הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

צילומי ניו בורן – חוויה שאין לוותר עליה

כבר בתקופת ההיריון כדאי לקבל החלטה האם מעוניינים בצילום התינוק לאחר הלידה, את הצילומים ניתן לבצע בסטודיו מאובזר ומקצועי או בביתכם. לרוב, עדיף לצלם את הפעוט שרק נולד בסטודיו בגלל התנאים האופטימליים והציוד הרב הנדרש למשימה. צילום תינוקות לאחר הלידה הוא טרנד חדש יחסית שעשה עלייה מארצות הברית לפני מספר שנים, וכיום רוב ההורים בוחרים סטודיו לצילומי ניו בורן עוד לפני הלידה. ההורים זוכים לחוויה מרגשת ומלהיבה ולאלבום תמונות מקורי ומדליק המהווה מזכרת מרגשת לכל החיים.

חבילה אטרקטיבית וסשן צילומים הנמשך 3-4 שעות

לאחר שההורים מקבלים החלטה לצלם את התינוק לאחר הלידה, עליהם לבחור צלמת מוכשרת ומנוסה. לכן, כדאי לבחור סטודיו לצילומי היריון, ילדים ומשפחה כבר בשלבים המתקדמים של הלידה, או אפילו לפני כן. כדאי לא להמתין לרגע האחרון מאחר והצילומים המרהיבים ביותר הם כאשר הפעוט בגיל 5-10 ימים.

בגיל 5-10 ימים עורו של הפעוט מתוח ובוהק, התינוק ישן רוב הזמן ואינו מתעורר בקלות מרעשי רקע, והוא עדיין ישן בתנוחה עוברית קסומה המאפשרת לתעד אותו בצילומים מקוריים עם זווית אמנותית מלהיבה. כדאי לדעת כי משך הצילומים בסטודיו הוא כ-3 עד 4 שעות, כדאי להגיע עם בגדים להחלפה עבור הפעוט, אביזרים שונים שרוצים לצלם יחד עם התינוק וכל ציוד אחר שההורים צריכים עבור הפעוט.

במהלך הצילומים נהוג להלביש את התינוק בבגדים יפים או רק עם חיתול, כמו כן אפשר להניח את הפעוט על שמיכה צבעונית או בגוון אחיד, על כריות נוי בעיצוב מרהיב, פוף צבעוני וכדומה. כדאי לדעת כי סטודיו מקצועי לצילומי תינוקות וניו בורן מציע מספר חבילות מהן ניתן לבחור:

·        חבילה בסיסית – 15 תמונות איכותיות העוברות ליטוש קל בפוטושופ, דיסק עם 70-90 צילומים, תמונה ממסוגרת בגודל 30X40 ס"מ.

·        חבילה אקסטרה – החבילה כוללת דיסק עם 90-120 צילומים שנערכו בסטודיו, מהם בוחרים 20 צילומים מנצחים ומלטשים את התמונות בתוכנת גרפיקה, כמו כן החבילה כוללת תמונה ממוסגרת בגודל 30X40 ס"מ ואלבום דיגיטלי מהודר עם 20 עמודים.

·        חבילה פרמיום – 120-140 צילומים בסטודיו, מתוכם בוחרים 25 תמונות העוברות ליטוש ועריכה קלה בפוטושופ. בנוסף, ההורים מקבלים שתי תמונות ממוסגרות ואלבום דיגיטלי מהודר.

חוויה מרגשת לכל המשפחה

חשוב להדגיש כי צילומי ניו בורן נערכים לרוב בסטודיו מקצועי, עם זאת ניתן להזמין צלמת משפחה לצילום הפעוט שרק נולד גם בבית. צלמת מקצועית ממליצה על סשן צילומי התינוק בסטודיו המאובזר בגלל התאורה והאביזרים.

הצילומים נמשכים 3-4 שעות, באווירה נינוחה וללא לחץ. אם התינוק מתעורר האם יכולה להניק אותו בפרטיות מלאה, לדאוג לצרכיו ולאחר שהוא נרדם ממשיכים בצילומים. זו חוויה מרגשת להורים ולשאר בני המשפחה, וכמובן מזכרת חשובה לכל החיים. מומלץ לכל ההורים לצלם את התינוק בסטודיו מקצועי, כדאי להתרשם מגלריית התמונות של הסטודיו ולקרוא חוות דעת כדי לקבל החלטה היכן לצלם את הפעוט ואיזה חבילה לבחור.