הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

חשיבות השינה לבריאות שלכם

גם כמות וגם איכות
אמנם נהוג לומר, שלא הכמות היא שחשובה, אלא האיכות. אבל במקרה של שינה, שתיהן חשובות עד מאוד! נסו לחשוב כיצד אתם מתפקדים לאחר לילה עם שעות שינה מועטות או לאחר לילה עם שינה לא טובה. בשני המקרים רמת התפקוד שלכם תרד משמעותית בהשוואה ליום לאחר לילה עם שינה איכותית ולאורך שעות שינה מספיקות. לכן חשוב להקפיד לישון טוב ולאורך הזמן הרצוי
בהתאם לגיל בכל לילה.
מה קורה בזמן השינה?
תאמינו או לא, אבל בזמן השינה קורים תהליכים פיזיולוגיים ורגשיים רבים. ראשית, מבחינת התהליכים הפיזיולוגיים חשוב לדעת, שבזמן שנת הלילה מופרשים הורמונים מאוד חשובים בגופינו. הורמונים אלו הם האחראיים על הגדילה וההתפתחות ואף על מצב הרוח שלנו. מבחינת התהליכים הרגשיים, הרי שבזמן השינה אנו מקבלים הזדמנות לעבד את כל מה שעבר עלינו לאורך אותו היום, כאשר החלק העיקרי של תהליך עיבוד זה נעשה באמצעות החלומות שאנו חולמים לאורך הלילה.
איך מיטה מתכווננת קשורה לזה?
אם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין מיטה מתכווננת לבין שינה טובה, הרי שמדובר על קשר חזק מאוד! זאת משום שהמיטה המתכווננת עוזרת לייצר שינה טובה ואיכותית יותר בזכות העובדה, שאיתה קל יותר להגיע לתנוחה האופטימלית לשינה, גם אם היא משתנה בכל לילה מחדש ואף פעמים ספורות בכל לילה.
השיטות הייחודיות של המיטה המתכווננת
למיטה המתכווננת יש תכונות ייחודיות, שהן אלו שמאפשרות את השינה האיכותית הרצויה לנו: בניגוד למיטות רגילות, מיטות מתכווננות מורכבות מחלקים שונים, המנוהלים על ידי מנגנון חשמלי שנשלט על ידי שלט המחובר לצידי המיטה. חלקי המיטה מותאמים לחלקי הגוף השונים. כלומר, יש את החלק של הראש והצוואר, החלק של הגב והחלק של הרגליים. כל אחד מחלקים אלו יכול לשנות את זוויותיו באמצעות השלט וכך ניתן לשנות תנוחה בקלות וללא עזרים חיצוניים כדוגמת כריות וכדומה.
איך תרגישו?
המעבר למיטה מתכווננת יכול להשפיע באופן מיידי ובהחלט יתכן, שגם ייקח מעט זמן עד שתשימו לב לשינויים שהתחוללו בחייכם. מה שבטוח הוא, שתרגישו יותר רעננים, יותר מרוכזים וגם מצב הרוח שלכם יהיה טוב יותר. עם הזמן תתחילו לשים לב לכך, שגם הביצועים שלכם בעבודה, בלימודים או בבית הולכים ומשתפרים וסף הסבלנות שלכם יהיה גבוה הרבה יותר.
האם זה מתאים גם לילדים?
מיטות מתכוננות מתאימות לכל הגלאים! החל מגילאים צעירים מאוד ועד לגיל הזהב. למעשה, למיטות המתכווננות יש יתרונות מיוחדים לכל גיל. לדוגמה, בתקופת הנעורים המיטות המתכווננות מאפשרות לבני הנוער לישון טוב לקראת יום לימודים וכמו כן, ניתן גם לרכוש את המיטה המתכווננת בגודל של מיטה וחצי, האהודות מאוד על ידי בני גילאים אלו.
לישון טוב בזוג
אם אתם זוג ולא מעוניינים לישון בנפרד, הרי זה מובן לחלוטין. אבל זה לא אומר שלא תוכלו ליהנות ממיטה מתכווננת! אם כן, באפשרותכם לרכוש מיטה מתכוננת זוגית וכך ליהנות מכל היתרונות של המיטה המתכווננת גם ביחד. המיטה המתכווננת הזוגית מחולקת לשתי מיטות צמודות, כאשר לכל אחת מהן המנגנון שלה והשלט שלה וכך כל אחד מבני הזוג יכול להתאים לעצמו את התנוחה המושלמת עבורו בלי להשליך על הצד השני.