבוע. אז איך מתחילים ועל מה חשוב לתת את הדעת? לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

תזונה

כאשר העניין נוגע לתזונה, קיים מגוון רחב של אלמנטים שיש לתת עליהם את הדעת, כמו גם טעויות נפוצות רבות שאנשים עושים על בסיס יומיומי. לפניכם מספר כללי מפתח, עליהם כדאי מאוד להקפיד אם אתם מעוניינים לשמור על בריאותכם, כמו גם על רמת אנרגיה גבוהה:

·        המנעו מסוכר בבוקר – רובנו רגילים לאכול בבוקר דברים מתוקים, ש"יעירו" אותנו. חשוב מאוד להבין כי במהלך הלילה, הגוף שלנו נמצא למעשה בצום – עניין הגורם לרמות הסוכר בדם שלנו לצנוח. צריכה של סוכר בבוקר תגרום לגוף להפריש כמות גדולה של אינסולין, אשר יגרום לרמות הסוכר בדם לצנוח חזרה לאחר מספר שעות, ואז נחוש שוב את הכמיהה למתוק. בטווח הרחוק, התנהלות כזו עלולה לגרום להשמנה, וחמור מכך – לסכרת. לכן, בבוקר חשוב לאכול מנת חלבון כלשהי, שתעלה את רמת הסוכר בדם באופן מתון, ולהימנע מסוכר בכל מחיר.

·        אכלו הרבה ירקות והגבילו את כמות הפירות ל- 2-4 ביום.

·        שתו הרבה מים – בחישוב פשוט, יש לשתות כוס אחת של מים על כל 10 קילוגרם בגוף (לדוגמא: אדם השוקל 70 קילו, יצטרך לשתות לכל הפחות 7 כוסות מים ביום).

·        הימנעו מאוכל מעובד. 

כושר

אין ספק כי ההכרה בחשיבות הפעילות הגופנית בחיי היומיום שלנו, הובילה לצמיחת חדרי כושר רבים באיזור המרכז. כיום, בכל עיר ניתן למצוא מגוון רחב של חדרי כושר. כך, למשל, ניתן למצוא בקלות היום חדר כושר בראשון לציון, בתל אביב ועוד, ההופכים את הפעילות הגופנית לזמינה ופשוטה בהרבה מבעבר. אם מעולם לא הייתם בחדר כושר ואתם מעוניינים להתחיל, חשוב מאוד להקפיד על הדברים הבאים:

·        בניית תכנית אימונים אישית – בכל חדר כושר איכותי קיימים מאמני כושר, אשר מטרתם היא לסייע לכם לבנות תכנית אימונים אישית, המותאמת למצב הפיזי שלכם ולרמת הכושר שלכם. בניית תכנית אימונים עם איש מקצוע היא הכרחית וחיונית על מנת למנוע פציעות ולהגיע לתוצאות באופן מהיר ויעיל יותר.

·        הקפדה על תזונה נכונה לפני ואחרי האימון – בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, חשוב מאוד להבין כי לתזונה יש תפקיד חשוב גם בכל הנוגע לכושר הפיזי שלנו, ובמקרים רבים, היא זו שתהפוך את האימון שלנו לאפקטיבי יותר. כשעה עד שעתיים לפני האימון, יש לאכול ארוחה קלה המכילה מעט פחמימות, על מנת לספק לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה לצורך האימון. עד כחצי שעה לאחר האימון, חשוב מאוד לאכול ארוחה המכילה כמות גדולה יחסית של חלבון – על מנת לסייע לגוף להתאושש ולבנות את מסת השריר.