הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

מיטה איכותית תורמת לגב בריא

דרך הגב

הגב שלנו הוא אחד האיברים החיוניים ביותר ליציבה שלנו ואנו משתמשים בו כל הזמן, גם איננו מרגישים בכך. היות שרובנו עסוקים מרבית שעות היום ברביצה, ישבה לא נוחה או סחיבת משאות כבדים, רבים מאתנו סובלים מכאבי גב, המשפיעים עלינו לאורך כל שעות היממה.

על הבוקר

פעמים רבות אנו סובלים מכאבי הגב כבר מרגע ההתעוררות בבוקר. הסיבה העיקרית לכך היא שינה לא טובה ואי מתן מנוחה מספקת לשרירי הגב ובנוסף, גם שינה בתנוחה לא טובה בשביל הגב עלולה להוביל לכאבי גב כבר מהבוקר. לכן חשוב מאוד להקפיד על שינה טובה ונינוחה בשעות הלילה.

הקשר למיטה איכותית

מיטה איכותית, כדוגמת מיטה מתכווננת, יכולה להשפיע רבות על הסובלים מכאבי גב משום שהיא מאפשרת שינה בתנוחה טובה ועם תמיכה מלאה לגב כפי שהוא זקוק. מיטות מתכווננות, בזכות היכולת שלהן לשנות את הזווית של הגב, מאפשרות לישן בהן לקבוע את הזווית הנוחה לו ביותר.

לא על הגב לבדו

הגב הוא גם החלק המקשר בין פלג הגוף העליון - הראש והצוואר לבין פלג הגוף התחתון – הרגליים. לכן גם שינוי הזווית של הראש והצוואר או של הרגליים יכול לשפר באופן משמעותי את מצבו של הגב כבר מהבוקר ולמשך שארית שעות היום. את ההבדל תוכלו לחוש, בין היתר גם במהלך ביצוע הפעילויות היום יומיות שלכם.

חלוקת המיטה

מרביתן של מיטות מתכווננות המוצעות כיום בשוק מאפשרות חלוקה של המיטה לשלושה חלקים: ראש וצוואר, גב ורגליים. למעשה, זוהי חלוקה נפלאה לשיפור מצבו הבריאותי של הגב. יחד עם זאת, במידה ותרצו, ניתן גם לרכוש מיטות עם חלוקה לחלקים רבים יותר, אשר יתנו תמיכה נוספת לאיברים נוספים בגוף.

על המנגנון

אחד היתרונות הגדולים של מיטות מתכוננות הוא, שלמיטה יש מנגנון חשמלי, המאפשר את שינויי התנוחה הנחוצים לכם. מנגנון זה נשלט על ידי שלט, המחובר אליו ונמצא בסמוך למיטה עצמה. כך הישן במיטה יכול לשלוט בקלות ובנוחות בתנוחת השינה שלו בלי שיצטרך לקום ממנה כלל.

ומה עוד?

אמנם למיטה בפני עצמה יש השפעה על בריאות הגב, אבל ישנה חשיבות מכרעת גם למזרן. ככל שהמזרן שתבחרו יהיה איכותי יותר, כך גם השינה שלכם תהיה איכותית יותר. אם כך, כאשר אתם באים לרכוש לעצמכם מיטה מתכווננת, שאלו גם לגבי המזרן ובחרו גם אותו בקפידה.

לישון טוב ביחד

מיטה מתכוננת אינה חייבת להיות מיטת יחיד! ישנן מיטות מתכווננות זוגיות, המאפשרות לכל אחד מבני הזוג לשלוט באופן מלא על הצד שלו מבלי להשפיע כלל על הצד השני. חשוב לדעת, שכאשר רוכשים מיטה מתכווננת זוגית, יש להשתמש במצעים של שתי מיטות יחיד כדי לאפשר זאת.

בחירת המיטה

אם הגב שלכם חשוב לכם ואתם רוצים להשקיע במיטה איכותית, חשוב לבחור אותה היטב. אם כך, בדקו לגבי חלוקת המיטה, גודלה, איכות המזרן והמנגנון החשמלי שלה כמו גם לגבי קלות התפעול שלה. בנוסף, במידה והמיטה מיועדת למתבגרים, ניתן לשקול מיטה מתכווננת בגודל של מיטה וחצי.

לסיכום

חשוב לשמור על הגב ואל לנו לזלזל בו! השקעה נבונה במיטה איכותית יכולה להוות את ההבדל בין גב כואב לבין גב בריא ומתפקד ולכן חשוב לבחור את המיטה ואת המזרן תוך התייעצות עם אשי מקצוע, שיוכלו לייעץ לכם לגבי הבחירה הטובה ביותר עבורכם בהתאם לצרכים האישיים שלכם.