הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

פילאטיס לירידה במשקל

shutterstock_113260675.jpg

מאת: מיקי גזית
להלן אסביר על יתרונות שיטת הפילאטיס ועל תרומתה לדיאטה ולחיטוב הגוף.

רבים מתחילים אימון פעילות גופנית במטרה לרדת במשקל, ובאופן טבעי יש השואלים מהי הפעילות הגופנית הטובה ביותר להשגת המטרה.
ובכן, פילאטיס היא בין שיטות האימון הפופולריות שקיימות היום, ומשום כך אך טבעי כי השאלה אם היא טובה לירידה במשקל נשאלת לרוב.
להלן אסביר על יתרונות שיטת הפילאטיס ועל תרומתה לדיאטה ולחיטוב הגוף.

פילאטיס מחזקת ולא מנפחת
פילאטיס היא שיטת אימון הבונה את מסת השריר ומחזקת את גוף המתאמן.
ייתכן שטענה זו תעורר תהייה בקרב נשים, בשל חששן מניפוח יתר של השריר וממראה גברי. ובכן, אם אתן נמנות עם נשים אלה, חשוב שתדענה כי הורמונים נשיים אינם מאפשרים לגוף לנפח שרירים באופן המזכיר את מבנה גופו של גבר, ולכן אימון פילאטיס יחזק אתכן, ייחטב את גופכן, ישפר את קצב שריפת השומן בו, אך, שוב, אל חשש – לא תיראו גבריות.

השיטה מחזקת את הגוף אך אינה כרוכה בהרמת משקל יתר. במקום זאת, הגוף יוצר בעצמו את ההתנגדות אשר יוצרת את האפקט הנדרש. פרט מעניין נוסף המבדיל פילאטיס משיטות אימון אחרות הוא העובדה שבאימון פילאטיס נדרשת עבודה אטית, תוך כדי שמירה על רמת ריכוז גבוהה, באופן הדומה במעט לריכוז הנדרש במדיטציה.

אימון פילאטיס יגביר את קצב השריפה
אימון בשיטת פילאטיס יסייע לכם בהשגת יעד ההרזיה, על ידי הגדלת מסת השריר. הדבר מתאפשר משום שכידוע, רקמת שריר שורפת כמות כפולה של אנרגיה (קלוריות) מזו הנדרשת על ידי רקמת שומן.
מאחר שכך, מסת שריר גדולה תסייע בשריפת קלוריות גם במהלך מנוחה.
נוסף לכך רקמת שריר תופסת פחות מקום, ולכן אדם בעל מסת שריר גבוהה עשוי לשקול יותר מאדם שמן, אך ללבוש את אותה מידת בגדים.

סביר מאוד להניח כי רוב רובם של אלו המגדירים את מטרת האימון שלהם כירידה במשקל, מעוניינים למעשה בחיטוב הגוף ובמראה רזה יותר. לכן אימון פילאטיס או כל אימון אחר לחיטוב הגוף לצורך העניין, יתרום משמעותית להשגת המטרה. עם זאת, לסובלים מעודף משקל צפויה הפתעה נעימה, משום שעם התגברות קצב האימון והגדלת מסת השריר, צפוי גידול בקצב שריפת הקלוריות.

פילאטיס לחיזוק שרירי היציבה
ייחודה של שיטת פילאטיס על פני שיטות אחרות הוא בכך שתרגול בשיטה דורש הפעלת כוח רב בפחות חזרות על כל תרגיל. האימון מתמקד בחיזוק שרירי היציבה (core), כגון שרירי abdominals (שרירי הבטן), תוך כדי מתיחה והארכה של שרירי הזרוע והרגל.
אימון בַּשיטה יכול להיות רצף של תרגילים עם זרימה תנועתית ביניהם, או לחלופין ניתן לבצע תרגילים בודדים בעצימות גבוהה – וכך מתאימה השיטה לגברים ולנשים כאחד.

לסיכום:
המעוניינים לרדת במשקל בוודאי מודעים לצורך בהכנת תוכנית הכוללת, בנוסף לפעילות גופנית, גם שינוי מהותי בהרגלי התזונה.
שילוב של אימוני פילאטיס פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, לצד פעילות אירובית ותזונה לפי תפריט מתאים יובילו אתכם לתוצאה הרצויה.