הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

למה צריך מיטה מתכווננת לשינה טובה אחרי ריצה

מיטה מתכווננת.PNG

שינה טובה – הרבה יותר משחשבתם!
אם חשבתם, ששינה טובה היא מותרות ולא יותר מזה, אתם לא לבד! אנשים רבים טועים לחשוב, ששינה טובה ועמוקה היא לא דבר ששווה להשקיע בו ובעיקר בימינו, כשכל אחד מאתנו נמצא במרדף מתמיד אחרי הזמן וכך השינה הופכת לחלק שולי בחיינו ולעתים אף נחשבת לבזבוז של זמן יקר. אבל האמת היא, שדווקא בעידן המטורף, בו אנו חיים, השינה חשובה הרבה יותר מבעבר.
למה דווקא עכשיו?
הסיבה לכך, שדווקא בעידן המודרני חשוב לישון טוב היא, שהשינה היא הזמן, שבו הגוף צובר כוחות פיסיים, נפשיים וקוגניטיביים. כלומר, אם אתם צריכים להעביד את הגוף, הנפש והראש לאורך היום, חשוב לאפשר להם גם את המנוחה הנחוצה להם כל כך וגם לדאוג לכך, שהיא תהיה איכותית. נסו לדמות את הגוף, הנפש והמוח שלכם לטלפון סלולרי. הרי יש גבול לזמן שהוא יכול לעבוד בלי להטעין את הסוללה! מבחינה זו, הגוף שלנו הוא זהה לטלפון סלולרי וזמן השינה הוא בשביל הגוף כמו זמן הטעינה של סוללת הטלפון.
מה כל כך מיוחד במיטה המתכווננת?
מיטה מתכווננת היא מיטה, שבניגוד למיטה רגילה היא מחולקת לשלושה חלקים לפי אזורי הגוף השונים: חלק עליון, מרכזי ותחתון. חלקים אלו יכולים לנוע ולשנות את זוויותיהם ולהעניק לגוף תמיכה מלאה בכל תנוחה. כיוונון חלקי המיטה נעשה באמצעות שלט, הנמצא לצד המיטה ומחובר למנגנון שנמצא תחתיה. שלט זה הופך את פעולת שינוי התנוחה לנוחה במיוחד וניתן לעשות אותה מתוך המיטה עצמה.
הקשר בין מיטות מתכווננות לשינה טובה
הקשר בין מיטות מתכווננות לבין שינה טובה ועמוקה הוא קשר ישיר ובלתי ניתן לערעור. נסו לישון בתנוחה לא נוחה, האם תצליחו להירדם? האם השינה שלכם תהיה איכותית? סביר להניח שלא. לעומת זאת, אם תוכלו לשנות את התנוחה שלכם בקלות ובלי לצאת מהמיטה ולהתאים אותה במדויק לצורך שלכם באותו הרגע, הרי שאיכות השינה שלכם תעלה פלאים! 
למי זה מתאים?
תאמינו או לא, אבל מיטה מתכוננת מתאימה לכל אחד. מילדים ונוער ועד לבני גיל הזהב, גברים נשים וכאמור, פשוט כל אחד! למעשה, ניתן לרכוש מיטות מתכווננות בגדלים שונים במטרה להתאים אותן לאוכלוסיות השונות. לדוגמה, ניתן לרכוש מיטה וחצי לבני נוער או מיטה זוגית לזוגות צעירים ומבוגרים כאחד וכמובן, גם מיטות לילדים או מיטות יחיד בהתאם לצורך. 
מי מרוויח במיוחד ממיטה מתכווננת?
אמנם המיטות המתכווננות מתאימות לכלל האוכלוסייה, אבל יש אוכלוסיות מסוימות, שנהנות מהן יותר מהאחרות. לדוגמה, מי שמתקשה במעבר בין תנוחות כגון קימה משכיבה לישיבה וכדומה כדוגמת נכים וקשישים. אוכלוסיות אלו יכולות להיעזר רבות במיטה המתכווננת, משום שכך הם יכולים להעביר את המיטה ממצב שכיבה למצב ישיבה בקלות רבה בלחיצת כפתור ובלי להזדקק לעזרת הזולת וכך לשמור על עצמאותם.
אוכלוסייה נוספת, שמאוד נהנית מהמיטות המתכווננות היא בני הנוער. בני הנוער, שכל כך אוהבים לשהות בחדרם במשך שעות ארוכות, יכולים להישאר במיטה ולבצע פעולות יום יומיות כדוגמת לימודים, קריאה, צפייה בטלוויזיה, שימוש במחשב, טלפון וכך הלאה. למעשה, מיטה מתכווננת מהווה תחליף לריפוד מראשות המיטה באמצעות כריות וכדומה במטרה לשנות את התנוחה בזמן השהייה במיטה, הן בזמן שינה והן בזמן ערות.