הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

מיטה מתכווננת לספורטאים

למה ספורטאים צריכים מיטה איכותית? ולמה דווקא מיטה מתכווננת? את כל התשובות תקבלו בהמשך.


חשיבות השינה

השינה חשובה לכל אחד מאתנו. בזמן השינה, הגוף שלו מצליח גם לנוח וגם לעבוד קשה בו זמנית. למה הכוונה? הכוונה היא לכך, שהשרירים נחים, הלב עובד לאט יותר וגם המוח מפסיק לקבל גירויים. באותו הזמן, הורמוני הגדילה מופרשים, בעיקר אצל תינוקות, ילדים ומתבגרים, וגם המוח, שמפסיק לקבל גירויים, מקבל את האפשרות לעבד את כל הגירויים שקיבל לאורך היום באמצעות חלומות.

הייחודיות של ספורטאים

יש אוכלוסיות, שהשינה שלהן חשובה במיוחד. הכוונה היא לצעירים, לבני גיל הזהב ולספורטאים. למה השינה חשובה כל כך לספורטאים? מפני שמדובר על אוכלוסייה, שנוהגת לשמור על הגוף שלה ולטפח אותו על מנת שיוכל לעבוד קשה בזמן הפעילות הגופנית. לפני ואחרי ביצוע פעילות גופנית, שינה איכותית היא חשובה במיוחד.

איך יוצרים שינה טובה?

יש מספר דרכים, באמצעותן ניתן לדאוג לשינה איכותית, שתאפשר לכם לקום ממנה רעננים בכל בוקר מחדש. לדוגמה, שינה עם מינימום תאורה ומינימום רעש, מזרון איכותי, שיאפשר מנוחה טובה לשרירים וייטיב עם העצמות שלכם וכמובן, גם שינה בתנוחה נוחה, שתאפשר לגוף שלכם לקבל את המנוחה הדרושה לו כל כך.

היתרון של מיטה מתכווננת

מיטות מתכווננות הן בעלות יתרונות רבים, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא האפשרות ליצור לעצמכם את התנוחה הנוחה לכם ביותר ולעשות זאת בקלות מקסימלית. כלומר, במקום לרפד את המיטה בכריות, או לשנות תנוחה בכל רגע גם במהלך השינה עצמה, ניתן לכוון את המיטה עצמה מראש לתנוחה הרצויה לכם, בה אתם יודעים שהשינה שלכם היא איכותית במיוחד.

איך זה קורה?

ההבדל בין מיטה מתכווננת לבין מיטה רגילה טמון במנגנון החשמלי של המיטה המתכווננת. מנגנון זה מאפשר לישן במיטה לשנות זוויות של חלקי הגוף השונים בלחיצת כפתור באמצעות שלט, המחובר למנגנון ונמצא לצד המיטה. המיטות המתכווננות הסטנדרטיות מחולקות לשלושה חלקים: החלק של הראש והצוואר, החלק האמצעי והחלק של הרגליים. כך ניתן להרים את פלג הגוף העליות או התחתון בהתאם לצורך. ניתן גם לרכוש מיטות יותר יוקרתיות, המחולקות ליותר חלקים וכך ניתן להתפנק אתן אפילו עוד יותר.

בחירת המיטה

בחירה של  מיטה מתכווננת היא לא פשוטה יותר מבחירה של מיטה רגילה. חשוב להבין, שחברות שונות מציעות מיטות מתכוננות שונות באיכויות שונות ובעיצובים שונים. את המיטה המתכווננת שלכם כדאי לבחור בהתאם לגודל הרצוי, לדוגמה אם תרצו מיטה זוגית, מיטה וחצי או מיטה באורך מיוחד וכמובן, חשוב גם לוודא, שהיא עומדת בתקן הבטיחות המחייב.

לא במקום מזרן איכותי!

מעבר לבחירת מיטה מתכוננת טובה ואיכותית, חשוב גם לבחור לה מזרן איכותי לא פחות. למעשה, למזרן של המיטה יש חלק חשוב לא פחות מהמיטה עצמה באיכות השינה שלכם ולכן כדאי להשקיע גם בו את הזמן לבחירת המזרן האיכותי ביותר ובמידת הצורך, גם להשקיע בו את הכסף הדרוש.

למה להשקיע?

ראשית, חשוב לזכור שאכן מדובר בהשקעה. זוהי השקעה בגוף שלכם ואם אתם ספורטאים, אתם מבינים היטב עד כמה חשוב להשקיע בו. שנית, מדובר על מיטה, שתישאר אתכם למשך שנים רבות ותשרת אתכם לאורך לילות רבים וארוכים ולכן ראוי לעשות את ההשקעה החד פעמית, שתאפשר לכם לישון כמו שצריך ותיתן לגוף שלכם את המנוחה הדרושה לו בכל לילה מחדש ובלי פשרות. זכרו, שינה טובה חשובה לגוף שלכם לא פחות מאשר פעילות גופנית ותזונה נבונה!