הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

היפ הופ Milo style

שיעור אירובי מתחיל בדרך כלל ב-5–10 דקות של חימום ומתיחות, הוא ממשיך בכ-30 דקות אימון בדופק גבוה, ומסתיים ב-5–10 דקות של הורדת דופק, מתיחות ושחרור.
ייחודה של פעילות זאת הוא בשילוב המוסיקה והריקוד בפעילות גופנית מתמשכת.
במהלך השנים הוטמעו סגנונות הריקוד וסגנונות מוסיקליים שונים בפעילות גופנית זאת. אחד מסגנונות הריקוד הפופולריים בעולם בעשור האחרון הוא ההיפ-הופ, שבאופן טבעי מצא דרכו לשיעורי האירובי במועדוני הכושר.

היפ-הופ
ריקוד רחוב המשלב בתוכו אלמנטים לטיניים, היספניים ואפרו-אמריקנים.
"היפ-הופ" היא תנועה תרבותית שהחלה על ידי נוער אפרו-אמריקני ולטיני בניו יורק, ומאז נפוצה בכל העולם. ארבעת היסודות המרכזיים שמרכיבים את ההיפ-הופ הם: גרפיטי ,די ג'יי, ראפ וברייקדאנס. סגנון הריקוד הוא חד וקצבי, מהיר ומאתגר.

מיילו לבל (Milo Levell) היה מראשוני המורים להיפ-הופ אשר הכניסו את סגנון הריקוד לשיעורי האירובי במועדוני הכושר בארצות הברית ובעולם.
פגשנו את מיילו בספטמבר השנה, כאשר התארח בחופשה האירובית באילת שארגנו ניסים זוארץ ותמי קיס.

אף על פי שמיילו מוכר ברחבי העולם ומפעיל בתי ספר במדינות רבות, אין בו אף לא שמץ של התנשאות. ההפך הוא הנכון, ומי שהסתובב באולמות הכנס, נתקל במיילו במכנסי ברמודה וגופיה קרועה, כשהוא משוחח, מתחבק ומחליק ידיים בסגנון אפרו אמריקאי – עם כל אורח מזדמן.

אישיותו וסגנונו המיוחד סקרנו אותנו, ולכן פנינו אליו בכמה שאלות:

כיצד התחלת באירובי היפ-הופ, וכמה זמן אתה עוסק בתחום?
אני עוסק באירובי היפ-הופ למעלה מ-15 שנה. אני בין הראשונים שהביאו את ריקוד הרחוב למועדוני הכושר. תכנית הטלוויזיה שלי, "Hip Hop Body Shop!", הייתה התכנית הראשונה באמריקה שהציגה היפ-הופ בתכנית כושר. התכנית שודרה מדי בוקר ברחבי ארצות הברית. עשיית התכנית הייתה חוויה כייפית עבורי. בעקבות הצלחתה ייצרנו קלטות וידיאו הנושאות את אותו שם וכך החדרנו את ההיפ-הופ לעולם (ולאולמות- הערת המחבר-) הכושר בארצות הברית ובעולם כולו.


כלומר, ההיפ-הופ אירובי קיים זה 15 שנה?
כן, ואני מאמין שהוא יישאר כאן זמן ארוך, כמו יתר סגנונות הריקוד שמרחבים את התחום ומוסיפים לו עניין: ריקוד הרגאי, הריקוד הלטיני והריקוד הלירי. הצעירים אוהבים את הריקוד ובזכותם הוא לא יידעך.

באילו מדינות לומדים את ה-"milo style"?
ניתן למצוא את הסגנון שלי כמעט בכל מקום: יפן,סין, דרום אמריקה, אפריקה, מצריים, איטליה, פורטוגל, צרפת גרמניה, ישראל כמובן ועוד. אני מצפה בכיליון עניים למקומות חדשים ומאתגרים. אני מרגיש נפלא כשאני מעניק לאחרים את מתנת האל, הריקוד.

האם תוכל לנקוב בשמות ידוענים שלמדו את סגנונך?
לימדתי את ג'וליה רוברטס, סנדרה בולוק, דיאנה רוס, מאריה שרייבר, כרמן אלקטרה, ג'סיקה אלבה ועוד רבים אחרים.
בתשובה לבקשתנו לתמונות שלו עם אותם יידעונים ענה מיילו כי אינו נוהג להפיץ תמונות שלו אתם מתוך כיבוד פרטיותם.
"אני עומד בפני עצמי ואינני רוצה תהילה בזכות הצלחתם של הידוענים אלא בזכות יכולותיי כרקדן וכמורה. אולי להם יש תמונות אתי?!"
אכן, נתפסנו בקלקלתנו. יצר הרכילות והמציצנות גרם לנו להתבלבל לרגע, מיילו הוא מיילו הוא מיילו בזכות עצמו.

לסיום מיילו, התואיל להציע מספר טיפים לרקדן המתחיל?
כלל ראשון ובסיסי הוא למצוא מורה ומקום טוב. לא מספיק שהמורה יידע לרקוד, הוא צריך לדעת ללמד את הריקוד.
לא כל אחד יכול ללמד היפ-הופ. זה אינו ריקוד פשוט, ובוודאי שלא קל ללמדו.
חשוב לא למהר, להתחיל בתנועות בסיסיות ולא להתפתות ללמידת תנועות פופולריות תוך כדי הזנחת היסודות. תלמיד למורה טוב יצמח להיות רקדן אדיר. בתכנית שאני מפעיל ברחבי העולם אני מלמד את המורים כיצד ללמד, ואני מצפה לעשות זאת גם בישראל.
בביקורי האחרון בישראל פגשתי את מורן, מורה מדהימה אשר צפיתי בה בעת שיעור "nike rockstar class" (ריקוד היפ-הופ שפותח על ידי הכריאוגף ג'ימי קינג - הערת המחבר-). אני מצפה ללמד יחד אתה בארץ את milo style. היא מדהימה וחברה טובה.

נראה כי ביקורו הראשון בארץ אינו האחרון, ועושה רושם שעוד נשמע עליו ועל תכניותיו.