הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

פציעות ספורט; לא סוף הסיפור

P2.jpg

פציעות ספורט עשויות להיות מתסכלות ביותר ולו בשל הפער בתחושה הפנימית רגע לפני הפציעה להרגשה רגעים אחריה. כל מי שמתאמן בחדר כושר או מחוצה לו מכיר את הרגשת הסיפוק לאורך האימון ובסופו ולכן התסכול בעת פציעה כואבת המונעת ממך את המשך האימון כה מתסכל.יתרה מכך, חוסר האונים בתקופה שלאחר הפציעה רב ולמעשה, לרוב נותרת בידי המתאמן הברירה להמשיך בפעילות הגופנית תוך כדי כאב ולקיחת סיכון להחמרה בפציעה או לשבות מאימונים. לתסכול הרב מתווסף, במקרים מסוימים, ייאוש הנובע מהטלטלות בין המרפאות השונות, האורטופדים והפיזיותרפיסטים. רבים אחרים לא פונים כלל לשירות רפואי וממתינים עד יעבור הכאב.
כך או אחרת נראה כי פיסיותרפיסט צמוד איתו ניתן להיוועץ בטלפון או לפגושו בעת האימון ולקבל ממנו הנחיות ברורות להמשך האימון - עשוי להיות פתרון לא רע לקשיים אלו.
בחברת pro-fit, המספקת שירותי אימון כושר בליווי ייעוץ רפואי מקצועי, זיהו צורך זה והחליטו לתת לו מענה, באופן שעד עתה היה שמור רק לספורטאים מקצוענים.

חזרה לשגרת אימון למרות הפציעה
" מניתוח שעשינו בחברה זיהינו כי אחוז גבוה מהמתאמנים הסובלים מפציעות ספורט לא שבים לאימונים לאחר הפציעה ואלה ששבים עושים זאת לאחר תקופת היעדרות ארוכה וכתוצאה מכך הם נסוגים בכושר הגופני וביכולותיהם הגופניות" מסבירה הפיסיולוגית טלי אלדר.
"במקביל נתקל אחד המאמנים שלנו בקושי לעבוד עם מתאמן אשר סבל מכאבים במפרקים, פניתי לפיזיותרפיסטית רוני יחזקאלי לייעוץ בנושא, רוני הגיעה בעת שהלקוח היה באימון והנחתה את המאמן כיצד לעבוד נכון עם הלקוח באופן שימנע כאב ויאפשר לו להתאמן בהנאה. הפתרון שהיא הציעה היה פשוט ומהיר ולמעשה מנע מהלקוח לפרוש מהאימון"

מהר מאוד הבינו בחברה כי החיבור עם הפיסיותרפיסטית רוני יחזקאלי מהווה פתרון לצורך הקיים גם מחוץ לחברה, אצל מאמני כושר ומתאמנים.
"אנו מאפשרים למאמני הכושר ולמתאמנים פרטיים להיעזר בנו במספר אופנים" מסבירה רוני," האפשרות הראשונה הינה ייעוץ טלפוני- במקרה זה מאחר ואינני רואה את הפצוע/ה ולעיתים משוחחת עם גורם שלישי (מאמן הכושר) אני מסתפק בעצות כלליות ובפתרונות הקשורים לאופן האימון- תנוחה, עומסים וכדומה. לעיתים שינוי התנוחה או ביצוע התרגיל בפוזיציה אחרת עשויים למנוע את הכאב "
לחילופין ניתן להזמין את רוני לאימון – כך תוכל לאבחן תוך כדי אימון את הסיבה לכאב, להציע פתרון נכון ואף לוודא שהוא מבוצע כהלכה.
"כאפשרות אחרונה המתאמן יכול להגיע אליי לטיפול ולקבלת הנחיות להמשך אימון"
ב pro-fit מדגישים כי מטרת השירות הינה לאפשר למתאמן לשוב במהרה לאימון כשהוא בריאה ונטול כאב.

רוני, במה שונה ההנחיה שאת נותנת מההנחיות של מאמן הכושר שלי ?
" מאמן כושר, טוב ככל שיהיה, חסר ידע וניסיון ברפואה ובשיקום פציעות ספורט. לכן במקרים רבים כאשר מתאמן מתלונן על כאב באזור מסוים , מאמן הכושר, בצדק מבחינתו, ימנע מאימון באותו אזור.לי יש ידע וכלים לאפשר אימון גם באיבר כואב על ידי התאמה של התרגיל, התנוחה והעמוס לכאב או לפציעה.
כך למשל לכאבים מסוימים בכתף יסייע חיזוק של מסובבי הכתף (rotator cuff ),
בפגיעות קרסוליים וברכיים חשוב לעבוד על התחושה הפרופריוצפטית, כלומר – תגובת השרירים והגידים למשטחים שונים.אחרי פציעה באיברים אילו, נקע למשל, יש ירידה ביכולת הפרופריוצפטית וכתוצאה מכך כל מעידה עשויה לגרום לנקע חוזר. מובן שלא ניתן לצפות ממאמן כושר להכיר תופעות אלו, לחלל זה אני נכנסת במטרה לסייע למאמן הכושר להחזיר את הלקוח לאימונים"


חברת pro-fit מספקת ליווי ויעוץ פיסיותרפי למאמני כושר ומתאמנים בודדים
ליעות והסבר על השירות ניתן לפנות לטלי בטלפון : 052-3524111 ובמייל taly@pro-fit.co.il