הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

טיפול בגלי הלם לפציעות ספורט

ישראלים רבים מקפידים על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית לפחות 2-3 בשבוע. בנוסף, יש ישראלים העוסקים בפעילות ספורטיבית להנאה או כמקצוע, כאשר חובבי ספורט וגם מי שעוסק בתחום כמקצוע, חשופים לפציעות שונות המחייבות טיפול מקצועי ושיקום נכון ויעיל. אחד הטיפולים המומלצים לסובלים מפציעות ספורט הוא באמצעות מכשיר גלי הלם, זהו טיפול אורטופדי יעיל ומקצועי שאינו פולשני, הוא מתאים לשלל בעיות ופציעות ספורט, ביניהן כאבי גב תחתון, צוואר, כתף, מרפק טניס, דורבן בכף הרגל ועוד.

מכשיר גלי הלם נחשב לאמצעי בטיחותי ואפקטיבי למגוון רחב של בעיות, ניתן לשלב את הטיפול יחד עם טיפולים רפואיים מסורתיים אחרים. הטיפול מתאים לרוב סוגי פציעות הספורט, למגוון רחב של כאבים, לדלקות שונות ולשלל מקרים אחרים.

איך זה עובד?

טכנולוגיית הטיפול באמצעות מכשיר גלי הלם הומצאה כבר לפני למעלה מ-30 שנה, כיום יש דור חדש של מכשירים מתקדמים ועתירי טכנולוגיות חדשניות. כדאי לדעת כי את הטיפול מוסמך להעניק רק רופא מומחה או פיזיותרפיסט, לאחר שעברו הסמכה מקצועית וקיבלו תעודה לטיפול באמצעות גלי הלם.

הטיפול עצמו מבוסס על מכשיר גלי הלם הפולט גל אקוסטי המוקרן לעבר האזור המטופל. הטיפול אינו פולשני, ניתן לבצעו במצב שכיבה או עמידה, משך כל טיפול כ-20 דקות. בהתאם לפציעת הספורט והמצב הרפואי ממנו סובלים, הפיזיותרפיסט יבנה תוכנית טיפולים, לרוב המטופל מגיע לסדרת טיפולים קצרה, אחת לשבועיים, אחרי הטיפול אפשר לחזור לשגרת החיים ללא כל בעיה.

חשוב לדעת כי גלי הלם המוקרנים לאזור מסוים בגוף גורמים לשיפור משמעותי בזרימת הדם באזור המטופל. גלי הלם יוצרים תגובה טבעית בגוף וכתוצאה מפגיעת גלי הקול ברקמה הרכה, נגרם גירוי עצבי הגורם לייצור מוגבר של חומרים נוגדי דלקת ולריסוק הסתיידות במפרקי הגוף. גלי הלם מעודדים ייצור כלי דם חדשים באזור המטופל וכך למעשה מסייעים לגוף להתמודד עם הדלקת או הבעיה הרפואית בצורה טבעית, וללא צורך בהתערבות פולשנית או בטיפולים מורכבים אחרים.

אחוז הצלחה גבוה

בעשור האחרון יצאו לשוק דגמים חדשים ומתקדמים של מכשירי גלי הלם לטיפול בפציעות ספורט ובפתולוגיות שונות. מכשיר מהדור החדש מתאים לטיפול במגוון פציעות ספורט, למשל:

  • דורבן העקב
  • מרפק טניס
  • גיד אכילס
  • תעלה קרפלית
  • כתף קפואה
  •  טריגר פינגר
  • אישיאס

 

טיפול במכשיר מתקדם וחדשני, יחד עם ניסיון מקצועי וידע עשיר של הפיזיותרפיסט, מבטיח אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד בטיפול במגוון פציעות ספורט.

תופעות לוואי

כדאי לדעת כי במקרים מסוימים במהלך או לאחר טיפול בגלי הלם עשויים לסבול מתופעות לוואי קלות, בעיקר כאבים החולפים מאליהם תוך זמן קצר. עוצמת הכאב בטיפול ולאחריו תלויה בין השאר בסף הכאב של המטופל וברמת המיומנות של הפיזיותרפיסט.

הטיפול אינו פולשני, אך כתוצאה מדלקת קשה עלולים לחוש כאב קל במהלך הטיפול ולאחריו, ניתן לקחת משככי כאבים במידת הצורך, ובהתאם להמלצות ולהנחיות של הגורם המטפל.