הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

שינה טובה לגיל הזהב

שינה טובה לכל גיל

לא משנה בני כמה אתם, שינה טובה ואיכותית היא חשובה לכם. במהלך השינה, ובעיקר בשעות הלילה, מתרחשים תהליכים רבים בגוף ובנפש, להם אנו זקוקים לא פחות משאנו זקוקים לאוויר לנשימה, מזון או מים. בינקות ובילדות, זמן השינה הוא הזמן, שבו אנו גדלים ומתפתחים ובגילאים המאוחרים יותר, זהו הזמן של הגוף להתאושש מקורות היום ולקבל כוחות חדשים לקראת יום חדש.

להטעין את הסוללה

נסו לחשוב על הטלפון הסלולרי שלכם. האם הוא יכול לעבור יומיים שלמים ללא טעינה? ואם תטעינו אותו מספר פעמים ביום ובכל פעם רק לדקות ספורות, האם הטעינה תהיה אפקטיבית? כך גם לגבי הגוף שלנו! גם הוא זקוק לזמן מנוחה רצוף כדי שיוכל לתפקד כראוי לאחריה.

שינה בגיל הזהב

השינה בגיל הזהב היא חשובה לא פחות מאשר בכל גיל. אבל משום מה, היא לא מקבלת את הכבוד המגיע לה. ככל שאנו מתבגרים, כך אנו ושאים משא כבד יותר, הן מבחינת המשא הגופני והן מבחינת המשא הרגשי ולכן חשוב כל כך לאפשר את המנוחה ולדאוג לכך שהיא תהיה איכותית לא פחות מאשר בגילאים הצעירים יותר.

טיפוח שינה טובה

כדי להגיע למצב של שינה טובה ואיכותית, שתצליח לחדש את הכוחות של בני גיל הזהב, יש עזרים שונים שניתן להיעזר בהם. אחד העזרים היעילים ביותר הוא מיטה מתכווננת, שעוזרת לישן בה להגיע אל התנוחה הנוחה לו ביותר וללא מאמץ מיוחד. כהשלמה למיטה המתכווננת, חשוב גם לשמור על סביבת שינה נעימה ושקטה, שתאפשר הירדמות נטולת גירויים וכך השינה תיתן לנפש את המנוחה הנחוצה לה.

למה מיטה מתכווננת?

הייחודיות של מיטות מתכווננות היא בכך, שהן יכולות לשנות את הזוויות שלהן בעזרת שלט, המחובר ישירות אל מנגנון חשמלי שנמצא במיטה עצמה וכך ניתן לשנות את התנוחה בקלות. יש שיגידו, שמיטה כזו היא מותרות, אבל כשמדובר על בני גיל הזהב, זהו צורך ממשי!

על הצורך במיטה מתכווננת בגיל הזהב

אם אתם תוהים למה מיטות מתכוננות טובות כל כך ובייחוד בגיל הזהב התשובה היא, שהן מאפשרות קלות בשינויי תנוחה ולא רק בשינה. כלומר, אדם שמתקשה לעבור משכיבה לעמידה ולהפך, יכול מאוד להיעזר ביכולת של מיטה מתכוננת לעבור ממצב שכיבה למצב ישיבה בלחיצת כפתור אחת פשוטה. לדוגמה, אדם שוכב במיטה ורוצה לקום ממנה. לשם כך, הוא צריך לעבור לתנוחת ישיבה ורק לאחר מכן לקום לעמידה. אם הוא שוכב במיטה מתכווננת, הוא יכול לשנות את הזווית של פלג הגוף העליון וכך המיטה עצמה תביא אותו לנוחת ישיבה, ממנה יהיה לו קל הרבה יותר לקום לעמידה.