הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

קרקעית האגן & Fitball

עכשיו לעבודה...

להלן תרגיל בסיסי עם הכדור:
מטרה: תרגול וחיזוק קרקעית האגן, עבודה על שיווי משקל, והקלה על כאבי הגב התחתון. בנוסף התרגיל מומלץ לצורך הכרת הכדור ורכישת תחושת ביטחון בעת הישבה עליו, לכן חשוב שתתחילו את העבודה עם הכדור בתרגיל זה.
התרגיל:
עמידת מוצא – שבי על הכדור במרכזו.
הניחי את כפות רגלייך על הרצפה באופן יציב ונוח ושמרי על תנוחה זאת לכל אורך התרגיל.
כעת שאפי אוויר ומלאי את בית החזה. במהלך הוצאת האוויר כווצי את שרירי הסוגרים באופן הדומה לאופן הכנסת טמפון, אספי את שרירי הבטן פנימה כמו בעת לבישת מכנס צמוד, וחזרי על התרגיל 10 פעמים.
דגשים:
· ישיבה זקופה, בטן מוחזקת פנימה, פופיק משוך לכיוון הגב.
· כתפיים רחוקות מהאוזניים.
הקפידי לא לעצור נשימה, אפשרי נשימה סדירה.