הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

מיטה מתכווננת בריאה לנוער

הילדים מבקשים מיטות מתכוננות? במאמר זה תקבלו את הסיבות להסכים ולקנות להם אחת!

כי השינה חשובה

מכירים את הימים האלו, שאתם קמים בבוקר ומרגישים כאילו לא ישנתם כל הלילה? יכולות להיות לכך סיבות שונות. אחת הסיבות הנפוצות היא חלומות לאורך הלילה, המבטאים איזשהו תהליך רגשי שמתחולל אצלכם. סיבה נפוצה נוספת היא, שהגוף לא קיבל את המנוחה שהייתה דרושה לו ולכן הוא ממשיך לאותת לכם שהוא עייף וזקוק למנוחה נוספת, ללא קשר למספר שעות השינה שקיבל, אלא לאיכות השינה עצמה.

כי בני הנוער גדלים ומתפתחים

גיל הנעורים הוא גיל, בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים רבים: ההורמונים מתחילים להשתולל, ההתבגרות המינית מתחילה להראות את סימניה ומתחילים גם תהליכים רגשיים רבים, עליהם נרחיב בהמשך. דבר חשוב במיוחד לגבי שינה בגיל הנעורים הוא, שבמהלך השינה מופרשים הורמוני הגדילה וכאמור, זהו שלב בחיים, בו הגוף צומח ומתפתח ולכן חשוב לאפשר לו את התנאים הטובים ביותר להתפתחות זו. בין היתר, באמצעות מיטה מתכווננת.

כי זהו שלב רגשי חשוב

כאמור, גיל הנעורים הוא גיל, שמביא עמו שינויים רגשיים רבים ומשמעותיים. לכאורה, השינויים הרגשיים לא אמורים להיות קשורים לשינה ובטח שלא למיטה רגילה או מיטה מתכוננת, אבל כפי שציינו קודם, כאשר אדם חווה תהליך רגשי משמעותי, הוא עלול לחוות קשיי שינה ואם בני נוער נוטים לחוות שינויים רגשיים משמעותיים כל כך, הרי שהם גם ישפיעו על איכות השינה שלהם ולכן חשוב לייצר את כל התנאים האפשריים לשיפור איכות השינה.

כי עכשיו הם מתכוננים לעתיד שלהם

רוב בני הנוער לא צריכים לשלם משכנתא, להחזיק בית ומשפחה ולעבוד במשך שעות ארוכות. אבל הם כן נדרשים לעמוד בדרישות של בית הספר ולא פחות חשוב מכך – בדרישות של החברה שלהם, שתופסת מקום חשוב במיוחד בשלב זה בחיים. לכן, גם עם המשפחה שלכם מאוד תומכת, עדיין מדובר על ילד שלומד את עולם המבוגרים ומתכונן לקראתו מבחינת הבגרויות והלימודים בכלל וכדי שיצליח לעמוד בכל ההתחייבויות שלו, הוא זקוק לשינה טובה.

כי הם כבר לא ילדים קטנים

כפי שציינו קודם, בני הנוער נמצאים בשלב הביניים שבין עולם הילדים לעולם המבוגרים. בשלב זה, הם מתחילים להרגיש את העצמאות ואת תחושת היכולת והמסוגלות החשובה כל כך להתפתחות  הרגשית שלהם. זוהי הסיבה לכך, שהם מנסים לבחון היכן הם יכולים לעשות את הבחירות שלהם והיכן הם עוברים את הגבול וחשוב לאפשר להם לבצע את הבחירות שלהם במקום שניתן לאפשר זאת כמו לדוגמה: בבחירת המיטה הרצויה להם.

כי הם גם ככה כל היום בחדר

לבני נוער יש נטייה להסתגר בחדר שלהם ולא לצאת ממנו, אלא אם הם ממש צריכים. אז נכון שאתם ממש רוצים לראות אותם ולשמוע על היום שלהם, אבל הם בהחלט זקוקים גם למרחב ולפרטיות, שהחדר שלהם מספק להם וזוהי הסיבה לכך שהם נוטים להסתגר בו. אם כן, אז בהחלט עדיף לתת להם את התנאים הנוחים ביותר לשהייה בחדר בלי להשתמש ברהיטים מיותרים, שניתן לכוון אותה גם למצב ישיבה, שיאפשר להם גם ללמוד בה.

פשוט, כי מגיע להם!

למרות שבני נוער נוטים להתנגד להוריהם ולעתים אף להביע זלזול בהם, הם עדיין הילדים שלכם, שאט אט הופכים למבוגרים קטנים. הילדים האהובים האלו, שנמצאים עכשיו בתקופה לא פשוטה בחייהם, זקוקים לכם ולתמיכה שלכם יותר מתמיד ולעתים, מיטות מתכווננות הן מה שיעשה את כל ההבדל בשבילם!