הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

לימודי שחייה למבוגרים כי אף פעם לא מאוחר מדי

אם אתם משננים את התירוץ אני כבר מבוגר מדי לפעילות ספורטיבית או מתקשה מדי לרכוש מיומנויות חדשות אז תדעו כי סתרו זאת באינספור מחקרים וכי פעילות גופנית כגון שחייה מומלצת גם למי שלא עסק בפעילות גופנית בחייו, ויותר מכך, אלה אשר התחילו לשחות רק בגיל 70 הצליחו להאריך את חייהם מלמעלה מ-18 חודשים בממוצע בהשוואה לקבוצת ביקורת שלא נטלה חלק בפעילות גופנית מימייה.

 

לימוד שחייה למבוגרים במסגרת פרטית


לאחר שהבנתם כי התירוצים לא יאפשרו לכם להימנע מקריאת השורות הבאות אז נדבר על ההמלצות והדגשים ללימודים יעילים ובריאים עבורכם. לימודי שחייה למבוגרים המתבצעים עם מדריך שחייה מיומן ומנוסה עתידים לשפר את הבריאות שלכם, נקודה.

 

בשיעורים הראשונים יכיר המדריך את המתאמן, יבחן את רמתו הראשונית ויתאים לו תכנית לימודי שחייה אישית, התואמת את רמתו ובתיאום ציפיות למטרות המתאמן.

 

בגילאים מבוגרים רצוי לשים דגש על הקניית סגנון שחייה בסיסי ונכון לשיפור היציבה, שיפור סיבולת לב-ריאה, חיזוק שרירי ליבה ושיפור הכושר הגופני הכללי.

 

מדריך מיומן לשחייה יסייע למתלמד לרכוש סגנונות שחייה נוספים, להאריך את משך האימון ולבצע את השחייה בטכניקה משופרת. כמובן שיש צורך ניכר בהדרכה צמודה לקהל יעד מבוגר, וזאת על מנת שכל תנועה תנוטר וסולם המאמצים יבנה בהתאם לגיל, ליכולת ולקצב ההתקדמות.

 

יתרונות של שיעורי שחייה לקהל יעד מבוגר

 

למי שלא שחה מימיו ולא השתתף בפעילות גופנית בעבר יש צורך באישור מרופא. לאחר שהתקבל האישור המיוחל רצוי להתחיל בשיעורים קצרים יחסית ואט אט להתקדם. לצד שיעורי השחייה ניתן לשלב גם הליכות.

 

המלצותיהם של מחקרים רבים מצביעים על פעילות גופנית בתדירות של 3 פעמים בשבוע, ושילוב של אירובי יחד עם אימוני כוח. כמובן שאפשר לעשות גם אימוני מתיחות בתדירות יומית, אבל זה רק למי שנדבק בחיידק הפעילות הגופנית.

 

שיעורי השחייה עתידים להקל ולשפר אספקטים רבים בבריאותם של השוחים. מחקרים מצביעים על כך שגם הקוגניציה וגם חוסנו של הגוף עתידים להנות מהשפעותיהם של שיעורי השחייה למבוגרים.

 

אחד הממצאים היותר בולטים הראה כי אנשים מעל גיל 65 אשר לקחו חלק בפעילות הגופנית, תחת הדרכה צמודה ובהתאם להנחיות, היו בסיכון נמוך ב-40% לפתח אי אילו ליקויים הקשורים לפגיעה בקוגניציה ואף יותר מכך לפתח את מחלת האלצהיימר הארורה.

 

יתרה מכך, קבוצות מבוגרים מעל גיל 70 אשר היו בקבוצת מחקר לאורך שנתיים וחצי הצביעו על כך שהסיכון לפתח מוגבלות פיזית ירד במעל ל-20 אחוזים, זה המון וזה אפשרי.

 

מה הצעד הבא?

קמים בבוקר עם שיר חדש בלב וניגשים לרופא המטפל לקבלת אור ירוק להתחיל בשיעורי שחייה.

לאחר מכן, פונים אל בית ספר לשחייה למבוגרים, עם מדריכי שחייה מיומנים ומשתפים אותם במצבכם הגופני.

 

עושים תיאום ציפיות עם המדריך וקובעים מטרות משותפות וריאליות להמשך. המטרות יכולות להיות הפחתת כאבי מפרקים, שיפור כוח שרירים, שיפור הנשימה, חיזוק היציבה וכמובן שיפור כללי בכושר הגופני.

 

אין צורך ואף לא מומלץ לקפוץ מהר מדי למים העמוקים ויש ללמוד שחייה באופן מדורג ובהתאם ליכולות ולמגבלות הגופניות. זכרו כי לימודי שחייה למבוגרים, גם אם מתבצעים בצורה איטית, עתידים לתת תוצאות מהירות לבריאות הגופנית.