הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

קול התינוק וקולה של אמא - הזנה חיונית להתפתחות

הוזמנתי להעביר הרצאה על הקול במועדון יולדות בחריש, זכיתי להכיר אימהות צעירות נפלאות לתינוקות מקסימים, שבחרו להגיע ולפתוח עצמן להקשיב למסרים חשובים. הקול של האם הוא מרכיב הזנה משמעותי והכרחי להתפתחות תקינה של התינוק ,
בדיוק כמו אוכל פיסי .

ככל שאמא תזין את הילד שלה בקולה, אם בדיבור ,אם בשירה, או סתם בקולה, בנעימות, היא תעורר ותשפיע על התפתחותו המנטלית, הרגשית וגם הפיזית . אימא האומרת לי שקולה אינו יפה, שהיא מזייפת , שאינה יודעת לשיר מקבלת ממני הבנה כי עבור התינוק או הילדים האחרים שלה, מושגים אלו אינם תופסים. כאשר קיימת אהבה וחיבור- הפגמים החסרונות אינם נראים, אינם נשמעים.

התינוק שלך , וכך גם לאורך שנותיו, זקוק לשמוע את קולך.מבחינתו לך יש את הקול היפה בתבל. אם בדיבור ואם בשירה. את , השופטת עצמך על פי כללי החברה, המשווה והמודדת כל נושא בהתאם לקריטריונים כאלו ואחרים, לומדת כאן שיעור על מהי אהבת אמת ,על קבלה ללא תנאי . קולה של אמא הוא היפה ביותר בעיני הילד שלך, אשר לא יחליף אותו בשום קול אחר.

לכן, הרבי להשפיע בקולך על ילדך. הוא יזכה לתחושת ביטחון, תחושה של מעטפת צלילית מגנה ואוהבת, אשר תגדל אותו להיות בטוח בעצמו, נוכח ואוהב את עצמו. ואת תזכי לתחושת חיזוק ליכולתך ,לביטחון לפתוח את הפה לדבר אליו ולשיר לו ,גם מבלי להיות מושלמת, וללמוד לאהוב את הקול שלך כמו שהוא, ללמוד להוקיר את כוח החיות המפעם בך ומשפיע על תינוקך.

קול תינוקך יתגבר, יתפתח ככל שישמע יותר ויותר צלילים דרכך, דרך סביבת הצלילים המקיפה אותו. צלילים וקולות שאינם נעימים לו הוא יהדוף דרך בכי קולני, שיעיד שהם יותר מידי- רועשים, צורמניים או אולי בעלי תדר שלילי עבורו.

תינוקות וילדים צעירים רגישים באופן מיוחד לתדרים בעלי גוון שלילי, כגון כעסים, פחדים, עצב ומתחים. כאשר את נמצאת באחד מהמצבים הללו ומנסה בכל מאודך להדחיק ולהתעלות על עצמך ולדבר דברי נועם, זכרי כי קולך הוא גלאי האמת .

התדרים של הרגשות, המחשבות, האמונות, המצב הפיסי , משתקפים דרך קולך כאשר את מדברת או שרה. כאשר תינוקך או ילדך מגיב אלייך בבכי, באי שקט ואינו נרגע, אנא בחני את עצמך באופן אמיתי ותגלי אלו מקומות בתוכך משקפים אי שקט, או רגשות לא נעימים .

הקשיבי אלייך פנימה, נשמי עמוק, כווני עצמך במחשבה אל התחושה, הרגש או הכאב בגופך והשמיעי קול למקום המבקש להשתחרר ,ללא מילים. תוכלי לשים לב כיצד משהו בתוכך נרגע, ובד בבד תגלי שגם ילדך נרגע מיד. ממליצה לחזור על כך ואף ליזום שחרור קולי כמה פעמים במהלך היום על מנת לשחרר אנרגיות כלואות אשר עשויות להשתקף בקולך.

גובה הקול ועוצמתו משפיעים על התינוק. כאשר קולך גבוה מידי, קצבי וחד-הוא מייצר מתח .
כאשר תינוקך בוכה ניתן להרגיעו באמצעות קולך המדבר, בקצב איטי ומאזור בית החזה, דברי אליו והרגיעי אותו במילותייך. הוא מקשיב למנגינת המילים ונרגע. מגע הקול ,בליווי מגע ידייך, הם כלים עוצמתיים לריפוי, לחיזוק ולהתפתחות הילד.

אם ברצונך לדעת יותר על הנושא, אם ברצונך לשחרר מקומות חסומים בתוכך, כך שתוכלי לפתוח את קולך ולבטא עצמך ביתר שאת, בביטחון ובעוצמה, אם את מרגישה שקולך אינו מבטא את מי שאת, אולי הוא ילדותי, חלש מידי או חזק, אולי צרוד או רועד לפעמים.

מוזמנת לשיחת ייעוץ טלפונית ו/או להצטרף אלי לתוכנית אינטרנטית אצלך במחשב.
ולקבל מידע נוסף על אירועים ,סדנאות שאני מקיימת.

באהבה
אירית אלון
מפתחת שיטת "הקול המרפא"