הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

שינה באויר הפתוח בריאה לנפש

הצורך להירגע

בכל יום אנו מוצאים את עצמנו במרדף מתמיד אחרי הזמן, אחרי הכסף ואחרי מטלות היום יום. המרדף הבלתי פוסק הזה משאיר חותם אצל כולנו בשלב כזה או אחר בתחילה בנפש ואם הנפש לא מקבלת מנוחה, גם הגוף מתחיל לשלוח אותות מצוקה ולבקש את המנוחה הדרושה לו.

המהות של לינת שטח

לינת שטח היא דרך נפלאה להתנתק מהיום יום, בעיקר מפני שבשטח אין wifi וכך העבודה באמת נשארת בעבודה. כמו כן, מרבית האנשים יעדיפו לא להביא אתם חפצים יקרי ערך כדוגמת המחשב הנייד שלהם, תרומה נוספת ליכולת להתנתק וכמובן, אסור לשכוח את מטלות הבית, שנשארות בבית ומאפשרות פשוט לחיות את הרגע. הקרבה אל הטבע והניתוק מהחיים המודרניים בריאים לנפש בכל גיל ובכל זמן.

התרומה של האוויר הפתוח לנפש

האוויר הפתוח, ממנו ניתן ליהנות במהלך קמפינג בצפון באופן שונה מאשר בפעילויות אחרות, הכרחי לנפש יותר מכפי שוודאי חשבתם עד כה. היכולת לנשום אוויר צלול, להקשיב לרחשי הטבע, לצפות ברוגע בכוכבים ובכלל, לשנות את האווירה היום יומית, מהווים חלק חשוב ביכולת של כל אדם להירגע.

מיקום

המקום בו תבחרו ללון בשטח הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לתחושת הרגיעה המיוחלת ואין זה מפתיע, שרבים מאתנו בוחרים באפשרות של קמפינג בצפון ויש לכך סיבות רבות, כאשר העיקרית שבהן היא המגוון הרחב של אטרקציות בצפון, מהן ניתן ליהנות לאורך כל השהייה.

מה עוד בצפון?

כאמור, איזור הצפון מציע מגוון אטרקציות מלבד קמפינג בצפון. לדוגמה, תוכלו ליהנות גם משייט קיאקים בצפון, טיולים במסלולים מרהיבים ואף מפעילויות אקסטרים, שיעזרו לכם להחליף את המתח היום יומי בהנאה צרופה ומיוחדת. השילוב בין הפעילויות יסגור בשבילכם את כל הקצוות וכך תוכלו לנוח ולהירגע כפי שהנפש שלכם צריכה.

עוד על מיקום

ההחלטה לצאת וליהנות מהיתרונות של קמפינג בצפון איננה מספיקה, מפני שעכשיו חשוב לבחור מבין מגוון אתרי הקמפינג המציעים לכם ללון בתחומם. חלק מאתרי הקמפינג יציעו לכם אפשרות של שטחים להבערת מנגלים, חניונים צמודים, מרחבי דשא ועוד ואילו אחרים יכולים להציע לכם דברים אחרים. מה שחשוב לבדוק הוא בעיקר אם מה שהאתר מציע לכם הוא באמת מה שאתם זקוקים לו וגם קרבה לאתרי אטרקציות בצפון, בהם תרצו לבקר.

על החשיבות של אטרקציות נוספות

החשיבות של בילוי באטרקציות נוספות מלבד קמפינג תלויה בסיבה, שבגינה יצאתם לנופש מלכתחילה. כלומר, אם יצאתם במטרה להירגע ולנפוש בלבד בהחלט יתכן, שהקמפינג לבדו יספק אתכם. יחד עם זאת, אם אתם מרגישים, שאתם רוצים ליהנות מכל מה שיש לצפון להציע לכם, בהחלט מומלץ לבדוק לגבי אטרקציות נוספות באיזור.

חשוב להבין, שעצם השינה במקום אחר ובאווירה מיוחדת כמו בקמפינג, מהווה אטרקציה נפלאה לכל המשפחה.

חישוב כלכלי

בדרך כלל, כאשר יוצאים לפעילויות שונות כגון קמפינג בצפון, קיאקים בצפון ומוסיפים עוד שלל אטרקציות בצפון, חשוב גם לחשוב על העלויות של כל הנופש. אם כך ודאי תשמחו לדעת, שקמפינג הוא אחד מאפשרויות הלינה הזולות המוצעות לכם באיזור הצפון, בעיקר לעומת בתי מלון או צימרים וכמו כן, ניתן גם לרכוש חבילות של קמפינג ואטרקציות נוספות. לדוגמה, אם אתם לנים באתר קמפינג, שנמצא בקרבת קיאקים, תוכלו לבדוק לגבי עסקאות חבילה משתלמות במיוחד לשתי האטרקציות וכך ליהנות משתיהן ועדיין לעמוד בתקציב שהקצבתם לטובת הנופש.