הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

סטריפ דאנס; שיגעון אירובי חדש

הסטריפטיז כפי שאנו מכירים אותו כיום התחיל בין השנים 1906 ל-1910, וכלל ריקוד אקזוטי בסגנון ים תיכוני, שהיה אופנתי מאוד באירופה באותה תקופה. הריקוד הגיע למופעי הודוויל בארצות הברית.
ב-1917, בתיאטראות הבורלסקה של האחים מינסקי, כיכבה פרפורמרית בשם מאי דיקס, שנהגה להסיר את הצווארון ואת החפתים מאחורי הקלעים לפני החלק השני של המופע, כדי לא להכתים אותם. ערב אחד היא לא הספיקה להגיע אל מאחורי הקלעים בזמן, ונאלצה להוריד את הפריטים הללו מול הקהל. בעקבות התגובות הנלהבות של הקהל היא העזה לפתוח כמה כפתורים מהחלק העליון של תלבושתה, וזכתה להעלאה במשכורת.
מופעי הסטריפטיז המשיכו להתפתח במועדוני הבורלסקה בארצות הברית בשנות העשרים של המאה הקודמת. המופעים משכו בעיקר גברים ממעמד הפועלים. תקופת השפל הכלכלי בשנות השלושים בארצות הברית הביאה את תור הזהב של הסטריפטיז במועדוני הבורלסקה, כיוון שזה היה בידור לכל כיס.
המונח סטריפטיז מורכב מהמילים strip (התפשטות באנגלית) ו-tease (הקנטה באנגלית). הוא הומצא בשנות העשרים על ידי צמד יח"צנים שעבדו בעבור האחים מינסקי, על מנת לקדם את המופעים בעיתונות.

אפי אפשטיין מדגים חושניות צילום: ניר חורי

כמעט בכל סטודיו
הסטריפ-דאנס הוא סגנון מחול אירובי המבוסס כולו על תנועות ארוטיות הלקוחות מעולם החשפנות. סגנון זה הפך לצעקה האחרונה בחדרי הכושר בלוס-אנג'לס ו"עשה עלייה" לאחרונה. כיום אפשר למצוא בכל סטודיו או מכון כושר ברחבי הארץ את המיקרוקוסמוס של עולם החשפנות, זה שמככב לא רק במועדונים חשוכים אלא גם במאות קליפים של MTV. ויש כבר מי שמבקש לקחת את הטרנד הפרובוקטיבי הזה צעד נוסף קדימה ולתת לו תוקף רשמי כענף ריקוד לכל דבר ועניין.

צוללות למעמקי המניות
את השיגעון האירובי העכשווי, המכונה בארצות הברית "סטריפ אירוביקה", ייסדה הכוכבת ההוליוודית הזוטרה שילה קלי, שפצחה ב-2003 בשיעורי אירובי בניחוח ארוטי, בהתייחסות מיוחדת ל-Pole Dancing – אותו ריקוד חושני על עמוד מועדון חשפנות. האטרקציה מגנטה אליה שלל עקרות בית משועממות ואמהות הוליוודיות עם עודף כסף, שראו בקלי מורה הצוללת למעמקי מיניותן הנשית, מצווה עליהן לגעת בעצמן ומעמידה לרשותן סטודיו מאובזר בכל טוב. עם הזמן השיעורים הללו נעשו פופולריים בקרב כוכבות התעשייה ועולם הבידור. קלי רכשה לה אוהדות מושבעות כגון אופרה ווינפרי וברברה וולטרס ופתחה ברחבי קליפורניה וניו יורק רשת בתי ספר לסטריפ אירוביקה בשם "אס פקטור".

צילום: ניר חורי

ואז הגיעה כרמן אלקטרה...
השחקנית מ"משמר המפרץ", אחד מסמלי הגוף השדוף והחזה הסיליקוני המנופח, השיקה ליין של קלטות וידיאו וסרטי DVD שהופך את הסטריפטיז לנישת אירוביקה נגישה לכל אישה. הסטריפ אירוביקה הפך למותג בית מוכר.
וכמו בכל אופנה, יש מי שקופץ על העגלה בזמן. חשפניות עבר בעלות הכשרה מקצועית וגוף שרירי החלו פותחות ברחבי ארצות הברית, אירופה ואוסטרליה שיעורי סטריפ דאנס וריקודי עמוד. דיוות רבות – מפריס הילטון וסינדי קרופורד ועד פרגי ודריל האנה – דיווחו באחרונה על רכישת עמוד חשפנות להתקנה בסלון ביתן.

זה אמנותי וייצירתי...
במכוני הכושר של ישראל טרם הותקנו עמודי חשפניות, אך כמה מהמכונים המובחרים בארץ מציעים כבר שיעורי סטריפ דאנס בלי למצמץ פעמיים. העזרים הם מגוונים, כגון: מקלות מטאטא, צעיפים, כיסאות, מניפות ואפילו סוכריות על מקל. למעשה כל פריט שניתן להפיק ממנו משהו סקסי וחושני .
האם יכול ריקוד פרובוקטיבי כל כך להיכנס למיינסטרים בארץ?
אל נשכח כי פעם ריקודי הבטן נחשבו לדבר זול ו"אאוט", והיום הם נפוצים בכל מקום.

צילום: ניר חורי

ומלבד ההיבט הספורטיבי...
הסטריפ מציע שדרוג לזוגיות. לאחר מספר שיעורים אפשר כבר לחוש בביטחון עצמי גובר. הריקוד כבר מתחיל לצאת אל מחוץ לכותלי הסטודיו וניתן לשמוע מתלמידות על "התרגול העצמי" בבית. מול הבעל או מול החבר, הבנות מרגישות את עצמן יותר נשיות ויותר פתוחות לתת מעצמן יותר, ללא מעצורים ועם כוח נשי מוגבר.
אכן, שיעורי הסטריפ דאנס אינם מושתתים על תנועות גוף בלבד אלא גם על משחק. 50 אחוז מהריקוד הוא הבעות פנים והעברת מסר חד על גירוי, משיכה, ואפילו סוג של חייתיות שפורצת החוצה. הנשים מרגישות משוחררות יותר לדבר עם בני זוגם על כל דבר, ללא חשש, ללא עכבות, ועם ביטחון עצמי מוגבר.
חשוב לציין שכתחביב, הסטריפ-דאנס אינו יקר והוא שווה לכל כיס. כך הנשים מוצאות את עצמן בחוויה בלתי נשכחת וזוכות באימון לגוף ולחיים.