הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

נופש כשר לחיים בריאים

הצורך בנופש באופן כללי

הצורך בנופש אחת לתקופה כזו או אחרת, בין אם מדובר על נופש כשר או לא, הוא צורך טבעי וכל אחד מרגיש אותו ובעיקר בתקופות עמוסות יותר מבחינה תעסוקתית או רגשית. הנופש הוא ההזדמנות שלכם להתנתק מעט מהשגרה המוכרת ולהכיר מקומות חדשים ולהתנסות בדברים חדשים וכך ליצור חוויות חדשות שתזכרו למשך שארית חייכם והן יתנו לכם את הכוח להמשיך בחיי השגרה שיבואו לאחריו.
הבעייתיות של נופש למגזר החרדי

בני המגזר החרדי עלולים למצוא את עצמם נתקלים בקשיים שונים במהלך נופש, שאיננו מותאם לאורח החיים החרדי. לדוגמה, כשרות האוכל, שמירת השבת, צניעות, זמני תפילות ועוד. לכן מומלץ לתכנן מראש ואף להיעזר באנשי מקצוע, שתחום ההתמחות שלהם הוא תכנון נופש לציבור הדתי ועל כך נרחיב בהמשך.
הצורך בנופש בשביל הזוגיות

זוגיות היא עבודה במשרה מלאה ויש לשמר אותה לאורך כל החיים. עבודה זו עלולה להיות שוחקת והיא יכולה להיות מהנה ומספקת. אחת הדרכים היעילות ביותר לשמירה על גחלת הזוגיות היא באמצעות נופש זוגי, במהלכו תוכלו ליהנות מזמן איכות זוגי, להכיר האחד את השנייה טוב יותר ולהעמיק את הקשר הזוגי ביניכם. במידה ותבחרו להצטרף לנופש מאורגן, תוכלו גם להכיר זוגות נוספים בשלבים שונים של הזוגיות וליצור חברויות חדשות.
הצורך בנופש בשביל המשפחה

כמו הזוגיות, גם המשפחה צריכה הזדמנויות יזומות לשיפור הקשרים המשפחתיים וליצירת גיבוש משפחתי. יחד עם זאת, ישנו הבדל משמעותי בין נופש כשר לזוג לבין נופש משפחתי. ההבדל העיקרי הוא בפעילויות שתעשו במהלך הנופש. כלומר, פעילויות שיכולות להתאים לזוג בוגר, ודאי לא יתאימו לילדים ולהפך. אם כן, כאשר מתכננים נופש משפחתי עם ילדים, חשוב להתאים את הפעילויות והאטרקציות לגילאי הילדים וכך ליצור הנאה אצל כל בני המשפחה. כך תוכלו ליצור חוויות משותפות אצל כל בני המשפחה ובאמצעותן לגבש את בני המשפחה וליצור לכידות, שתשפיע על היחסים בין כולכם גם בעתיד.
נופש לבריאות גופנית

לכל אחד מטרה שונה ביציאה לנופש ויש שירצו לצאת לנופש, שיעזור לבריאות הגוף ויש שיבחרו לצאת לנופש שיעזור לבריאות הנפש. על נופשים בשביל הנפש נרחיב בהמשך. נופשים לבריאות הגוף ניתן לעשות במגוון רחב של דרכים. לדוגמה, אפשר לנפוש בים המלח וליהנות מהיתרונות הרבים של המים והבוץ של ים המלח וכמו כן ניתן גם לשלב פעילויות ספורטיביות, בכל מקום שתהיו.
נופש לבריאות נפשית

מעבר לעובדה, שעצם היציאה לנופש בריאה לנפש, ניתן גם לשלב פעילויות שימלאו את מצברי הנפש שלכם לזמן רב. לדוגמה, ניתן לרבוץ על חוף הים, לטייל ולראות נופים עוצרי נשימה, לקבוע טיפולים שונים וכדומה. כמו כן, ניתן לתאם פעילות מהנה במיוחד, ממנה ודאי לא תיהנו בחיי היום יום שלכם. כך תהפכו נופש חרדי, שיכול להיות שגרתי, לנופש שירגיע את הנפש וממנו תחזרו עם כוחות מחודשים.
עזרה בתכנון

ככתוב לעיל, תכנון נופש חרדי הוא לא עניין של מה בכך. ובעיקר אם תרצו לקיים אותו מחוץ לגבולות הארץ. לכן מומלץ לפנות לסוכנות נסיעות, המתמחה בתכנון נופשים כשרים למגזר החרדי. במידה ותרצו, תוכלו לתכנן לעצמכם נופש כשר פרטי או להצטרף לנופש מאורגן עם קבוצת נופשים בעלי ערכים דומים לאלו שלכם וליהנות מכל מה שיש לעולם הגדול להציע לכם בלי להתפשר על אורח החיים ועל הערכים שלכם.