הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

מיטה מתכווננת לבעלי צרכים מיוחדים

מיטות מתכווננות באופן כללי

מיטות מתכווננות הן מיטות, אותן ניתן לכוון בהתאם לרצון או בהתאם לצורך. מדובר על מיטה, המחולקת לחלקים שונים לפי חלקי הגוף העיקריים, אשר בעזרת המנגנון החשמלי המחובר אליה, ניתן לכוון את הזוויות של חלקי הגוף השונים וליצור תנוחות ישיבה ושכיבה נוחות יותר.

בניגוד למיטה רגילה

מיטה רגילה מורכבת מלוח אחד שטוח, שאם תרצו לשנות בו תנוחה תצטרכו להיעזר בכריות לתמיכה בחלקי הגוף השונים. לעומת זאת, מיטה מתכווננת מאפשר לכוון את זוויות המיטה וכך נמנע הצורך בריפוד המיטה לשם שינוי תנוחה לצורך תמיכה ביושב או השוכב בה.

מה היא מאפשרת?

המיטה המתכווננת מאפשרת מעבר חלק ונוח בין תנוחות וגם שהייה נוחה במיוחד בכל תנוחה שהיא על ידי התאמה מירבית של חלקי הגוף השונים ותמיכה בהם. לדוגמה, אם אדם רוצה לעבור מתנוחת שכיבה לתנוחת ישיבה, ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הרמת החלק העליון של המיטה וכך הגב מקבל את התמיכה הדרושה לו.

היתרון לצרכים מיוחדים

פעמים רבות צרכים מיוחדים באים לידי ביטוי בכך, שבעליהם נמצאים שעות רבות בכל יום במיטה ורוצים לשהות בה בתנוחות שונות כדוגמת שכיבה או ישיבה. מיטה מתכווננת מאפשרת שהייה בה בשתי התנוחות ובזוויות שונות, שלעתים חשוב שיהיו מדויקות כדי להקל על בעל הצרכים המיוחדים.

תחושת עצמאות

אחד הקשיים הגדולים של בעלי צרכים מיוחדים הוא חוסר היכולת לבצע פעולות פשוטות למדי באופן עצמאי. בזכות העובדה, שהמיטה המתכווננת מתופעלת באמצעות שלט אישי, המחובר למנגנון של המיטה, ניתן לשנות את התנוחה בקלות רבה ובמידת האפשר, גם באופן עצמאי. עובדה זו מאפשרת גם למטפלים בבעלי הצרכים המיוחדים לעזור להם ביתר קלות, במידה ואין באפשרותם לעשות זאת בעצמם.

גיל המשתמש

חשוב לדעת, שהמיטות המתכווננות מתאימות לכל גיל וניתן לרכוש אותן בגדלים שונים בהתאם לגיל. כלומר, במידה ומדובר בילד, ניתן לרכוש מיטה מתכוננת לילדים וכמו כן, ניתן גם לרכוש אותה בגודל של מיטה וחצי ובני נוער ויש אף מיטות מתכוננות זוגיות, בהן שני בני הזוג יכולים ליהנות מנוחות מקסימלית.

למי זה מתאים?

למעשה, המיטות המתכווננות אינן מיועדות אך ורק לבעלי צרכים מיוחדים, אלא מתאימים לכלל האוכלוסייה, כאשר בעלי צרכים מיוחדים יכולים ליהנות במיוחד מיתרונותיהן. אם כך, כל מי שמעוניין לישון במיטה מתכווננת יכול לעשות זאת והיא מתאימה לכל המשפחה ללא יוצא מן הכלל.

התאמה אישית

עד כה דובר על המיטה המתכווננת הסטנדרטית, המתחלקת לשלושה חלקים: ראש וצוואר, גב ורגליים. אבל חשוב לציין גם, שניתן לרכוש מיטות משוכללות יותר בעלות חלוקה למספר רב יותר של חלקים וכך ניתן להגיע ליותר תנוחות ולהקל על השינוי שלהן אף יותר.

בחירת המיטה

כאמור, ישנם סוגים רבים של מיטות מתכווננות והחוכמה היא לבחור מיטה מתכווננת מתאימה לצרכים המיוחדים של האדם, הן מבחינת הגודל והן מבחינת החלוקה שלה. לכן, כאשר אתם באים לרכוש מיטה מתכווננת חשוב לדעת מהם הצרכים שלכם גם מבחינת גודל שטח החדר, בו המיטה תהיה.

דבר חשוב נוסף הוא, שבדומה למיטה רגילה גם במיטה מתכווננת יש חשיבות גדולה לאיכות המזרן. אם כך, לפני בחירת המיטה המתכווננת שלכם ודאו, שהמזרן שאתם בוחרים הוא לא פחות איכותי מהמיטה עצמה. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שינה באיכות בלתי מתפשרת!