הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

שינה חשובה לאורח חיים בריא

קצת על הבריאות

אף אחד מאתנו לא אוהב להיות חולה וכאוב וכדי להימנע ממצבים אלו, עלינו לשמור על בריאותנו באמצעות שמירה על חום גוף תקין, תזונה בריאה, היגיינה, כושר ולא פחות חשוב מזה – שינה טובה! שילוב בין כל המרכיבים האלו יעזרו לנו לשמור על בריאותנו ולחיות חיים בריאים, מאושרים וארוכים יותר.

קצת על שינה

השינה שלנו היא צורך קיומי לא פחות מאשר אוכל ומים. אף יצור חי לא יכול להתקיים ללא שינה. יחד עם זאת, עצם השינה אינה מספיקה ועליה להיות טובה ואיכותית ולכן אין זה פלא, שאנשים רבים בוחרים מיטה מתכווננת כדי לשפר באופן משמעותי את איכות השינה שלהם.

למה מיטה מתכווננת?

אם אתם תוהים מדוע שינה על מיטות מתכווננות היא שינה איכותית יותר, אז התשובה לכך היא, שבאמצעות מיטה מתכווננת ניתן לכוון את המיטה לזווית הרצויה וכך לישון בתנוחה הנוחה ביותר. כאשר אדם ישן בתנוחה הטובה לו, הוא יכול לישון באופן רציף וליהנות משעות השינה הדרושות לו, גם באורח החיים המהיר של כולנו.

 שינה בשביל מצב הרוח

תאמינו או לא, אבל מצב הרוח שלנו מושפע באופן ישיר מאיכות השינה שלנו. מלבד העובדה, שכאשר אנו עייפים אנו נוטים להיות יותר נרגנים ורגישים, ההשפעה יכולה להיות גם ארוכת טווח וזאת, מפני שבמהלך שינה טובה בשעות החשכה, מופרש הורמון המלטונין. הורמון זה הוא בעל השפעות רבות, כאשר אחת מהן היא מצב הרוח הכללי של כל אחד ואחת מאתנו.

עוד מהשפעות המלטונין

המלטונין ידוע גם בשמו "הורמון החושך" בשל הפרשתו בחושך. כלומר, במהלך שנת צהריים עם חלון פתוח, ההורמון לא מופרש. אחת ההשפעות הרצויות לנו, מלבד מצב הרוח, היא היות ההורמון נוגד חמצון. החמצון הוא הגורם להזדקנות איברי הגוף השונים ולכן הורמון זה גם עוזר בדחיית ההזדקנות. אם כך, אין זה פלא, ששינה טובה נקראת גם "שנת יופי". המלטונין גם ידוע, כתורם למניעת סכרת סוג 2 והוא בעל השפעה על המערכת החיסונית.

כיצד מייצרים שינה טובה?

כאמור, מיטה מתכווננת היא אחת הדרכים החדשניות ליצירת שינה טובה באמת, אבל ישנן דרכים נוספות! לדוגמה, כיבוי האורות בסביבת השינה, מניעת גירויים מיותרים בסביבת השינה וגם שמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית. כל אלו שומרים על הבריאות וגם תורמים לאיכות השינה.

טעות מודרנית

יש שחושבים, שניתן לקיים אורח חיים בריא ללא שינה טובה ואנחנו פה כדי לסתור את הטענה הזו מכל וכול! חשוב להבין, שאמנם ישנה תחושה של תפקוד מלא ללא שינה, אך מדובר על הורמוני סטרס שמופרשים וגורמים נזקים לגוף ובסופו של דבר, מובילים לקריסה. לכן, אל תמעיטו בערכה של השינה והשקיעו בה בעזרת מיטות מתכוננות.

שמירה על השרירים

מכירים את המצב, שבו אתם קמים בבוקר וחשים נימול בגפיים או שרירים תפוסים? מיטה מתכוננת תעזור לכם להימנע מתחושות אלו בזכות התמיכה המלאה שהיא מעניקה לגוף במהלך שעות השינה, ארוכות או קצרות. במידה ואתם עוסקים בפעילות גופנית, ודאי תחושו יותר בצורך זה, אבל גם אם אינכם עוסקים בשום סוג שהוא של פעילות גופנית, תוכלו לחוש בכך במהלך ביצוע פעולות יום יומיות פשוטות.

מסקנה

אם הבריאות שלכם חשובה לכם, הקפידו לאכול נכון, הפעילו את הגוף והקפידו על שעות שינה כפי שהגוף דורש ואפשרו לו את התנאים הדרושים לו באמצעות מיטה מתכווננת איכותית ומפנקת.