הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

בחירת נעל ריצה מתאימה

מקובל לסווג את נעלי הריצה ל5 סוגים בהתאם למבנה הרגל, סוג האימון ופני השטח:
נעל בעלת בקרת תנועה (motion control)- נעל קשה, יציבה בעלת שליטה גבוהה בתנועותיך, נעל המונעת קריסת קשת הרגל והשטחתה. הנעל מתאימה לבעלי רגל שטוחה, רצים כבדי משקל וכאלה המשתמשים במדרסים אורטופדיים וזקוקים לנעל יציבה במיוחד.
נעל יציבה (stability)- מרופדת, תומכת ועמידה.הנעל מספקת תמיכה בחלקה האחורי ומשאירה מרחב תנועה בחלק הקדמי. נעל כזאת מתאימה לבעלי משקל עודף שאינם סובלים מנטיה לכף רגל שטוחה אך זקוקים לתמיכה ויציבות.
נעל רכה (Cushioned )– נעל כזאת היא בעלת התמיכה הנמוכה ביותר ומתאימה לרצים בעלי קשת כף רגל בינונית ושאינם זקוקים לתמיכה מיוחד.
נעל אימון קלת משקל (Lightweight )- מיועדת לרצים מקצוענים או כאלה שרצים בתדירות גבוהה ולמרחקים ארוכים ואינם סובלים מבעיות רגל שטוחה או בעיות אורטופדיות אחרות.
נעלי דרך או נעלי שטח (trail)- נעל המספקת אחיזה מרבית בשילוב יציבות ועמידות מרבית. נעל כזאת מתאימה למתעמלים הרצים בדרכי עפר שאינן יציבות ודורשות אחיזת כביש מוגברת .

ומספר דגשים לפניה הקניה ולמהלכה:
תכנון מוקדם ימנע פציעה- רכוש זוג נעליים חדש לפני שהזוג בוא אתה משתמש יתבלה לחלוטין, בכך תמנע סיכון מוגבר לפציעות הנגרמות כתוצאה מנעליים בלויות.
במידת האפשר רכוש נעליים המיועדות רק לריצה, לצרכים אחרים רכוש זוג נוסף. אגב, במזג אוויר גשום במיוחד (כלומר אם אינך תושב ישראל) מומלץ לרכוש שתי זוגות נעליים ולהשתמש בהן לסירוגין.
על תסתפק במדידת הנעל בישיבה מדוד את הנעל בעמידה.
השאר מרווח בין קצות האצבעות לדופן הנעל.