הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

עבודת גמר בטריאתלון

5.jpg

אם יש רגע שמסביר את אופנת הטריאתלון ההולכת וצוברת תאוצה – הרי זה הרגע הזה. רגע שכל אדם שואף להגיע אליו לפחות פעם בחיים, רגע שבו הוא מבין שהשיג מטרה אשר נתפסה בעבר כמטרה בלתי מושגת אולי.
הרגע הזה לא היה מיוחד כל כך לו הייתה המטרה קלה להשגה. אך ריצת טריאתלון אינה משימה פשוטה. היא אמנם בהישג ידו של כל אדם בריא ושלם בגופו, אך דרושה עבודה רבה ומאומצת עד להגעה לרגע המיוחל.

ללמוד איך להתאמן לקראת טריאתלון
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מביעים עניין להשתתף ולסיים תחרות טריאתלון. ואולם, אדם שאינו מתחום הספורט, לא יצליח להתאמן לבדו לקראת התחרות.
במרכז הבינתחומי לספורט באוניברסיטת תל אביב הרימו את הכפפה ויסדו קורס המיועד לאנשים חסרי השכלה ספורטיבית המעוניינים להתאמן לקראת תחרות טריאתלון.
לצורך כך גייסו במרכז הבינתחומי את רן שילון, מי שנחשב למוביל וחלוץ בתחום אימון הטריאתלון בארץ, וב-20.2.07 ייפתח קורס ייחודי מסוגו בארץ שמטרתו להקנות כלים יישומיים לאימון בכל אחת מהקטגוריות המרכיבות את הטריאתלון (שחייה, רכיבה וריצה) ושילובם באימונים ובתחרות. מאחר שהמוסד הנו חלק מאוניברסיטת תל אביב, אי-אפשר להתחמק מעבודת גמר, אלא שאת עבודת הגמר הסטודנטים לא יגישו אלא ירוצו – שהרי עבודת הגמר היא ההשתתפות בטריאתלון תל אביב.

למי זה מתאים?
רן מספר כי הקהל בקבוצת הטריאתלון שהוא מאמן מורכב מאנשים בסביבות גיל 40 שלא עסקו קודם לכן בספורט באופן מקצועי.
לקורס מתקבל כל אדם בריא ושלם בגופו שעבר בדיקת מאמץ ארגומטרית ויודע לשחות בסגנון חתירה.
"הקורס מיועד לאנשים שמעוניינים ומסוגלים להתאמן לבד לטריאתלון אך הם חסרי ידע בתחום." מסביר רן, "בקורס נקנה כלים עיוניים אשר בסופו של דבר יאפשרו לבוגר הקורס לאמן את עצמו. למשל נלמד מה זה אימון גופני, מהי מערכת פיסיולוגית, כיצד מחברים בין שלושת הענפים בטריאתלון, כיצד מכינים תוכנית אימון, ועוד. יהיו גם אימונים של ממש, אך מי שירצה להשתתף בטריאתלון תל אביב יצטרך להתאמן גם בבית."

מפציעה לתוצאה
רן שילון עוסק בספורט מגיל צעיר אך החל לעסוק בטריאתלון באופן מקצועי ומסודר רק בגיל ,30 כאשר פציעה אילצה אותו לוותר על אימוני ריצה לתקופה מסוימת, וכתחליף הוא החל לרכוב על אופניים. רן, אשר חי באותה עת בארצות הברית, פגש במהלך אחת הרכיבות את שכנו, שעודד אותו להצטרף לקבוצת האימון שלו. מאז הספיק רן להשתתף בארבע תחרויות iron man ובתחרויות רבות נוספות, שהשתתף בהן יחד עם קבוצות שאימן.
מלבד הקורס במרכז הבינתחומי, רן הוא הבעלים של חברת אנדיור, המספקת מסגרות מקצועיות לאנשים המעוניינים להתחרות בתחרויות סְבולת, כטריאתלון וכמרתון.