הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

מיטה מתכווננת למבוגרים

מיטה מתכווננת לעומת מיטה רגילה

לפני שנעסוק ביתרונות הרבים שלה למבוגרים, חשוב להבין מהי מיטה מתכווננת בהשוואה למיטה רגילה. ההבדל בין שני סוגי המיטות הוא ביכולת התנועה שלהן. מיטה רגילה היא שטוחה ולא ניתן לשנות את התנוחות בה, אלא על ידי ריפוד של כריות. המיטה המתכווננת לעומת זאת, בנויה משלושה חלקים, אותם ניתן להזיז ולשנות את זוויותיהם באמצעות שלט אישי, המחובר למנגנון חשמלי של המיטה.

שינה של מבוגרים

מכירים את הביטוי "לישון כמו תינוק"? ובכן, תינוקות לא ישנים טוב כל כך כפי שנהוג לחשוב, אבל גם שנתם של מבוגרים היא בדרך כלל קלה יותר ולעתים קרובות גם עצם ההירדמות קשה יותר מאשר בעבר. כמו כן, גם הגוף לא כמו פעם ופעמים רבות המבוגרים סובלים מכאבי שרירים ומפרקים. לכן, בגיל הזהב חשוב במיוחד לבחור במיטה נוחה במיוחד עם מזרן טוב לתמיכה טובה בחלקי הגוף השונים.

בשביל השינה

השינה היא חלק חשוב מאוד מהחיים. היא חשובה לא פחות מאשר מזון ומים כדי שהגוף יוכל לתפקד וכל אחד, שסובל מבעיות שינה כאלו ואחרות יוכל להעיד על כך. כדי להקל על האוכלוסייה המבוגרת לישון טוב יותר, חשוב לספק סביבת שינה מתאימה החל בתאורה חלשה והפחתת הגירויים ככל שניתן ועד למיטה המתאימה.

לזמן הערות

רבים בוחרים להיות במיטה גם בזמן הערות שלהם לקריאת ספר, צפייה בטלוויזיה ועוד. מיטה מתכוננת מאפשרת שהייה נעימה ונוחה בתוכה בזכות האפשרות להעביר את המיטה לתנוחת ישיבה על ידי הרמת החלק העליון של המיטה בעזרת השלט האישי. כמו כן, ניתן לשבת עם הרגליים למעלה ולתת להן מנוחה על ידי הרמת החלק התחתון.

בין לבין

למבוגרים רבים המעבר בין תנוחת שכיבה לעמידה ולהפך היא קשה ודורשת מהם מאמצים רבים ולעתים אף את עזרתו של הזולת. שינוי זוויות המיטה לפני תחילת הפעולה הרצויה יכולה לעזור להם להגיע אל התנוחה הרצויה להם בקלות. לדוגמה, כדי להגיע ממצב שכיבה למצב עמידה, ניתן להרים את החלק העליון של המיטה עד למצב ישיבה ומשם, הדרך אל העמידה היא קלה הרבה יותר.

לישון ביחד

אם החשש שלכם מפני מיטות מתכווננות למבוגרים הוא מפני הצורך ברכישת שתי מיטות נפרדות, באנו להפיג את החשש ולבשר לכם, שניתן לרכוש מיטה מתכווננת זוגית. המיטה הזוגית מחולקת לשני חלקים, כאשר לכל צד יש את המנגנון שלו וכך כל אחד מבני הזוג יכול לבחור לעצמו את התנוחה הרצויה לו מבלי להשפיע על הצד השני של המיטה ובלי להפריע לו.

למי המיטות המתכווננות מיועדות?

מיטות מתכוננות מיועדות למעשה לכל אחד! הן מתאימות לכל גיל ולכל אדם, שרוצה לישון בנוח ולקבל תמיכה מלאה לגוף. יחד עם זאת, ישנן אוכלוסיות, אשר יכולות להרוויח מהן אפילו יותר בזכות היכולת שלהן להתכוונן בהתאם לצורך ואלו הם המבוגרים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים.

בחירת מיטה

ישנם סוגים שונים של מיטות מתכווננות, מהם ניתן לבחור את המיטה המתאימה לכם ביותר. לדוגמה, ניתן לבחור מיטות בגדלים שונים ואף לבחור מיטות, המתחלקות ליותר משלושה חלקים ומאפשרות תנוחות רבות יותר עם תמיכה לחלקי גוף רבים יותר. כמו כן, כמו במיטה רגילה, גם במיטה מתכווננת חשוב לבחור במזרן טוב ונוח, אשר ישפר את איכות השינה וגם יעניק את התמיכה הדרושה לגב ולשאר חלקי הגוף.