הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

חשוב לישון טוב לפני אימון גופני

על הפעילות הגופנית

כידוע, פעילות גופנית נחוצה לשמירה על אורח חיים בריא והיא מהווה חלק בלתי נפרד ממכלול הדברים, שעוזרים לנו לשמור על איכות חיינו. כמו כל דבר לאורך החיים, גם השרירים שלנו זקוקים לאימון על מנת שיוכלו לפעול היטב בעת הצורך. לדוגמה, אדם שנוהג להתאמן פעמיים בשבוע יוכל לעלות קומה או שתיים במדרגות בקלות רבה יותר מאשר אדם שאיננו נוהג להתאמן כלל.

על השינה

גם השינה תורמת לאיכות החיים שלנו במישורים רבים, כאשר אחד מהם הוא שמירה על אורח חיים בריא. שינה טובה ורציפה מאפשרת לגוף את המנוחה, לה הוא זקוק. גם בזמן המנוחה הגוף לא מפסיק לעבוד ובמהלך שינה טובה מופרשים בגוף הורמונים, הנחוצים לנו לשמירה על בריאות ארוכת טווח.

אורח החיים העכשווי דורש מאתנו להשקיע שעות רבות במרדף אחר פרנסה, ילדים, לימודים ומשאיר מעט מאוד זמן לשינה. זוהי אחת הסיבות לכך, שחשוב להשקיע בשעות השינה המעטות שנותרות לנו בכל לילה ולהעדיף      
מיטה מתכווננת על פני מיטה רגילה.

הקשר בין שינה לבין אימון גופני

נסו לחשוב על השרירים שלכם. הם עייפים מפעילות מאומצת לאורך כל היום ולא מקבלים את המנוחה שהם זקוקים לה כל כך. עכשיו אתם גם רוצים להעמיס עליהם ולצאת לאימון גופני. אפשר להבין את הקושי, נכון? לכן חשוב לישון טוב לפני אימון גופני ולאפשר לשרירי הגוף את המנוחה הדרושה להם.

חשוב להבין, שכפי שהגוף זקוק לתזונה מאוזנת בשביל להתמודד עם אימונים גופניים מכל הסוגים, כך הוא גם זקוק לשינה טובה ורציפה לקראת האימונים וזוהי עוד סיבה טובה להקפיד על כך.

הקשר בין שינה טובה לבין מיטות מתכווננות

הקשר בין שינה טובה לבין מיטות מתכווננות הוא קשר חזק מאוד. ככל שתהיו בתנוחה טובה ומתאימה, כך הגוף יוכל לקבל את שעות המנוחה שלו. חשוב לדעת, שלאורך הלילה אנו מסתובבים ומשנים תנוחות, גם אם איננו חשים בכך. שינויי תנוחות אלה מפריעים לאיכות השינה ולכן, מיטה מתכווננת תורמת לכך, שיתקיימו פחות הפרעות לאורך שעות השינה וכך השינה תהיה יותר טובה.

שינה אחר אימון

אנשים רבים בוחרים לקיים את האימונים הגופניים שלהם בשעות הבוקר המוקדמות הן בשל מזג האוויר הקריר בשעות אלו והן בגלל הקושי להירדם לאחר הפעילות. אם גם אתם נמנים על אותם אנשים, חשוב לישון במיטה, שתאפשר לכם שינה טובה לקראת האימון וקימה עם שרירים רעננים ומוכנים לפעילות. לעומת זאת, אם אתם מאותם אנשים, שאוהבים לקיים את האימונים הגופניים שלהם בשעות הערב והלילה, בין אם מתוך אהבה לשעות האלו ובין אם בגלל אילוצים שונים, חשוב גם כן להשקיע במיטה, שתאפשר לכם להירדם בקלות ולישון טוב לקראת היום הבא וכל הטירוף שהוא כולל.

לסיכום

שינה איכותית חשובה לכולנו, בין אם אנו עוסקים בספורט ובין אם לאו ואמנם אין חובה לישון על מיטה מתכוננת כדי לישון טוב, אבל אם תשאלו בעלי מיטות מתכוננות סביר להניח, שהם יעידו על ההבדל המשמעותי באיכות השינה מאז המעבר אל מיטה מתכווננת. במידה ואתם מתעתדים לרכוש אחת גם לעצמכם, השקיעו ובחרו לעצמכם את המיטה המתאימה עם מזרן איכותי וכך תבטיחו לעצמכם שנים רבות של שינה טובה וימים פרודוקטיביים וגם תוכלו להרגיש זאת במהלך האימונים הגופניים שלכם.