היום: יום ראשון 19 נובמבר 2017
הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

לגב שלך מגיע הטוב ביותר

מיטה מתכווננת.jpg

"דרך הגב"

לגב יש תפקיד חשוב מאוד בגוף שלנו. הוא מחזיק אותנו ביציבות לאורך כל היום, מעביר למוח מידע חשוב ומפעיל שרירים, שבלעדיהם לא היינו מסוגלים לתפקד באופן שבו אנו מכירים את עצמנו. למעשה, גם אם הייתם מנסים, לא הייתם מצליחים לתפקד אפילו במשך שניות בודדות במשך היום בלי להפעיל את הגב ולכן הוא נשחק מהר כל כך ביחס לאיברים אחרים בגוף ולכן גם חשוב כל כך לשמור עליו היטב.


איך שומרים על הגב?

ישנן דרכים שונות לשמור על הגב שלנו. ראשית, חשוב לשמור על יציבה נכונה בגו זקוף לאורך כל היום. בנוסף, מומלץ לתת לגב טיפולים תקופתיים, אבל אחת הדרכים החשובות ביותר היא להעניק לו את המנוחה המיטבית לאורך הלילה. את זה ניתן לעשות באמצעות מיטה איכותית, עדיף מיטה מתכווננת, ובאמצעות מזרן איכותי.


חשיבותו של הלילה

אנשים רבים נוטים לזלזל בחשיבות של שעות הלילה מתוך מחשבה, שבלילה הגוף ישן ולכן בזמן זה אין לו צרכים. אבל האמת היא, שבזמן השינה קורים בגוף תהליכים רבים, שהם ייחודיים לזמן זה וחשוב לתת להם את הכבוד, לו הם ראויים ולספק לגוף את התנאים הדרושים לו לשינה טובה. בדומה לשאר חלקי הגוף, גם הגב מקבל את המנוחה שלו אך ורק במהלך השינה ולמרות שהזמן עובר מאוד מהר כשאנו ישנים, בכל זאת מדובר על שעות לא מעטות ולמעשה, על אחוז ניכר מחיינו.


למה מיטה מתכווננת?

כפי שצוין לעיל, מיטה מתכווננת היא הפתרון האולטימטיבי לשינה טובה ורציפה. השינה האיכותית לכשעצמה מהווה חלק חשוב בשמירה על הגב, אבל זהו לא היתרון היחיד של מיטות מתכוונות בנושא זה! המיטה המתכווננת, כשמצורף אליה גם מזרן איכותי, נותנת לגב את התמיכה הדרושה לו לאורך כל הלילה באמצעות האפשרות לכוון את המיטה אל התנוחה הנוחה והתומכת ביותר עבורו.


איך זה עובד?

המיטה המתכווננת מחולקת בבסיסה לשלושה חלקים: עליון, מרכזי ותחתון. כל אחד מחלקים אלה ניתן לכוון מבחינת הזווית בעזרת שלט, המחובר למנגנון של המיטה עצמה וכך ניתן לדוגמה להרים את החלק העליון של המיטה ולהגביה את הראש והצוואר או  להרים את החלק התחתון של המיטה ולהגביה את הרגליים וכך להגיע לתנוחה הרצויה לכם בלי שתצטרכו לרפד את המיטה ואף לצאת ממנה.


גם בשעות היום

עד עכשיו עסקנו בשעות הלילה, אבל מה לגבי שעות היום? הרי רובנו נמצאים במיטה שעות רבות שלא לצורך שינה בלבד! לדוגמה, לשם צפייה בטלוויזיה, קריאת ספר, עבודה עם מחשב נייד ועוד. מן הסתם פעילויות אלו דורשות תנוחה אחרת מתנוחת שינה והמיטה המתכווננת יכולה להגיע לזוויות המתאימות ללא צורך בשימוש באביזרים אחרים כדוגמת כריות וכדומה.


אל תתפשרו!

גם אם החלטתם לעבור למיטה מתכווננת זה עדיין לא אומר שאתם מעניקים לגב שלכם את כל מה שהוא זקוק לו! חשוב להבין, שיש סוגים שונים של מיטות מתכווננות ואם אתם כבר משקיעים במיטה מתכווננת חשוב שתבחרו את המיטה המתכווננת האיכותית ביותר עבור הגב שלכם וכמובן, גם שתתאימו לה את המזרן האיכותי ביותר. הכוונה היא לא בהכרח לשדרוגים השונים הקיימים כיום בשוק, אלא לבחור במיטה מתכווננת של חברה ותיקה ואמינה, שתוכל לספק לכם מיטה מתכוננת איכותית ולהמליץ גם על מזרן מתאים.