הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

יתרונות יוגה לגוף ולנפש

עם הזמן, יותר ויותר אנשים גילו את נפלאות היוגה. על פניו זה נשמע מוזר, הרי מדובר בגישה שכבר מוכרת עשרות שנים אם לא מעבר לכך, יש מקומות בהם זה נהוג להתחיל את היום עם תרגילי יוגה, כחלק בלתי נפרד משגרת היום. ובכל זאת, אנחנו יכולים לראות גידול ניכר במספר המשתתפים בחוגי יוגה ובפעילויות מסוג זה, בין אם מדובר בגברים, נשים, מבוגרים, צעירים ועוד.

יש סיבות שונות מדוע יוגה הופכת להיות מאוד פופולארית בקרב אנשים רבים, בין היתר אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מקומות נפתחים ומציעים חוגי יוגה, בין אם זה במסגרת מרכזי ספורט ובריאות ובין אם זה באופן בלעדי, שמציעים חוגי יוגה מסוגים שונים. כך למשל אנחנו יכולים למצוא מרכזי יוגה קריות, יוגה במרכז, בירושלים ובעוד מקומות רבים בארץ.

סיבה עיקרית לגידול הניכר ולעובדה שיותר ויותר אנשים נמשכים לחוגי יוגה היום היא, שלא מעט אנשים גילו את היתרונות של יוגה לגוף ולנפש. צריך לומר שאותם יתרונות באים לידי ביטוי בשלבים שונים בחיים, וכן הם מוצגים באור חיובי על ידי גורמים מקצועיים שונים, בין אם זה רופאים, פסיכולוגים, מטפלים ועוד. לכן זה לא מקרי שיותר ויותר אנשים נמשכים לתחום זה.

לפני שאנחנו נסביר את היתרונות של יוגה לגוף ולנפש, צריך לומר, על מנת ליהנות מהתחום ולהפיק ממנו תועלת מרבית, רצוי מאוד להשתלב במקום מקצועי ואיכותי, וכן רצוי מאוד להתחיל את התהליך מאפס, כלומר מחוגי יוגה למתחילים ומשם להתקדם הלאה.

מה הם היתרונות של יוגה לגוף ולנפש

היתרון הבולט הוא שמדובר בפעילות גופנית אשר משלבת גם עבודה פיזית אך גם עבודה מחשבתית. המשמעות של יוגה היא לעזור לנו לשחרר לחצים, חרדות, פחדים, להקל עלינו בזמן המחשבה, לאפשר לנו להסתכל על החיים בצורה הרבה יותר רגועה ושלווה. זה יכול להקל על אנשים שנמצאים בלחץ מסיבות שונות.

יתרון בולט אחר הוא, כל הרעיון של יוגה הוא ללמד אותנו להשתמש נכון בגוף שלנו, לנשום נכון, להכיר ביכולות הפיזיות שלנו ולדעת לשלב בין מערכות שונות של הגוף. זו הסיבה למשל, שיוגה מאוד מומלצת לנשים בהריון. לא מעט רופאים מציעים לנשים במצב זה ללכת לשיעורי יוגה, כך הן גם מפעילות את הגוף שלהן, מבצעות פעילות גופנית וגם לומדות כיצד לנשום בצורה נכונה, כיצד ללחוץ בצורה חכמה, דברים שיכולים לעזור בזמן הלידה.

יתרון אחר של יוגה, ברוב המקרים מדובר בפעילות שמתבצעת בקבוצה, כלומר יש בתהליך העבודה גם משהו חברתי. לכן לא מעט אנשים מבוגרים פונים לשיעורי יוגה, כך הם גם נהנים מפעילות גופנית שמתאימה להם, גם מרוויחים את היתרון של עבודה על שחרור לחצים וחרדות, וגם נהנים מחברתם של מתאמנים אחרים שנמצאים במצב דומה לשלהם.