הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

קיאקים – ספורט בריאותי מומלץ

קיאקים – ספורט בריאותי מומלץ

חושבים שקיאקים זה רק בשביל הכיף? יש לנו חדשות בשבילכם!

קצת על קיאקים

הקיאק הוא כלי שייט מיוחד במינו, בו ניתן לשוט בימים ובנהרות בזכות המבנה שלו וגם ניתן לשוט בו באופן מקצועי או באופן חובבני, כפי שעושים רבים. החתירה בקיאקים היא ספורט ימי, המתאים כמעט לכל הגילאים, כאשר חשוב להתאים את הגיל לתנאי השטח כמובן!

איפה חותרים?

כאמור, ניתן ליהנות מהספורט באופן מקצועי או חובבני וכמו כן, ניתן ליהנות ממנו גם באופן חד פעמי, כפי שעושים רבים. מרבית האנשים, המעוניינים לחוות את חוויית הקיאקים באופן חד פעמי, באים לעשות זאת לאורך נהר הירדן, שם ניתן לשוט וליהנות מחוויית קיאקים בצפון מהנה במיוחד וגם אטרקציות בצפון באופן כללי.

האטרקציה שבצפון

איזור הצפון הוא אחד האזורים האטרקטיביים ביותר בארץ ויש לכך סיבות רבות. בין אם בשל האקלים הנוח, הנופים המרהיבים, שלל האטרקציות או כל סיבה אחרת, האיזור מושך אליו אנשים בכל הרכב אפשרי: זוגות, משפחות, קבוצות בטיולים מאורגנים ובכלל.

למה דווקא קיאקים בצפון?

המשיכה לאטרקציית קיאקים בצפון נובעת בעיקר מהאפשרות לחתור בקיאק וליהנות ממזג אוויר טוב במהלך פעילות של ספורט ימי ולעשות זאת בבטחה תוך כדי הנאה משפע של צמחייה לאורך הנהר. כמו כן, פעמים רבות ניתן גם לשלב קמפינג בצפון בסמוך לאתר האטרקציה באוהלים וכך להוסיף חוויה מיוחדת נוספת.

הנאה ועוד

כמו רבות מאותן אטרקציות בצפון, כך גם קיאקים בצפון הם אטרקציה לשם הנאה בלבד, אלא אטרקציה, המשלבת גם פעילות גופנית וגם מפתחת חשיבה אסטרטגית. איך זה קורה? השליטה בקיאק איננה פשוטה והיא דורשת מאמץ גופני ומחשבתי וגם פיתוח של הקואורדינציה.

הספורט שבעניין

כאמור, חתירה בקיאק דורשת מאמץ גופני ואכן, כמעט כל שרירי הגוף משתתפים בחתירה. האיבר הבולט ביותר הוא הגפיים ובעיקר הזרועות, בהן משתמשים לשם החתירה עצמה. כמו כן, כדי לשמור על שיווי משקל במהלך התנודות של הקיאק במים הזורמים, גם שרירי הגב והבטן משתתפים בחגיגה.

שמירה על הבטיחות

חתירה בקיאקים יכולה להות מהנה במיוחד, אך חשוב לשמור על כללי הבטיחות ובמידה ואינכם בעלי ניסיון בתחום, חשוב להקפיד עליהם במיוחד!

·         תקינות הקיאק והציוד הנלווה

·         בדיקת תחזית מזג האוויר

·         חגורת הצלה תקנית רכוסה ומתאימה

שמירה על כללי בטיחות אלו יכולה להציל חיים!

חתירה חובבנית

חתירה בקיאקים מוציאה רבים מכל רחבי העולם אל לב הים, אך מדובר על חותרים מקצועיים ומנוסים, אשר עושים זאת בעיקר בשביל הספורט ופחות בשביל האטרקציה. אם אינכם חותרים מקצועיים ובכל זאת רוצים ליהנות מפעילות זו, באפשרותכם לעשות זאת במסגרת אטרקציות בצפון המציעות קיאקים בצפון לאורך נהר הירדן. במסגרת כזו תוכלו לחתור בכיף מתוך ידיעה, שאנשי מקצוע בדקו עבורכם את הציוד ואת תנאי מזג האוויר הצפויים לכם וגם ידריכו אתכם כיצד לחתור וכיצד להתמודד עם מצבים בלתי צפויים שונים.

מסלולים אפשריים

לידיעתכם, באפשרותכם לבחור מבין המסלולים השונים, אותם מציעים מועדוני הקיאקים השונים. כמו כן, תוכלו לבחור בין מסלולים קלים, המתאימים לחותרים המגיעים בפעם הראשונה ולמשפחות עם ילדים, או במסלולים מאתגרים יותר, המתאימים לחותרים בוגרים ויותר מנוסים. כמובן, תוכלו להתייעץ עם המפעילים במקום לגבי המסלול המתאים לקבוצה שלכם ביותר בהתאם לאופי הקבוצה.

עלויות

העלויות של אטרקציות בצפון בכלל ושל קיאקים בצפון בפרט משתנות בהתאם לפרמטרים שונים כגון המקום בו תרצו לקיים את האטרקציה, כמות המשתתפים, אורך המסלול ועוד. כמו כן, ייתכנו הנחות שונות, בעיקר אם תבחרו לשלב גם אטרקציות נוספות במסגרת אותו מועדון הקיאקים.