הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

טיפול ביבלות ברגליים בעקבות פעילות ספורט

איך מטפלים ביבלות ברגליים בעקבות פעילות ספורטיבית – הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם

אנחנו אוהבים לעשות פעילות ספורטיבית גם בגלל התחושה הנהדרת שאנו חשים לאחר מכן וגם כי זה פשוט גורם לנו לחיות אורח חיים בריא ונכון. הבעיה מתחילה שהפציעות הופכות להיות חלק מהעניין ולפעמים מתיחה, נקע או התכווצות יכולים להרוס לנו את ההנאה מהפעילות הספורטיבית שאנחנו כל כך אוהבים.

יש אולי דבר אחד שיכול לעצבן אותנו יותר מאשר פציעה שגורמת לנו לא לעשות ספורט וזה היבלות המרגיזות ברגליים שיוצאות בעקבות הליכה או ריצה לא נכונה או החלפה של הנעליים. טיפול ביבלות בכף הרגל הוא לא טיפול מורכב או מסובך אבל חשוב להקפיד ולהתמיד בטיפול אחרת היבלות פשוט יחזרו להטריד אותנו וימנעו מאיתנו לצאת לפארק, לים או למגרש שאנו כל כך נהנים בהם.

לישון בלי גרביים, לנעול נעליים נוחות

אחת הסיבות העיקריות ליבלות ברגליים היא נעילת נעליים לא נוחות, כלומר נעליים שלוחצות לנו על הכריות ברגל או שפשוט קטנות עלינו במידה או חצי מידה. אחת הטעויות הנפוצות היא לא למדוד את הנעל לפני הרכישה מה שגורם לנו להסתפק במה שקיבלנו ולא תמיד הנעל מתאימה לנו, כאשר מדובר בריצה או פעילות ספורטיבית אחרת הנעל חייבת לשבת בול על הרגל אחרת זה פשוט יגרום ליבלות מעצבנות בכפות הרגליים.

סיבה נוספת להופעת יבלת בכף הרגל היא שינה עם גרביים או הסתובבות מרובה בבית עם גרביים. כאשר אנחנו ישנים אנחנו צריכים לתת לכפות הרגליים הזדמנות לנשום ולהרגיש חופשיות, ברגע שאנחנו ישנים עם גרביים אנחנו למעשה לא מאפשרים לרגל להתאוורר ומגדילים את הסיכוי ליבלות. אגב, דווקא בעת הפעילות עצמה רצוי ומומלץ מאוד לגרוב גרביים כי הזיעה בכפות הרגליים במהלך הפעילות יכולה לגרום גם היא ליבלות והגרביים דווקא מאוד עוזרות למנוע זאת.

מה לעשות שהיבלות כבר יצאו?

אומרים שההבדל בין חכם לפיקח הוא שחכם יודע לצאת ממצבים שפיקח לא היה נכנס אליהם מלכתחילה וגם כאשר מדובר על יבלות ברגליים הפתגם הזה נכון ומדויק. הדרך הטובה ביותר לטפל ביבלות היא למנוע אותן מלכתחילה אבל אם לא הצלחתם במשימה הזו תוכלו לטפל בהן גם לאחר שהן הופיעו על כפות הרגליים שלכם.

יבלת קורן בכף הרגל היא אומנם לא מקרה רפואי חמור אבל כן מדובר במצב לא נעים שמונע מאיתנו לעשות ספורט או לפחות ליהנות מהספורט כפי שהיינו רוצים. על מנת להעלים את היבלת תוכלו להשתמש בחומרים ותכשירים מיוחדים ובמקרים קיצוניים אף לגשת לרופא עור שיסיר את היבלת באמצעות חיתוך של העור. אגב, אל תפסלו את האפשרות של פעילות ספורטיבית למרות היבלות, במקרים רבים מדובר ביבלות שיעברו עם הזמן בין אם תמשיכו עם הספורט ובין אם לא ולכן לפעמים אתם פשוט יכולים להמשיך כרגיל את שגרת הספורט שלכם.