הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

כיצד תת המודע משפר את הכושר

אחת מהסגולות הייחודיות שבני האדם זכו לה הינה היכולת לדמיין.
באמצעות דמיון המחבר אותנו אל מכמני תת המודע שלנו, אנו יכולים לראות בעיני רוחנו את הפוטנציאל המצוי בנו וכך להתנסות וליצור חיבור רגשי עם דברים עוד בטרם אנו עושים אותם.
ד"ר צ'ארלס גארפילד, פסיכולוג קליני וחוקר מאוניברסיטת סן פרנציסקו שבקליפורניה, ערך מחקר מקיף על ספורטאים ואנשי עסקים מצטיינים ומצא שכמעט כל ספורטאי ברמה בינלאומית וגם אנשים מתחומים אחרים שהגיעו למצוינות, נעזרים באופן קבוע בטכנולוגיות אימון הרותמות לפעולה את עוצמתו של תת המודע ומסייעות להם לנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם כדי להגיע לביצועי על בתחומם.
שיטות כדמיון מודרך, NLP והיפנוזה יוצרות גישה ישירה לתת המודע ומאפשרות לראות ולחוות את המטרות עוד לפני שהוגשמו. דבר זה מחזק את האמונה ביכולת ומגביר את ההתלהבות, המוטיבציה והיעילות לקראת השגת מטרות.

כיצד תת המודע יסייע לנו בפעילות גופנית?
כולנו מודעים לחשיבות וליתרונות הרבים של פעילות ספורטיבית כחלק קבוע מאורח חיינו ורובנו רוצים לשפר את הכושר ואת ביצועינו הספורטיביים.
ההצהרה על רצון להשתפר ולהתמיד בפעילות ספורטיבית אינה מספיקה לבדה והיא מייצרת חיבור רגשי שטחי בלבד אשר אינו מניע לחתירה מעשית לקראת היעד.
בדומה לכל יעד, גם על מנת להשיג יעד זה במציאות, עלינו ראשית לרקום אותו באופן ברור ומדויק בתת המודע שלנו. שלב הגיית היעד בתת המודע הוא זה שמייצר את האמונה העצמית, ההתלהבות והמוטיבציה לקראת השגתו.
כאשר אנו מדלגים על שלב ההתחברות אל תת המודע, אנו למעשה חוטאים למטרותינו וברוב הפעמים נותרים מאוכזבים כשבידינו הצהרות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ללא כל תוצאה מספקת.

כיצד תרתמו את תת המודע לטובתכם
אימוץ של הכללים הבאים יסייע לכם להשגת המטרות:
רשמו מה מניע אתכם
ערכו רשימה המכילה את כל הסיבות מדוע אתם מעוניינים לנהל אורח חיים בריא ולשפר את הכושר ואת הביצועים הספורטיביים שלכם.
הגדירו מטרות ביניים קטנות ומטרה סופית גדולה
מטרות גדולות מרגשות ומעוררות השראה בעוד מטרות קטנות מניעות אותנו לעשייה מאחר והן ניתנות להשגה ביתר קלות.
לפיכך, החליטו מהי המטרה הסופית, הגדולה והמרגשת שלכם ואז, חלקו אותה למטרות קטנות יותר, היינו, יעדים יומיים, שבועיים או חודשיים שעליכם להשיג בדרך אל המטרה הסופית.
חישבו אחרת
בדיוק כפי שהייתם מתייגים חטיף בריאות טעים... תייגו גם את הפעילות הספורטיבית כמהנה ומעוררת. אם תמשיכו לתאר את הפעילות הגופנית כמעייפת, תת המודע שלכם יקשיב לדבריכם ובצייתנות רבה ימלא אתכם בלאות שתרחיק אתכם מהמטרה...
דמיינו את התוצאה
הגו את המטרה באופן ברור בתת המודע שלכם. דמיינו בעיני רוחכם את עצמכם בדיוק כפי שהייתם רוצים להיות, להרגיש ולהראות כתוצאה משמירה על אורח חיים בריא ושיפור הכושר והביצועים הספורטיביים.
צאו לדרך
נקטו בפעולות הנדרשות כדי להגשים את המטרה בעולם המציאות.