היום: יום ראשון 20 מאי 2018
הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

איך בונים שריר?

איך בונים שריר?

הרצון לבנות שריר עשוי להיות חלק מהרצון לרדת במשקל אף כי השניים אינם קשורים בהכרח. על מנת לבנות שריר נדרשת תכנית  מסודרת, בפיקוח מאמן כושר מקצועי ומוסמך, ורצוי, כמובן, גם בייעוץ של תזונאית. מדובר בתהליך, וככזה- בשלבים מדורגים על ציר הזמן.

בניית שריר צריכה אפוא להיעשות בהדרגה, תוך השקעת מאמץ מבוקר, על מנת לא לגרום נזק לגוף בכלל ולשרירים בפרט. על מנת להעשיר את מאגרי האנרגיה בגוף ולהכינו למאמץ מתמשך של בניית שריר נדרשת תכנית משולבת, הכוללת, כמובן, גם שימת לב מיוחדת למזון הנצרך ולקבלת הגוף את כל אבות המזון החיוניים לבנייתו.

בניית שריר המתבצעת במסגרת מסודרת, תחת השגחתו ופיקוחו של מאמן כושר מנוסה, מהווה ערובה להתאמת תכנית אימון ייעודית לבניית שריר ולחיזוקו, יתירה מזו ניתן  לשלב באימוני כושר מכשיר Compex  התורם לבנייתו של השריר בכך שהוא שולח פולסים חשמליים שגורמים לכיווץ של השריר ובכך תורמים לבנייה מהירה וחזקה של השריר. אך לצד שימוש בעזרים שונים, כדאי בעת בניית שריר להתעמק בעיקר בפעילות גופנית מבוקרת ובתזונה.


הקשר בין בניית שריר לתזונה

תזונה נכונה מהווה מרכיב חיוני ומרכזי בבניית שריר, הואיל לצורך הבנייה זקוק הגוף למרכיבים המצויים במזון ובהם: חלבון, פחמימות, שומנים, מינרלים וויטמינים. במידה שקיימת המלצה על צריכת תוספי מזון, חשוב להקפיד הקפדה יתרה על רכישתם מיצרניות העומדות בתווי תקן איכות מחייב ומחמיר. חשיבות מיוחדת יש לצריכת אבקת חלבון, איכותית ונקייה, דלה בשומן ובפחמימות.

בניית שריר קשורה באופן טבעי לצורך להימנע מאכילת מזונות שומניים ומצריכה מוגברת ועודפת של סוכר, וזאת במקביל לצריכת מזונות עשירים בחלבון. הבנייה לא יכולה להיעשות כאשר במקביל להקפדה על המרכיבים המסייעים בבנייה צורכים מרכיבים העלולים לגרום להרס...


חשיבותה של פעילות גופנית מבוקרת לצורך בניית שריר

כמו בכל דבר הסוד הגלוי הוא בשמירה על איזון, להימנע ממאמץ מופרז, כדי לא לשחוק לא רק את הגוף אלא גם ואולי בעיקר את המוטיבציה לשמירה על הגוף ולבנות בהדרגה את מסת השרירים שלו. בניית שרירים היא, כאמור, תהליך וכמו בכל תחום- ההצלחה מושגת הודות להתמדה ולדבקות במטרה שמסמנים. שריר שמאמצים אותו יתר על המידה לא יוכל להתאושש ולהשתקם לאחר מאמץ יתר ולא יוכל להיבנות כשריר חזק. נזקו של מאמץ כזה עלול לבוא לידי ביטוי בפציעה, חלילה.

אימוני כוח מבוקרים תורמים אף הם לחיזוק השריר, אולם בשל פוטנציאל הנזק העלול להיגרם למי שמשתמשים בהם באופן שגוי או זמן ממושך מדי, חשוב ומומלץ לקיים אותם במכון כושר שמעסיק מדריכים מקצועיים, מאומנים ומיומנים בהדרכת אנשים הרוצים לשמור על משקל גוף תקין או להפחית ממשקלם ועל מי שרוצים לבנות שרירים.

גם אם התוצאות לא ניכרות לעין לאחר שבועות אחדים של אימונים מפוקחים ואכילה מאוזנת, מדודה ומתונה, המועשרת בחלבונים- חשוב להתמיד. ההתמדה היא המפתח להשגת המטרה המסומנת. עצם החזרה על פעילות בונה שריר מהווה ערובה לבנייתו, וזאת תוך הקפדה על מנוחה ומתן אפשרות להתאושש לאחר מאמץ. השרירים שלכם לא אמורים להיראות מנופחים ומרשימים אלא בעיקר לחזק את הגו ולהעניק לכם תחושה של חוסן וביטחון.