הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

חדר כושר: מהו המכון הנכון

בחרו חדר כושר המתאים למטרותיכם- חשבו, מה היא הסיבה בגינה החלטתם להירשם לחדר כושר- האם מטרתכם היא הרזיה? אולי מטרתכם היא חיטוב הגוף ? האם האימונים בחדר כושר יהיו לשם שיקום לאחר פציעה ?ואולי מטרתכם היא למצוא בן / בת זוג? כך או אחרת הגדרת המטרה תאפשר לכם לבחור חדר כושר מתאים- אם בכוונתכם לרזות או לחטב את גופכם מומלץ לבחור חדר כושר שמציע גם פעילות אירובית התורמת לשריפה, אם המטרה היא שיקום בדקו האם בין אנשי הצוות גם אנשי מקצוע המיומנים בשיקום פציעות.

לפני שאתם מתחלים סקר שוק רשמו מס' שאלות חשובות לבירור :
מהי הכשרתם של המדריכים במכון?
חוק הספורט, נכון לימים אלה (2008), מחייב כל חדר כושר להעסיק רק מדריכים בעל הכשרה מתאימה.וודאו כי בחדר הכושר מועסקים בעלי תעודה רלוונטית. אם בצוות חדר הכושר עובדים בעלי תארים מתקדמים או השכלה רחבה יותר הדבר מהווה יתרון. תארים רלוונטיים לתחום יהיו למשל פיזיותרפיה, חינוך גופני או פיסיולוגיה.
האם יש חוגים בחדר הכושר?
חדרי כושר רבים מציעים במסגרת המנוי או בתוספת תשלום אפשרות להצטרף לחוגים שונים כאירובי, פילאטיס, יוגה ועוד.. השתתפות בחוגים אלו מומלצת והינה פעילות משלימה לאימון בחדר כושר. בדקו אילו חוגים מציע המכון ומהו המחיר שתדרשו לשלם בעבורם.
אילו מכשירים מציע חדר הכושר?
אם מטרתכם באימון היא שריפה וחיטוב, מומלץ שתקיימו גם פעילות אירובית. אימון אירובי יוכל להתבצע גם באמצעות מכשירים כהליכון, אופניים, סטפר וכדומה. בדקו האם קיימים בחדר הכושר גם מכשירים כאלה והאם יש כמות מספקת.
מה הם שעות העומס בחדר הכושר?
אימון בחדר כושר עשוי להיות מתסכל אם תדרשו לחכות בתור עד שיתפנה מכשיר, לכן לפני הצטרפות לחדר כושר בדקו מה הם שעות הפעילות המועדפות עליכם ובעת פניה לחדר כושר בררו מה הם שעות העומס ובדקו האם לוח הזמנים שלכם מתאים.
תוכנית אימון אישית
חדרי הכושר יציעו, בדרך כלל, תוכנית אימון אישית. בדקו מה מידת הפירוט של תוכנית האימון, האם היא מבוססת על הנתונים האישיים שלכם או שמציעים לכם תוכנית שבלונית? האם המדריך מלווה אתכם בפעמים הראשונות ומוודא ביצוע נכון של התוכנית ?
מאמן אישי בחדר הכושר
אמנם, חדר כושר לא יציע שירות מאמן אישי במחיר מנוי סטנדרטי, אך חדרי כושר רבים עובדים עם מאמנים אישיים המציעים את שירותיהם בתוספת תשלום. אם יש מאמנים בחדר הכושר הדבר עשוי להתברר כשימושי וגם אם בתחילת הדרך תרצו לעבוד לבד, יתכן שתוך כדי עבודה תגלו שליווי על ידי מאמן כושר עשויי לשפר את הישגיכם.

לאחר שקיבלתם תשובות לכל השאלות מומלץ להגיע לחדר הכושר ולהתרשם ממנו ומצוות המקום. בדקו האם המקום נקי ? האם הוא מאוורר ? האם צוות המקום מסביר פנים ? אל תשכחו לבדוק גם את סביבת חדר הכושר- האם יש מקומות חנייה בסמוך למקום? איזה קו אוטובוס מגיע לחדר הכושר?


אין לכם זמן ללכת לחדר הכושר? אפשר לעשות את זה גם בלי לצאת מהבית עם ציוד לחדר כושר ביתי .