הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

טיפים לבחירת ציוד לחדר כושר ביתי

פעילות גופנית היא המפתח לבריאותנו ולרווחתנו. מאמץ בגבולות ההיגיון הסביר משפיע על מערכת הלב וכלי הדם שלנו, על השרירים והמפרקים. פעילות גופנית מייצרת בגוף אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח שלנו. במהלך החודשים בהם אנו יכולים לסמוך על מזג אוויר שטוף השמש, אנו בדרך כלל מתאמנים בחוץ. אך בחורף הקר והגשום,המצב מאתגר יותר.

בחורף אנחנו מתאמנים בעיקר בבית. פעילות גופנית המתבצעת בבית יעילה הרבה יותר כאשר יש ברשותנו ציוד כושר ביתי, לדוגמא:

  •  מכשיר אליפטיקל ביתי
  •  אופני כושר
  •  מכשיר סטפר ביתי
  •  הליכון ביתי

להלן מספר טיפים שריכזנו עבורכם וייסעו לכם בבחירה קלה ונכונה של ציוד לחדר כושר ביתי:

מכשיר אליפטיקל ביתי

מכשיר אליפטיקל מגנטי הוא המכשיר עליו אנו מאמנים את רוב חלקי גופנו. תנועות הידיים שלנו מתואמות עם תנועות הרגליים שלנו. במכשיר הזה אנחנו מבצעים מגוון תנועות באופן טבעי. זה מונע עומס יתר על המפרקים ועל עמוד השדרה. אימונים במכשיר זה יכולים להתבצע על ידי אנשים כמעט בכל גיל. מכשיר אליפטיקל ביתי הוא הפיתרון המושלם עבור כל מי שמעוניין לטפל בדמותו.

קרוס טריינר אליפטי מועיל ביותר לשריפת שומן, להגברת הביצועים ולחיזוק קבוצות השרירים החשובות ביותר - שרירי הרגליים, הישבן, הבטן והידיים.

לחלק מהדגמים של מכשירי קרוס טריינרים אליפטיים יש גם אפשרות למדוד אחוזי שומן בגוף או לבצע בדיקות ביצוע. אלה פיצ'רים מצויינים בתכנון האימונים שלך באופן מדויק ונכון.

אם אתה רק מתחיל עם מכשירים אליפטיים, התרגילים אמורים להימשך כחצי שעה ויש לחזור עליהם לפחות שלוש פעמים בשבוע. עם הזמן מאריכים את משך האימונים.

אופני כושר

אופני כושר מעצבים את פלג הגוף התחתון בצורה מושלמת. הם כמובן חיוניים לשיפור הכושר ויעילות סיבולת לב-ריאה. אימון ארוך וקל יחסית, ישפר את תפקודי הלב והריאות. אם נבחר באימון מהיר ומאתגר, ניהנה משריפת שומן וחיזוק השרירים.

אילו חלקים בגוף ניתן לחזק באמצעות אופניים ביתיים? כשמדובר בשרירים, אופני כושר מחזקים בעיקר את השרירים ברגל התחתונה ובירך.

אפשרות מעניינת של אופני כושר היא האופניים המגנטיים. במכשיר זה, נוצרת התנגדות באמצעות בלם מגנטי. התנגדות זו מסייעת בחיזור שרירי הרגליים ושרירי הליבה. יתרון נוסף של אופניים מסוג זה הוא הפעולה הכמעט שקטה שלהם.

מכשיר סטפר ביתי

סטפר ביתי הוא אחד ממכשירי הכושר הזולים והקטנים ביותר. ניתן להתקין אותו כמעט בכל מקום - אפילו בדירה קטנה. עם זאת, אל תתבלבלו מהמראה הבלתי בולט שלו. מכשיר זה נותן לנו אפשרויות רבות. מחזק בצורה מושלמת את החלקים התחתונים של הגוף, במיוחד את הירכיים, השוקיים והישבן. נשים רבות גם תשמחנה לשמוע שהסטפר עוזר לחיטוב הרגליים, וחשוב מכך, את הישבן.

כיצד אימון צעדים משפיע על הגוף? אימון צעדים משלב אלמנטים של אימוני כוח ואימוני אירובי וכמו כן משפר את זרימת הדם ואת הכושר הגופני הכללי.

מידע חשוב לאנשים לאחר תאונות - הסטפר הינו מכשיר בטוח למפרקים, ותרגילים עליו אינם מהווים כמעט כל סיכון לפציעה. סטפר הוא גם מכשיר כושר נהדר למתחילים.


הליכון ביתי

האם אתם אוהבים לרוץ אבל מזג האוויר בחוץ מאתגר אתכם? אין בעיה ואין תירוצים...כי ניתן לרוץ בבית. הליכון ריצה הוא פיתרון נהדר ויעיל. מכשיר זה מאוד בטיחותי ופופולרי מאוד גם בחדרי כושר מקצועיים. אנחנו למעשה רצים במקום וההליכון מתחתינו נע במהירות שקבענו מראש. כמעט כולם

אילו חלקים בגוף מתאמנים על ההליכון? ההליכון מחזק בעיקר את השרירים בירכיים ובגלוטס.

תוך כדי ריצה כל הגוף שלנו עובד. אנו בעצמנו בוחרים את קצב ומתאימים אותו לתנאינו. כדי להשיג תוצאות טובות מאימון בהליכון, זכרו לשמור על תנוחת גוף נכונה. כדאי לדעת כי להליכונים מודרניים יש את היכולת להתאים את זווית הנטייה. הודות לזה, אנו יכולים גם לדמות תנועה במעלה ההר.

לסיכום, כל מה שאתם צריכים כדי להרגיש טוב ולשמור על כושר, זה ציוד לחדר כושר ביתי נכון ומותאם עבורכם!