הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

מדריך מוזיקלי למאמן ספינינג

ללמוד מוסיקה באינטרנט
שיטוט בפורומים מוסיקליים היא דרך מומלצת להכרת הז'אנרים השונים. אפשר לקרוא תשובות לשאלות של אחרים. עם הזמן גם לכם יהיו שאלות ותוכלו להציגן לפני חברי הפורום. לאחר זמן מה תוכלו להשתתף בלי להתבייש בשיחה קולחת על מוסיקה לספינינג.

ספינינג

מה בין קצב המוסיקה לקצב הפדלים?
BPM = Beat per Minute - קצב המוזיקה
RPM = Round per Minute - קצב סיבובי פדלים (סל"ד)
קצב המוסיקה צריך להתאים לסל"ד (סיבובים לדקה) ובהתאם לכך כשהסל"ד עולה (למשל ברכיבה במישור) יעלה גם ה- BPM.
איך מתאימים את הקצב?
קיימות בשוק מגוון תוכנות שמאפשרות לשלוט בקצב בקלות. הדרך הטובה לבחירת תוכנה מתאימה היא פשוט להתנסות בה. מבין התוכנות נמליץ על trackto, Mixmaster ו-golden waves.
לעלות בקצב
כשהקצב הוא שונה מקצב הדיווש בעלייה, הרכיבה נעשית קשה יותר ומתאמנים רבים מתלוננים על כך. אם תאמצו את הכללים הבאים תוכלו להימנע מכך.
קצב דיווש נכון לעלייה הוא בין שישים לשבעים וחמישה סל"ד. מוסיקה שתנוגן בקצב שבין מאה ושלושים למאה ארבעים וחמישה BPM תיצור תחושה של זרימה ותאפשר לטפס בהתאמה למוזיקה.
אפשר לבדוק אם הקצב מתאים - נגנו את הקטע ודוושו במשך עשרים שניות, סיפרו עם כל עלייה של ברך ימין, בסיום עשרים השניות הכפילו את התוצאה בשלוש ותקבלו את הסל"ד המתאים לקטע המוסיקלי שנוגן.
ובמישור
קצב של שמונים עד מאה ועשרים סל"ד משקף רכיבה במישור ובהתאם מומלץ לנגן בקצב של כמאה ושבעיםBPM . יצירה המושתתת על תופים תאפשר לנגן בקצב של מאה וארבעים BPM .

הניסיון עושה את ההבדל. אם אתם בתחילת הדרך כדאי לרכוב בשיעורים של מאמנים ותיקים ולהכיר את המקצבים והמקטעים המוסיקליים שלהם.
אם אתם לא בטוחים שבחרתם נכון, הורידו על נגן שיעור שערכתם ורכבו לבד לצליליו על אופני הספינינג או אפילו על הסטפ