הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

גן שעשועים וגם חדר כושר

חדר כושר בפארק , אך עושים את זה ?
במספר ערים ופארקים הוצבו, בשנים האחרונות, מתקני חדר כושר של ממש. מתקנים אילו תוכננו ופותחו על ידי חברת גרינפילדס באופן שיאפשר אימון יעיל ובטוח בכל הגילאים. אם מתקן כזה הוקם במקום מגוריכם תוכלו להיעזר בו ולהתאמן ביעילות בדיוק כמו אימון חדר כושר.
אך גם אם לא מצאתם פארק המצויד במתקנים אילו תוכלו להתאמן ולהפעיל את הילדים.
בכדי להפיק את המרב מאחה"צ של פעילות גופנית ראוי להתייחס לאירוע כאימון לכל דבר, לכן התלבשו בהתאם, נעלו נעלי ספורט ולבשו בגדים מתאימים. את הדרך לפארק וממנו ניתן לנצל לחימום ולכן סעו לפארק רכובים על אופניים.
את החימום תוכלו להמשיך במשחקי ריצה כתופסת ולהגברת המוטיבציה מומלץ לשלב תחרויות ריצה שונות.
בהגיעכם לפארק הישארו לצד הילדים והימנעו מרביצה על הספסל וצפייה פאסיבית בילדים מתרוצצים. מטרת הפעילות הינה אימון גופני וחילוץ עצמות וניתן להשיג מטרות חשובות אילו גם באמצעות משחק ושעשוע ובכך לזכות לשיתוף פעולה מצד הילדים.
הביטו סביבכם - כמעט כל מתקן בפארק מתאים לאימון כלשהו וניתן להפעיל בו חלק גוף מסוים, לשם כך דרושה מעט יצירתיות- קיפצו, רוצו, משכו והרימו, העיקר היו בתנועה והפעילו את גופכם.

מקבילים – מתקן סולמות זה טוב לחיזוק הידיים והכתפיים, בעזרתו ניתן לעבוד עם הילד על זריזות ולשפר את קורדינצית העין יד. כשעשוע ניתן להתחרות ולבדוק מי מצליח לעבור את כל שלבי הסולם. אם ילדיכם קטן תוכלו לסייע לו על ידי תמיכה מהמותניים.
בר המתח- הבר מתאים, כמובן, לתרגילי מתח אותם ניתן לבצע לבד או, לחזקים, עם ילד התלוי על הגב. תוכלו להציע לילדים לבצע היפוכים וגלגולים על המתקן.

חדר כושר- בר
חדר כושר בפארק

ספסל- מתקן זה מתאים לאימון תרגילי בטן, אך בשינוי תנוחה תוכלו לבצע בו גם שכיבות שמיכה, תרגילים שונים לשרירי הבטן ותרגילים לחיזוק הזרוע האחורית. תוך כדי אימון הילד יוכל לזחול מתחת למתקן (אם הוא גבוהה מספיק) או לדלג מעליכם.
חדר כושר על ספסל זרוע אחורית בחדר כושר

שיווי משקל- על מיתקן צר זה ניתן לבחון את שיווי המשקל בהליכה או לקיים תחרות בעמידה שהמנצח בה יהיה זה שייפול אחרון. אפשר לנצל את המתקן לאימון קפיצות על ידי דילוג מצד לצד.
שיווי משקל בחדר כושר
לאחר שהכרתם את המתקנים השונים וקבעתם כללים לשימוש בהם תוכלו , לסיכום הערב, לקיים תחרות בין הילדים במסגרתה יהפוך הפארק למסלול מכשולים ענק והמנצח יהיה זה שיעברו את המסלול ראשון מבלי ליפול מאף מתקן.