הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

אירובי במים, אימון מרענן

למי שעדיין לא מכיר מדובר באימון אירובי המתקיים במים רדודים, לרוב בבריכה. סגנון שיעור זה נקרא לפעמים גם AquaFit באופן המבטא את הקשר בין המים לכושר.
הסביבה המימית מספקת התנגדות וכך כל פעולה או תרגיל שמבצע המתאמן מאתגרת את גופו יותר מאשר בעת ביצוע הפעולה מחוץ לבריכה.
אימון האירובי במים משלב טכניקות אימון שונות הלקוחות מעולם האירובי בפרט ועולם הכושר הגופני בכלל. יש המנגנים מוסיקת רקע קצבית בדומה לשיעורי האירובי בכיתה ויש המעדיפים את אווירה רגועה נטולת מוסיקה.
אימון אירובי במים מונע פציעות
מלבד ההתנגדות שיוצרים המים הם מספקים יתרון נוסף בכך שאדם השוהה בהם נהנה מתמיכה בגופו ובשריריו ובכך קטן הסיכון להיפצע. חוסר המשקל במים וביטול הגרוויטציה מקטנים גם את הסכנה למתוח שריר ומנגד מגדילים את טווח התנועה של המתאמן. קל להמחיש רעיון זה אם תזכרו כיצד בצעתם במים קפיצות וגלגולים, כאלה שעל פני הקרקע לא תהיו מסוגלים לבצע.
אימון אירובי במים מומלץ לגיל השלישי
מי שמנוי לבריכה בודאי נתקל מעת לעת בשיעורי אירובי המתקיימים בה ובוודאי שם לב כי מרבית המשתתפים מבוגרים. הסיבה לכך הינה כי השהות במים וביטול הגרוויטציה הופכים את האימון לבטוח יותר למבוגרים הנוטים להיפצע בתדירות גבוהה יותר בשל החלשות הגוף ואובדן שיווי המשקל.
חסרונות לאימון אירובי במים?
החיסרון הבולט בשיטת אימון זו הוא הצורך בבריכה, באופן טבעי לא ניתן לקיים את האימון על פני הקרקע, בבית או בסטודיו ולפיכך נדרש המתאמן להגיע (לעיתים ממרחק) לבריכה בה מתקיים האימון. בבריכות מסוימות יידרש לשלם בנוסף למנוי לבריכה גם את מחיר השיעור.
בנוסף, לצד יתרונות חוסר הגרוויטציה יש לתופעה זו חסרון שכן בחוסר משקל פעולות מסוימות קלות לביצוע ולכן נשרוף פחות קלוריות, אך מנגד התנגדות המים בפעולות אחרות דווקא מגבירה את המאמץ הנדרש ויתכן שבספירה סופית שריפת הקלוריות מתאזנת.
למי הפעילות מומלצת?
אימון אירובי במים מומלץ למבוגרים החוששים מפציעות ולסובלים מעודף משקל המתקשים בתנועה. בנוסף מי שמעוניין בגיוון ומחפש פעילות מרעננת המתאימה לקיץ מוזמן גם כן להתנסות בשיטת אימון זו.